הבוחר בשירי זמרה מלך נוסח ויז'ניץ | אוצר הסידור והתפילה הבוחר בשירי זמרה מלך נוסח ויז'ניץ | אוצר הסידור והתפילה

שמעון הגלילי

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
345
תודות
1,147
נקודות
141
בתיבות 'הבוחר בשירי זמרה מלך', מחברים לפי נוסח ויז'ניץ את תיבת 'מלך' עם התיבות שלפניהן. הרה"ק בעל אמרי חיים ביאר בטעם הדבר, כי השי"ת בוחר רק בשירות ותשבחות שמזמרים לשם מלך מלכי המלכים הקב"ה, ולא ח"ו לשם פניות וכדומה. (יסודי העולם- כי תבוא)
 
ולכן כתבתי את זה באשכול שיבושים מצויים בנוסח התפילה.
אך א' המנהלים החליט מן הסתם שאין לזה קשר לשם, כי זה לא שיבוש.
ואדרבה, שיבוא ויסביר את דעתו בענין.
 
וכי נוסח ספרד ששינו לא תמוה?
לא תמוה במהות כוונת ופירוש המילות,
אולי מהלך תמוה (בעיני המתנגדים עכ"פ).

אבל זה וודאי ש-
אין מקשים על החסידים.
כי תמיד יש להם מה לענות.
רק צריך למצוא את האדם הנכון.
 
ואדרבה, שיבוא ויסביר את דעתו בענין.
שיבוש, הכוונה טעות שנוצרה במהלך הזמן, מסיבה ידועה או שלא, שינוי של דמות תורנית מוסמכת, גם אם היא תמוהה, אינה מוגדרת כשיבוש.
ניתן לנהל דיון בפורום, אולם אשכול השיבושים יועד לטעויות, ושינוי עם מקור מוסמך, אינו יכול להחשב טעות בשום אופן.
 
שינוי של דמות תורנית מוסמכת,
כדאי לבדוק האם כאן הוא שינוי של אדמו"ר האמ"ח עצמו.
יותר נראה שהתקבל הנוהג לומר כן, ובא האמ"ח ופירשו, על דרך חידוד (שהרי ברור שעד שלא פירשו האמ"ח לא עלה בדעת אף אחד מהחסידים פירוש כזה כשאמר נוסח זה), כדי להצדיק את המנהג שהשתרש.
אם כנים הדברים, קשה יהיה לקרוא לזה 'שינוי של דמות תורנית מוסמכת'.
 
כדאי לבדוק האם כאן הוא שינוי של אדמו"ר האמ"ח עצמו.
יותר נראה שהתקבל הנוהג לומר כן, ובא האמ"ח ופירשו, על דרך חידוד (שהרי ברור שעד שלא פירשו האמ"ח לא עלה בדעת אף אחד מהחסידים פירוש כזה כשאמר נוסח זה), כדי להצדיק את המנהג שהשתרש.
אם כנים הדברים, קשה יהיה לקרוא לזה 'שינוי של דמות תורנית מוסמכת'.
יתכן.
בכל מקרה, ברגע שהצדיקו בפירוש האמרי חיים, וכך הובא, לא ניתן לכנותו כשיבוש.
 

הודעות מומלצות

ידוע הענין שנהגו לאכול משיירי מאכלי הצדיקים...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון