חידה בתלמוד וחז"ל - איזה דבר שווה בנו. | אוצר החידות חידה בתלמוד וחז"ל - איזה דבר שווה בנו. | אוצר החידות
א. חיטים ושעורים.
ב. בעלי חיים זכרים ונקבות.
ג. בעלי חיים בני שנה ושנתיים.
ד. יום אחד.
התשובה ד.
ב'נ'ו.
יום אחד שווה בתקופת- ניסן ותשרי.

בירושלמי בריש ברכות (ד.) "אמר רבי יוסי בי ר' בון אם אומר ליתן עוביו של רקיע ללילה בין בערבית בין בשחרית נמצאת אומר שאין היום והלילה שוין ותני באחד בתקופת ניסן ובאחד בתקופת תשרי היום והלילה שוין".

ויקרא רבה (כו, ד) "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים" זה שאמר הכתוב (תהלים יט, ג): "יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר" תניא באחד בתקופת ניסן ובאחד בתקופת תשרי היום והלילה שוין מכאן ואילך היום לווה מן הלילה והלילה מן היום ופורעין זה לזה בפיוסין הכל בלי שטר ובלי גזר דין הוי "יוֹם לְיוֹם וְגוֹ'".
 
התשובה ד.
ב'נ'ו.
יום אחד שווה בתקופת- ניסן ותשרי.

בירושלמי בריש ברכות (ד.) "אמר רבי יוסי בי ר' בון אם אומר ליתן עוביו של רקיע ללילה בין בערבית בין בשחרית נמצאת אומר שאין היום והלילה שוין ותני באחד בתקופת ניסן ובאחד בתקופת תשרי היום והלילה שוין".

ויקרא רבה (כו, ד) "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים" זה שאמר הכתוב (תהלים יט, ג): "יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר" תניא באחד בתקופת ניסן ובאחד בתקופת תשרי היום והלילה שוין מכאן ואילך היום לווה מן הלילה והלילה מן היום ופורעין זה לזה בפיוסין הכל בלי שטר ובלי גזר דין הוי "יוֹם לְיוֹם וְגוֹ'".
תשובה נחמדה רעיון נחמד
אך לא לזה התכוונתי
וגם אין בזה תשובה רק לאות ד'
התכוונתי לדבר יותר פשוט
ללא ראשי תיבות כלל
דבר ששוה בכל ד' דברים
 
כוונת הכותב, שקרבנות שייכים ב:
חיטים (לחם הפנים ומנחות) שעורים (מנחת סוטה)
בהמות זכרים (אשם ועולה עוד) ונקבות (חטאת)
בני שנה (חטאת) ושנתיים (אשם)
ההקשר ליום אחד אינו מובן.
 
כוונת הכותב, שקרבנות שייכים ב:
חיטים (לחם הפנים ומנחות) שעורים (מנחת סוטה)
בהמות זכרים (אשם ועולה עוד) ונקבות (חטאת)
בני שנה (חטאת) ושנתיים (אשם)
ההקשר ליום אחד אינו מובן.
תודה על ביאור הדברים
אך החידה היא מגמרא מפורשת
חידות מתלמוד בבלי
והתשובה הנ''ל כתובה בחומש
וגם ההקשר ליום אחד אינו ידוע
כמו שהעירו כבר בזה
וממילא אין זאת התשובה לחידה.
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה