בספר מחשבת מוסר (משיחותיו של הרב שך) בפרשת קדושים הביא את שיחת מרן הגרא"מ שך בנוגע לאירועי ל"ג בעומר, ובפרט הילולת הרשב"י.
בשיחה מסיק "האבי עזרי" ללמוד מהחזון איש -שלא נהג ללכת למירון בל"ג בעומר, שאין הלכה כזאת..
תוכן דבריו, שאילו מרן החזון איש שדקדוקו בהלכה ידוע לכולם -ועם זאת- לא נהג ללכת...
מאז ומתמיד היתה נשגבה ונפלאת בעיני השמחה היתירה בל"ג בעומר. לשמחה זו מה עושה? מה מביא את המוני בית ישראל לפזז ולכרכר בכל עוז, בשירה ובזמרה, בתוף ובמחול, סביב למדורות אור בכל אתר ואתר, ובפרט סביב ציונו של התנא הקדוש במירון.
מאמר של הרב ירחמיאל ישראל יצחק הלפרין, מתוך ירחון האוצר גליון כח