מאה גימ' 46
ו"אדם" בגימ' 45 , ועם הכולל 46
(בדרך אפשר, כמעט בטוח שהתכוונת למשהו אחר)
נחמד
אך כפי ששיערת התכוונתי למשהו אחר

נ.ב..
לא צריך להעזר בשום הגדרות נוספות כמו ''אדם''
מה שהבאת
אלא הכל כתוב בחידה.
 
אחור וקדם צרתני גימטריא מאה.

מה הביאור?
עץ יוסף במדבר פרשה יג סימן יב (פרשת נשא)
שעשה קומתו ק' אמה דאי' בילקוט כיון שסרח הניח הקדוש ברוך הוא ידו עליו ומיעטו והעמידו על מאה אמה שנא' אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפך פי' ששת עליו כף גימטרי' מאה:
 
עץ יוסף במדבר פרשה יג סימן יב (פרשת נשא)
שעשה קומתו ק' אמה דאי' בילקוט כיון שסרח הניח הקדוש ברוך הוא ידו עליו ומיעטו והעמידו על מאה אמה שנא' אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפך פי' ששת עליו כף גימטרי' מאה:
למעשה אני רואה את זה כבר ב
אוצר מדרשים (אייזנשטיין) ארקים עמוד 71
וכיון שחטא הניח הקדוש ברוך הוא את ידו עליו ומיעטו ונעשה של מאה אמה שנאמר אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפכה (תהלים קל"ט ה') מנין כ"פ מאה אמה.
 
עץ יוסף במדבר פרשה יג סימן יב (פרשת נשא)
שעשה קומתו ק' אמה דאי' בילקוט כיון שסרח הניח הקדוש ברוך הוא ידו עליו ומיעטו והעמידו על מאה אמה שנא' אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפך פי' ששת עליו כף גימטרי' מאה:
למעשה אני רואה את זה כבר ב
אוצר מדרשים (אייזנשטיין) ארקים עמוד 71
וכיון שחטא הניח הקדוש ברוך הוא את ידו עליו ומיעטו ונעשה של מאה אמה שנאמר אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפכה (תהלים קל"ט ה') מנין כ"פ מאה אמה.
נחמד מאוד מאוד
אבל כוונתי למש''כ הרב @חד מבתראי
שבזה לא צריך להעזר בשום מקורות
אלא רק בכתב החידה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

קול התרועה

משמעויות חז"ל​

יש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון