חידה בתלמוד וחז"ל - באיזה דף בש"ס מוזכר הכי הרבה המילה עכבר? | אוצר החידות חידה בתלמוד וחז"ל - באיזה דף בש"ס מוזכר הכי הרבה המילה עכבר? | אוצר החידות
לא 16?
פסחים י, ב
  1. אמר רבא: עכבר נכנס וככר בפיו, ונכנס אחריו ומצא פירורין - צריך בדיקה,​
  2. מפני שאין דרכו של עכבר לפרר. ואמר רבא: תינוק נכנס וככר בידו, ונכנס אחריו ומצא פירורין - אין צריך בדיקה, מפני שדרכו של תינוק לפרר.​
  3. בעי רבא: עכבר נכנס וככר בפיו,​
  4. ועכבר יוצא וככר בפיו מהו? מי אמרינן: היינו האי דעל, והיינו האי דנפק. או דילמא: אחרינא הוא? אם תמצא לומר: היינו האי דעל והיינו האי דנפק,​
  5. עכבר לבן נכנס וככר בפיו,​
  6. ועכבר שחור יוצא וככר בפיו מהו? - האי ודאי אחרינא הוא, או דילמא ארמויי ארמיה מיניה?​
  7. ואם תמצא לומר: עכברים לא שקלי מהדדי,​
  8. עכבר נכנס וככר בפיו, וחולדה יוצאה וככר בפיה מהו?​
  9. חולדה ודאי מעכבר שקלתיה, או דילמא: אחרינא הוא,​
  10. דאם איתא דמעכבר שקלתיה -​
  11. עכבר בפיה הוה משתכח,​
  12. ואם תמצא לומר: אם איתא דמעכבר שקלתיה​
  13. עכבר בפיה הוה משתכח -​
  14. עכבר נכנס וככר בפיו,​
  15. וחולדה יוצאה וככר ועכבר בפי חולדה מהו? הכא ודאי איהו הוא,​
  16. או דילמא: אם איתא דאיהו ניהו - ככר בפי עכבר משתכח הוה בעי אישתכוחי. או דילמא: משום ביעתותא הוא נפל, ושקלתיה? - תיקו.​
 
לא 16?
פסחים י, ב
  1. אמר רבא: עכבר נכנס וככר בפיו, ונכנס אחריו ומצא פירורין - צריך בדיקה,​
  2. מפני שאין דרכו של עכבר לפרר. ואמר רבא: תינוק נכנס וככר בידו, ונכנס אחריו ומצא פירורין - אין צריך בדיקה, מפני שדרכו של תינוק לפרר.​
  3. בעי רבא: עכבר נכנס וככר בפיו,​
  4. ועכבר יוצא וככר בפיו מהו? מי אמרינן: היינו האי דעל, והיינו האי דנפק. או דילמא: אחרינא הוא? אם תמצא לומר: היינו האי דעל והיינו האי דנפק,​
  5. עכבר לבן נכנס וככר בפיו,​
  6. ועכבר שחור יוצא וככר בפיו מהו? - האי ודאי אחרינא הוא, או דילמא ארמויי ארמיה מיניה?​
  7. ואם תמצא לומר: עכברים לא שקלי מהדדי,​
  8. עכבר נכנס וככר בפיו, וחולדה יוצאה וככר בפיה מהו?​
  9. חולדה ודאי מעכבר שקלתיה, או דילמא: אחרינא הוא,​
  10. דאם איתא דמעכבר שקלתיה -​
  11. עכבר בפיה הוה משתכח,​
  12. ואם תמצא לומר: אם איתא דמעכבר שקלתיה​
  13. עכבר בפיה הוה משתכח -​
  14. עכבר נכנס וככר בפיו,​
  15. וחולדה יוצאה וככר ועכבר בפי חולדה מהו? הכא ודאי איהו הוא,​
  16. או דילמא: אם איתא דאיהו ניהו - ככר בפי עכבר משתכח הוה בעי אישתכוחי. או דילמא: משום ביעתותא הוא נפל, ושקלתיה? - תיקו.​
הצדק עמך!!
 
לא 16?
פסחים י, ב
  1. אמר רבא: עכבר נכנס וככר בפיו, ונכנס אחריו ומצא פירורין - צריך בדיקה,​
  2. מפני שאין דרכו של עכבר לפרר. ואמר רבא: תינוק נכנס וככר בידו, ונכנס אחריו ומצא פירורין - אין צריך בדיקה, מפני שדרכו של תינוק לפרר.​
  3. בעי רבא: עכבר נכנס וככר בפיו,​
  4. ועכבר יוצא וככר בפיו מהו? מי אמרינן: היינו האי דעל, והיינו האי דנפק. או דילמא: אחרינא הוא? אם תמצא לומר: היינו האי דעל והיינו האי דנפק,​
  5. עכבר לבן נכנס וככר בפיו,​
  6. ועכבר שחור יוצא וככר בפיו מהו? - האי ודאי אחרינא הוא, או דילמא ארמויי ארמיה מיניה?​
  7. ואם תמצא לומר: עכברים לא שקלי מהדדי,​
  8. עכבר נכנס וככר בפיו, וחולדה יוצאה וככר בפיה מהו?​
  9. חולדה ודאי מעכבר שקלתיה, או דילמא: אחרינא הוא,​
  10. דאם איתא דמעכבר שקלתיה -​
  11. עכבר בפיה הוה משתכח,​
  12. ואם תמצא לומר: אם איתא דמעכבר שקלתיה​
  13. עכבר בפיה הוה משתכח -​
  14. עכבר נכנס וככר בפיו,​
  15. וחולדה יוצאה וככר ועכבר בפי חולדה מהו? הכא ודאי איהו הוא,​
  16. או דילמא: אם איתא דאיהו ניהו - ככר בפי עכבר משתכח הוה בעי אישתכוחי. או דילמא: משום ביעתותא הוא נפל, ושקלתיה? - תיקו.​
17!
1 צִבּוּר אֶחָד שֶׁל חָמֵץ וּלְפָנָיו שְׁנֵי בָתִּים בְּדוּקִין וַאֲתָא עַכְבָּר
2 אָמַר רָבָא עַכְבָּר נִכְנָס וְכִכָּר בְּפִיו וְנִכְנַס אַחֲרָיו וּמָצָא פֵּרוּרִין צָרִיךְ בְּדִיקָה
3 מִפְּנֵי שֶׁאֵין דַּרְכּוֹ שֶׁל עַכְבָּר לְפָרֵר וְאָמַר רָבָא תִּינוֹק נִכְנָס וְכִכָּר בְּיָדוֹ וְנִכְנַס אַחֲרָיו וּמָצָא פֵּרוּרִין אֵין צָרִיךְ בְּדִיקָה מִפְּנֵי שֶׁדַּרְכּוֹ שֶׁל תִּינוֹק לְפָרֵר
4 בָּעֵי רָבָא עַכְבָּר נִכְנָס וְכִכָּר בְּפִיו
5 וְעַכְבָּר יוֹצֵא וְכִכָּר בְּפִיו מַהוּ מִי אָמְרִינַן הַיְנוּ הַאי דְּעָל וְהַיְנוּ הַאי דִּנְפַק אוֹ דִילְמָא אַחֲרִינָא הוּא
6 אִם תִּמְצָא לוֹמַר הַיְנוּ הַאי דְּעָל וְהַיְנוּ הַאי דִּנְפַק עַכְבָּר לָבָן נִכְנָס וְכִכָּר בְּפִיו
7 וְעַכְבָּר שָׁחוֹר יוֹצֵא וְכִכָּר בְּפִיו מַהוּ הַאי וַדַּאי אַחֲרִינָא הוּא אוֹ דִילְמָא אַרְמוֹיֵי אַרְמְיֵהּ מִנֵּהּ
8 וְאִם תִּמְצָא לוֹמַר עַכְבָּרִים לָא שָׁקְלִי מֵהֲדָדֵי
9 עַכְבָּר נִכְנָס וְכִכָּר בְּפִיו וְחֻלְדָּה יוֹצְאָה וְכִכָּר בְּפִיהָ מַהוּ
10 חֻלְדָּה וַדַּאי מֵעַכְבָּר שְׁקַלְתֵּהּ אוֹ דִילְמָא אַחֲרִינָא הוּא דְּאִם אִיתָא
11 דְּמֵעַכְבָּר שְׁקַלְתֵּהּ
12 עַכְבָּר בְּפִיהָ הֲוָה מִשְׁתְּכַח
13 וְאִם תִּמְצָא לוֹמַר אִם אִיתָא דְּמֵעַכְבָּר שְׁקַלְתֵּהּ
14 עַכְבָּר בְּפִיהָ הֲוָה מִשְׁתְּכַח
15 עַכְבָּר נִכְנָס וְכִכָּר בְּפִיו
16 וְחֻלְדָּה יוֹצְאָה וְכִכָּר וְעַכְבָּר בְּפִי חֻלְדָּה מַהוּ הָכָא וַדַּאי אִיהוּ הוּא אוֹ דִילְמָא אִם אִיתָא דְּאִיהוּ נִיהוּ
17 כִּכָּר בְּפִי עַכְבָּר מִשְׁתְּכַח הֲוָה בָּעֵי אִשְׁתְּכוֹחֵי אוֹ דִילְמָא מִשּׁוּם בִּיעֲתוּתָא הוּא נְפַל וּשְׁקַלְתֵּהּ תֵּקוּ
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

כתב בשו"ע ריש סימן תרמ"א "העושה סוכה בין לעצמו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה