בין הזמנים מהתורה מנין? | בית המדרש – דיונים תורניים בין הזמנים מהתורה מנין? | בית המדרש – דיונים תורניים
יש גמרא שהגר''מ גריינימן שליט''א אוהב להביא על זה שאמוראים נפטרו מרבם [אולי רבא] כי הלכו בפסח לעזור בקציר, וע''כ שאם לא היה קציר לא היו הולכים לבין הזמנים.
 
של"ה מסכת שבועות פרק נר מצוה
כד. ועיקר הכולל הכל, יהיה נעקר ונשרש מן העולם השם של 'בין הזמנים', לא יזכר ולא יפקד, רק כל העתים שוים לטובה, יתנהגו במנהג אחד לתורה, כמו שכתוב (יהושע א, ח) 'והגית בו יומם ולילה'.
 
מהרש"א חידושי אגדות שבת קיט ע"ב : "ביטול תינוקות של בית רבן הוא מצוי בכל קהלה גם הבחורים מבטלין רוב הימים בבין הזמנים והולכים ברחובות בביטולים וטיולים."

צילום מסך 2025-08-05 124101.png - מתוך הקדמת הספר "שלהי דקייטא"
 
שמעתי בשם הצדיק רבי זונדל קרויזר:
שהנה בימי בין המיצרים נהגו המדקדקים לצום, וכן בכל חודש אלול נהגו יראי ה' לצום
נמצא ש'בין הזמנים' הללו היה נייחא
אה, נאים הדברים למי שאמרם (מי שם לב לזה בכלל?)

(ביקשת דווקא נגד 'בין הזמנים' או כל מה שקשור?)
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון