האם כולנו נכדים של כל אחד מהשבטים וכיו"ב? | בית המדרש האם כולנו נכדים של כל אחד מהשבטים וכיו"ב? | בית המדרש

האם כולנו נכדים של כל אחד מהשבטים וכיו"ב? (17 צופים)

שייף נפיק

משתמש רשום
פרסם מאמר
הודעות
65
תודות
211
נקודות
70
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
 
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
כולנו וודאי בן אחר בן לאבות הקדושים (אם לא נחשוב שנכנסו גרים על הדרך).
 
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
כוונתו אף לנכדי הגרים?
 
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
"וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְמוֹ בְּאַהֲבָה"
 
"וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְמוֹ בְּאַהֲבָה"
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
מה הצד השני שיש יהודי (שלא התגייר) שאינו נכד של אברהם יצחק ויעקב

אלא...
 
כולנו בני האבות הק', אבל כידוע ליעקב אבינו היה י"ב שבטים ולכל א' מבניו היה כמה בנים א"כ הנידון האם כולנו גם נכדים של משה רבינו ודוד המלך וכו' וכו' וע"ז אמרו שבחשבון בריבוי הדורות ודאי שלכ"א כהיום יש שייכות של תולדה עם כל האושפיזין קדישין וגו'.
 
שו"ת משנה הלכות ח"ו סי' רעט' וז"ל:
אדרבה דרך העולם לקרא לכל יוצא חלציו נכדיו של זה ואפילו נכד נכדיו עד סוף כל הדורות כמו ששגור בפי העולם דער איז אברהם אבינו'ס איין אייניקעל וגם האדם שהוא נכד ממשפחה קורא עצמו נכד עד סוף כל הדורות אף שכבר הוא רחוק מאד דורות הרבה רק האב כשקורא למטה לנכדו אינו קורא אלא לנכדו רק לדור שלישי שהוא נכדו באמת וכמו שידוע דרש"י הקדוש הי' נכד דוד המלך וכל היוצאים מגזע רש"י מתייחסים אחר דוד המלך אייניקלעך (אשר גם אנחנו זכינו להיות מיוצא חלציהם) וכן ראינו גדולי הדור שקראו עצמן נכדי גדולי הדור שהיו דורות רבים לפניהם כגון יוצאי חלציו של מהר"ל מפראג והגאון רבי ר' העשל שאנחנו נכדים וגם תלמידי בעה"ש זכות כולם י"ע ועכ"י אמן עכ"ל
 
צא ולמד, אילו לא נתערבו ישראל זב"ז קשורים ואדוקים, היו לפי החשבון לפני השואה עשרות מליוני יהודים.

הותרו בני בנימין לבא בישראל...
 
כולנו בני האבות הק', אבל כידוע ליעקב אבינו היה י"ב שבטים ולכל א' מבניו היה כמה בנים א"כ הנידון האם כולנו גם נכדים של משה רבינו ודוד המלך וכו' וכו' וע"ז אמרו שבחשבון בריבוי הדורות ודאי שלכ"א כהיום יש שייכות של תולדה עם כל האושפיזין קדישין וגו'.
אז השאלה השתנתה כי אין קורין אבות אלא לשלושה.
והנפקמ לאיזה שבט אתה משויך (בן אחר בן) זה איפה בא"י הנחלה שלך ואם אתה כהן או לוי. ואם אתה מיששכר אז גם לגבי ישיבה בסנהדרין.
אבל אין נפקמ בזה שאתה נכד מצד אמא לעוד שבט אם היא מיוחסת לאבות הק'.
 
שמעתי פעם בשם חכ"א שליט"א שעפ"י חשבון בסטטיסטיקה כל בנ"י הם נכדים של האבות הק' כיון שלא יתכן שברבבות אנשים רבים במשך זמן רב כ"כ ודאי כ"א התחתנו א' עם השני ונמצא שכולנו כהיום נכדי אבותינו הק', האם נכונים הדברים?
שמעתי בשם הסטייפלער, שכל עם ישראל כיום הם נכדי רש"י.
ואיני זוכר מדוע, אשמח אם מישהו יוכל להזכיר לי.
אם נעשה חשבון פשוט, ונגדיר ממוצע של 30 שנה לדור, יצא כך (עקפתי על חלק מהשורות לאהבת הקיצור):
לפני 30 שנה היה לי 2 אנשים בעולם שאני יוצא חלציהם (אבא ואמא)
לפני 60 שנה היה לי 4 כאלו
לפני 120 שנה היה לי 16 כאלו
לפני 180 שנה היה לי 64 כאלו
לפני 300 שנה היה לי מעל 1,000 כאלו
לפני 450 שנה היה לי מעל 32,000 כאלו
לפני 600 שנה היה לי מעל מעל 1,000,000 כאלו
לפני 900 שנה היה לי מעל 1,000,000,000 כאלו
ואם נמשיך נגיע למספרים גדולים פי כמה...
(דוגמא: אחרי עוד 900 שנה נגיע למעל 1,000,000,000,000,000,000)...

אז נכון שהיו המון שהם סבא שלי המון פעמים, אבל כבל זאת בממוצא כל יהודי שהיה קיים אז אפשהוא על הגלובוס היה סבא שלי כמה אלפי פעמים
אז אנחנו צאצאים של רש"י או לא?

ולא נדבר על השבטים, שבזמנם כל אחד (אפי לא יהודי) שהיה קיים על הגלובוס היה סבא שלי כמה מליארדי פעמים...
שכן היו לי אז 1,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000 סבים ויותר...
 
נערך לאחרונה:
שמעתי בשם הסטייפלער, שכל עם ישראל כיום הם נכדי רש"י.
ואיני זוכר מדוע, אשמח אם מישהו יוכל להזכיר לי.
לפי החשבון הזה
לפני 600 שנה היה לי מעל מעל 1,000,000 כאלו
לפני 900 שנה היה לי מעל 1,000,000,000 כאלו
ואם נמשיך נגיע למספרים גדולים פי כמה...
(דוגמא: אחרי עוד 900 שנה נגיע למעל 1,000,000,000,000,000,000)...

אז נכון שהיו המון שהם סבא שלי המון פעמים, אבל כבל זאת בממוצא כל יהודי שהיה קיים אז אפשהוא על הגלובוס היה סבא שלי כמה אלפי פעמים
אז אנחנו צאצאים של רש"י או לא?
לא בטוח שמי שהגיע מתימן או צפון אפריקה וכדו' הוא צאצא של רש"י שהיה באירופה לכאו' הסיכויים לכך אפי' קלושים
 
לא בטוח שמי שהגיע מתימן או צפון אפריקה וכדו' הוא צאצא של רש"י שהיה באירופה לכאו' הסיכויים לכך אפי' קלושים
למה קלושים?
מספיק כמה שיהגרו מכאן לכאן, ושוב הם נכללים בחשבון הזה.
 
למה קלושים?
מספיק כמה שיהגרו מכאן לכאן, ושוב הם נכללים בחשבון הזה.
צריך שהכמה הבודדים האלו, יהו לכה"פ 600 שנה אחר פטירת רש"י, שאז יש באשכנז כ 1,000,000 נכדים, [פחות, אבל הרעיון דעלעיל], שאז סיכויים גבוהים מאוד שהכמה האלו הם נכדים של רש"י, ואז יעבור עוד 600 שנה [קצת פחות], כדי שיהא להם לאותם מהגרים 1,000,000 נכדים, כך שכולם יהיו נכדים של רש"י.
ומפטירת רש"י עדין לא עברו 1200 שנה, וע"כ אין זה כולם צאצאי רש"י.
 
אז השאלה השתנתה כי אין קורין אבות אלא לשלושה.
והנפקמ לאיזה שבט אתה משויך (בן אחר בן) זה איפה בא"י הנחלה שלך ואם אתה כהן או לוי. ואם אתה מיששכר אז גם לגבי ישיבה בסנהדרין.
אבל אין נפקמ בזה שאתה נכד מצד אמא לעוד שבט אם היא מיוחסת לאבות הק'.
הרב מבי"ט בבית אלוקים (שער התפילה ח)
ואפשר עוד לפרש אבותינו לא אבות העולם, כי אם על אבותינו ואבות אבותינו זרע אברהם יצחק ויעקב, כי גם שאין קורין אבות אלא לאברהם יצחק ויעקב, זהו אבות סתם, אבל לא כשמורה שאינו אומר עליהם, וכמו שכתוב אבותינו חטאו ואינם, ובמכילתא תניא באגדתא ואילו לא הוציא הקב"ה את אבותינו ממצרים שאינו על אבות העולם, וכן אמרו כאן ואלהי אבותינו אינו עליהם כיון שאחר כך מזכיר אותם, והוא רומז לעיקר גדול והוא שלא פסק ולא יפסוק אלהותו מעלינו, כי גם כי בקצת דורות היו קצת מאבותינו רעים וחטאים לה' מאד, עכ"ז לא סלק הוא ית' שכינתו ואלהותו מעלינו, וגם בזמן גלותנו שכינה אתנו כביכול והוא אלהינו לעולם, ולכן אנו אומרים אלהינו ואלהי אבותינו, כי עם היות אבותינו קצתם בלתי ראוים הוא יתברך לא סלק אלהותו מעליהם, מצד שנתיחד כבר אלהותו על כל א' מהאבות אברהם יצחק ויעקב, ולזה סמך לאבותינו אלהי אברהם אלהי יצחק ואלהי יעקב, כי בזכותם נתיחד שמו גם עלינו ולא תפסק יחוד שם אלהותו עלינו, וכמו שסדרו ומביא גואל לבני בניהם למען שמו וגו'.
 
צריך שהכמה הבודדים האלו, יהו לכה"פ 600 שנה אחר פטירת רש"י, שאז יש באשכנז כ 1,000,000 נכדים, [פחות, אבל הרעיון דעלעיל], שאז סיכויים גבוהים מאוד שהכמה האלו הם נכדים של רש"י, ואז יעבור עוד 600 שנה [קצת פחות], כדי שיהא להם לאותם מהגרים 1,000,000 נכדים, כך שכולם יהיו נכדים של רש"י.
ומפטירת רש"י עדין לא עברו 1200 שנה, וע"כ אין זה כולם צאצאי רש"י.
500 ו-500 גם מספיקים
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון