אמור - בעצרת לא מוזכר חטאת- האמנם? | ויקרא | פורום אוצר התורה אמור - בעצרת לא מוזכר חטאת- האמנם? | ויקרא | פורום אוצר התורה

ממגד שמים

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
479
תודות
1,204
נקודות
207
בירושלמי [-וכ"ה גם בזוה"ק] שבעצרת לא מוזכר חטאת, יען אם מקבלים עול תורה כאילו לא חטאתם מימיכם
וילה"ע שבפרשתנו בשתי הלחם מוזכר לחטאת
כמובן, היישוב הפשוט שאין זה דין העצמו של יום אלא מצד המתיר במקדש
אבל אפ"ל ברמז, ששאם מתעסקים עם אוכל-צריך יותר שמירה...
 
חטאת מגיע על לשעבר ולא על שמירה להבא (לזה אולי היה מתאים עולה)
טוב, קיבלתי, שמירה וכפרה.
אגב, הפנים יפות כ' שעבירה גוררת עבירה היא מצד שהמלאך המשחית הנברא מהעבירה הקודמת צריך חיות ומכשילו חלילה בעבירה חדשה, ואז נוצר מלאך חדש וחוזר חלילה , וא"ש שמירה וכפרה ופשוט.
 
בזוה"ק קרי לשעת אכילה "קרבא". יען אם האדם מתעסק עם דברים גשמיים, ואוכל מזון ערב לחיכו- זהירות יתרה נדרשת שלא יאבד צורת "אדם"
וכפי שאמר ר' ישראל סלנטר שכ"א מקבל בשבת נשמה יתירה, אבל אחד מאבדה בדגים והשני בצימעס ודו"ק.
 
בזוה"ק קרי לשעת אכילה "קרבא". יען אם האדם מתעסק עם דברים גשמיים, ואוכל מזון ערב לחיכו- זהירות יתרה נדרשת שלא יאבד צורת "אדם"
וכפי שאמר ר' ישראל סלנטר שכ"א מקבל בשבת נשמה יתירה, אבל אחד מאבדה בדגים והשני בצימעס ודו"ק.
ועדיין - עד כדי כך שצריך חטאת על זה?
ר' ישראל סלנטר מדבר על נקודה דקה של צורת אדם, לא על איסורים ח"ו.
 
ועדיין - עד כדי כך שצריך חטאת על זה?
ר' ישראל סלנטר מדבר על נקודה דקה של צורת אדם, לא על איסורים ח"ו.
למעשה, חטאת דשעירים מכפר על טומאת מקדש וקדשיו, חטאת דשתה"ל לא ברערא, בפש' אי"ז מעניין כפרה זו.
עכ"פ צריך סיבה מיוחדת "להפקיע" את החטאת ממעשה המוספין, שלכן דרשו חז"ל שכיוון שקיבלו עול תורה -כאילו לא חטאו מימיהם, וא"כ יתכן שבאופנים אחרים חסרה ונפגמה זו המעלה והדרנא לכללא קמא.
 

הודעות מומלצות

כתב השו"ע סי' רל"ג ס"א, שמי שהתפלל מנחה משש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון