האם כולנו נכדים של כל אחד מהשבטים וכיו"ב? | פורום אוצר התורה

האם כולנו נכדים של כל אחד מהשבטים וכיו"ב?

כותרת האשכול

שייף נפיק

משתמש רגיל
פרסם מאמר
הודעות
56
תודות
147
נקודות
70
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
 
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
כולנו וודאי בן אחר בן לאבות הקדושים (אם לא נחשוב שנכנסו גרים על הדרך).
 
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
כוונתו אף לנכדי הגרים?
 
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
"וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְמוֹ בְּאַהֲבָה"
 
"וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְמוֹ בְּאַהֲבָה"
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
מה הצד השני שיש יהודי (שלא התגייר) שאינו נכד של אברהם יצחק ויעקב

אלא...
 
כולנו בני האבות הק', אבל כידוע ליעקב אבינו היה י"ב שבטים ולכל א' מבניו היה כמה בנים א"כ הנידון האם כולנו גם נכדים של משה רבינו ודוד המלך וכו' וכו' וע"ז אמרו שבחשבון בריבוי הדורות ודאי שלכ"א כהיום יש שייכות של תולדה עם כל האושפיזין קדישין וגו'.
 
שו"ת משנה הלכות ח"ו סי' רעט' וז"ל:
אדרבה דרך העולם לקרא לכל יוצא חלציו נכדיו של זה ואפילו נכד נכדיו עד סוף כל הדורות כמו ששגור בפי העולם דער איז אברהם אבינו'ס איין אייניקעל וגם האדם שהוא נכד ממשפחה קורא עצמו נכד עד סוף כל הדורות אף שכבר הוא רחוק מאד דורות הרבה רק האב כשקורא למטה לנכדו אינו קורא אלא לנכדו רק לדור שלישי שהוא נכדו באמת וכמו שידוע דרש"י הקדוש הי' נכד דוד המלך וכל היוצאים מגזע רש"י מתייחסים אחר דוד המלך אייניקלעך (אשר גם אנחנו זכינו להיות מיוצא חלציהם) וכן ראינו גדולי הדור שקראו עצמן נכדי גדולי הדור שהיו דורות רבים לפניהם כגון יוצאי חלציו של מהר"ל מפראג והגאון רבי ר' העשל שאנחנו נכדים וגם תלמידי בעה"ש זכות כולם י"ע ועכ"י אמן עכ"ל
 
צא ולמד, אילו לא נתערבו ישראל זב"ז קשורים ואדוקים, היו לפי החשבון לפני השואה עשרות מליוני יהודים.

הותרו בני בנימין לבא בישראל...
 
כולנו בני האבות הק', אבל כידוע ליעקב אבינו היה י"ב שבטים ולכל א' מבניו היה כמה בנים א"כ הנידון האם כולנו גם נכדים של משה רבינו ודוד המלך וכו' וכו' וע"ז אמרו שבחשבון בריבוי הדורות ודאי שלכ"א כהיום יש שייכות של תולדה עם כל האושפיזין קדישין וגו'.
אז השאלה השתנתה כי אין קורין אבות אלא לשלושה.
והנפקמ לאיזה שבט אתה משויך (בן אחר בן) זה איפה בא"י הנחלה שלך ואם אתה כהן או לוי. ואם אתה מיששכר אז גם לגבי ישיבה בסנהדרין.
אבל אין נפקמ בזה שאתה נכד מצד אמא לעוד שבט אם היא מיוחסת לאבות הק'.
 
חזור
חלק עליון