חידה בתלמוד וחז"ל - איך יתכן שאם יטעון טענת ודאי יפסיד, אך אם יטעון שהוא מסופק יקבל ? | אוצר החידות חידה בתלמוד וחז"ל - איך יתכן שאם יטעון טענת ודאי יפסיד, אך אם יטעון שהוא מסופק יקבל ? | אוצר החידות
כפה"נ לא לזה כיון השואל,
אך ברמב"ם מכירה פ"כ ה"י הי"א מחליף פרה בחמור וילדה ועומדת באגם, והמוכר טוען איני יודע מתי ילדה, אם הלוקח אומר משלקחתי ילדה עליו להביא ראיה, אך אם אומר ג"כ איני יודע יחלוקו.
 
טענו חיטים והודה לו בשעורים פטור ואם טען ספק חיטים ספק שעורים והודה לו באחד מהם חייב בחו''מ ש''ך סי' פ''ח ס''ק י''ג וז''ל תבעו חטים כו' פטור אף מדמי שעורים. היינו כשתבעו התובע ברי חטים, אבל אי טענו שמא, חייב לשלם לו שעורים לכו"ע, ולא שייך לומר כאן שהודה לו התובע או מחל לו או שהשטה בו הנתבע, וכ"כ הנמוקי יוסף סוף פרק המניח [י"ז ע"א מדפי הרי"ף] ומביאו ב"י [סעיף י"ד], והוא מוכרח בש"ס [שם ל"ה ע"ב] גבי הא דקאמר התם, אלא דאמר ניזק שמא ומזיק ברי, ע"ש עכ''ל.
 

הודעות מומלצות

שמועה מסתובבת מזה שנים רבות בהיכלי התורה, שיש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון