היכן מצינו בתנ"ך לפחות ארבעה אנשים שבקעו נהר או ירדן?
יעקב כשברח מפני עשו כמבואר במדרש אגדה פ' וישלח.
יעקב כאשר חזר ועבר את מעבר יבוק כמבואר בתוס' השלם פ' וישלח.
משה בקע ים סוף.
יהושע בקע את הירדן.


בראשית רבתי עמוד 89
כב, ד ביום השלישי. למה נתעכב ג' ימים והלא דרך קרוב הוא מחברון ועד הר המוריה, הלך שטן ועשה לפניהם (הר) [נהר] גדול שאין לו מעבר, כיון שהגיעו אמר מי ירד, אמרו הנערים אנחנו יורדים ורואים אם יש שם מים הרבה, אמר אברהם אם אעזבם לירד שמא יטבעו שם, ירד אברהם ועלו המים עד ברכיו, א"ל רדו שאין מים יותר מכאן. כיון שהגיעו לחצי הנהר עמדו להם המים עד צואריהם, באותה השעה תלה אברהם את עיניו לשמים ואמר רבון העולמים בחרתיך והבחרתיך, נגלית עלי ואמרת לי אתה יחיד ואני יחיד הודע שמי בעולמי, ואמרת לי העלה יצחק לעולה לפני ולא הרהרתי ולא עכבתי והריני עוסק באמרתך, ועכשיו באו מים עד נפש, אם טובע יצחק בני או אני מי יקיים מאמרך ומי ייחד שמך בעולם. באותה שעה א"ל הקדוש ברוך הוא חייך שעל ידך אני מתיחד בעולמי, מיד גער הב"ה ויבש הנהר ונמצאו עומדים ביבשה.
 
יעקב כאשר חזר ועבר את מעבר יבוק כמבואר בתוס' השלם פ' וישלח
וכן מובא בבעל הטורים: ויעבירם, ב' במסורה, הכא, ואידך ויעבירם ביבשה, מלמד שנבקע לו מעבר יבוק ועבר ביבשה.

***
דוד קרע לפני ישראל את הנהרות, שנאמר בהצותו את ארם נהרים. (מדרש שוח"ט א')
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

הבה"ג לא מנה את "אנכי ה' אלוקיך" במנין המצוות...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון