ישנם בעולם הישיבות רה"י רבנים ושאר גדו"י שהיו "מזרחניקים" ו"נשרפו" ורובם בוגרי היישוב. באשכול זה יעלו שמותיהם והגיל בו עשו את התפנית בעה"י.
ר' ברוך ויסבקר ר"י בית מתיתיהו
ר' יגאל רוזן ר"י אור ישראל
ר' נתן רוטמן מר"י וולפסון.
ברצוני לשמוע את דעתם של חו"ר הפורום בנוגע לעישון בישיבות.
כידוע, כיום לכה"פ מחצית אם לא יותר מהבחורים מעשנים.
ושאלתי היא האם על הישיבות למנוע זאת, או שעדיף שהבחורים יתפרקו בעישון , ולא בדברים גרועים בהרבה.
כמו שכולנו רואים, שכמעט כל הישי"ג הטובות הם ישיבות ענקיות בבחורים. והנה דבר זה יש בו מעלות וחסרונות ואי"צ להרחיב. רציתי לשאול את דעת הציבור האם עדיף ישיבה ברמה גבוהה אך גדולה או"ד להיפוך.
בהיותי בישיב"ק היה לנו מנקה א"י, שהיה עוזר לטבחית גם בבישולים וכו'.
לאחר שהטבחית סיימה להכין את האוכל היא הייתה הולכת, והעוזר היה נשאר לבד במטבח.
ובאמת תמהתי: איך יתכן שנותנים לו להישאר לבד, ולא חוששים מבשר שנתעלם?
אשמח לתשובות ומקורות.