הודעות נבחרות - מכל הבא ליד! | האוצר שלנו| דף 3 | פורום אוצר התורה הודעות נבחרות - מכל הבא ליד! | האוצר שלנו| דף 3 | פורום אוצר התורה
מג"ש אחד שמסר שיעור ארוך לתלמידיו סיים בקול נלהב: 'וממילא מיושב הרמב"ם'. תמהו תלמידיו, הרי הרב לא תירץ כלום, אז איך אם כן הרמב"ם מיושב? נענה ואמר: הרמב"ם בעיקרון לא היה אמור להיות קשה, אלא מה? היה צריך להיות שיעור, אז לצורך העניין הרמב"ם נהיה קשה. כעת משנגמר השיעור, שוב הדרא 'קושיא' לדוכתא, וממילא הוא מיושב... והבן.
 
לפענ"ד לא כ"כ קשור, על אף שלמד אצלו. אגב מסופר שהגר"ח מאוד העריכו ופעם אמרו לגר"ח שהרי הוא ציוני וכיצד מעריכו, אמר הגר"ח שהוא אינו מעריך את ה"ציויינעס קייט" שלו, אלא את ה"עילוייש קייט" שלו. ודו"ק הרבה.
כעי"ז קראתי פעם שהוא אמר על עצמו לג'יי בי, שהוא כמו פרה אדומה שמטהרת טמאים [היינו שמקרב את כל האמריקאים לתורה], אך מטמאת טהורים.

יש סיפור ידוע שקצת ממחיש את הדרך של ר' חיים במה היא שונה מהדרך שלמדו לפניו.
שהבית הלוי אמר לו ''ההבדל בין איך שאני והדורות לפני למדנו לבין הדרך שחידשת היא שכשאלי מגיע יהודי ושואל סתירה משתי מקומות אני מבאר לו למה הכונה היא כך וכך ובעצם זה אותו דין, והיהודי יוצא מרוצה ששאל שאלה טובה וקיבל תשובה טובה.
אבל אליך מגיע אותו יהודי ומקשה סתירה, אתה מוכיח לו שיש כאן צווי דינים ואין קשר בין אחד לשני, היהודי יוצא בהרגשה שהשאלה ששאל לא שאלה וממילא גם לא היה תירוץ''
מקוה שסיפרתי את זה טוב.
ואידך זיל גמור.
 

ביקורת על הפגנות בראי החו"מ


למה להוציא לעז על המקנאים בתבערת אש וגרמי דעשן?
וכי חשודים הם בעיני מר - לעבור על בישול בשר וחלב שבפח הבוער?
אי לכך מסתבר שהם סומכים על האי כללא 'אין איסור חל על איסור'...
אם כי לדעת האוסרים.. הוי איסור בבת אחת...
וצ"ע.

בדרך צחות,
היו אומרים שהגאב"ד בירושלים מקצה מער"ש את האבנים שעתידים לזרוק למחרת בהפגנה.

לכאו' ניתן לומר שאין צריך לזה הקצאה, שכל אבני המקום לכך הם עומדים :)

שח לי זקן אחד ממארי דרזין, שהיה יודע להקשיב לבין השורות של שיחת הדוממים, שפעם עלה לירושלים עיה"ק כדי לשוח בינו לבין קונו, והנה חש בריח שרוף העולה מאחד הפחים דקרתא דשופריא, וכיון שהיה מורח ודאין, הכפיף אל הפח הלז את מלוא קומת שנותיו הגרומות. וישאלהו בלט לאמר, מי כה זעם על פח של עיר הקודש עד שהחל לשרפו. החל הפח לבכות בכי גדול ועצום. ענה ואמר, זה לי שנים, שאין לי שום שייכות אל המלוכה הרשעה, אדרבה, הם מזניחין אותי ואין אני משרת אלא את הבנין שכנגדי, שאין שם אחד מהם שכרע לבעל הציוני, ועל דא ודאי קא בכינא, כי הפחים של ערלי הלב ערב רב שלמים ומדיפים צחנה כיאות, ואילו אני, בבזיון עצום שולחתי את אמצע הרחוב, ועלו להבות אש בי, והלוא איך אוכל לשרת את היראים הנאמנים לי, ומשחילין סחורתם בכל יום בי פנימה... ואיך לא אבכה? לא על עצמי אני בוכה, אלא על היראים... למה הופלה פחם להשרף ולא נשרפו פחי הפחים?
עניתי ואמרתי לו, אמר הזקן, דע לך, פחי חביבי, כי מעולם לא היה דומם שבעולם שלא בא לכאן אלא לקדש את שמו הגדול, אלו שהעלו בלהבות אש את קיומך, לאותו דבר התכוונו, שתפסיק להיות מקדש את ה' בשקט שאין בו ממש, אלא צא והשרף על קדושת בוראך, ואתה בוכה? אתמהה! ואי קשיא הא קשיא, מדוע לא בא השורף למחרת להכין לשכנו הקרוב אליו בדעותיו, פח חדש ועול ימים, למען המערכה הבאה, כשבנתיים יוכל גם להשליך שם אשפתו.​
 
ר' אליהו ברוך פינקל שאל בחור מה יותר חזק להביא ראיה מסברא או מגמרא?
אמר לו שכתוב בגמ' למה לי קרא סברא הוא,
א"ל חשבתי שתביא ראיה מסברא, והבאת לי גמרא?!

את הראיה אני סיפקתי מהמציאות, אתה מוזמן להוכיח את הפירכה

הה"ד: קאפ אין וואנט.
(תרגום: ראש בקיר)

מעשה בכהן שהגיע להפגין נגד חילולי קברים בגולבנציץ
וכששאלוהו מה לכהן בבת הקברות
ענה, בהלכה אני כמו ר' משה שטרנבוך
בהשקפה אני כמו הגאב"ד......
 
להלן כמה ספיקות בנוגע לאופציה דיסלייק.
תנו דעתכם לשאלות הבאות..

1. הודעה שתקבל מזה ומזה, כמאן אזלינן?
א. שיווי. ושניהם בטלים.
ב. הכרעה. כשיבוא השלישי יכריע ביניהם.
ג. ספק. עד שיגלוש אליהו.

2. ניק שרוב תודותיו הם דיסלייק..
א. יסלקו אותו בבושת פנים מהפורום...
ב. עד סך מסויים של דיסלייק תינתן לו אפשרות להמיר בלייקיים..
ג. מכאן ואילך חזרנו לאות א'..

3. אדם שהחליט לחלק לחבירו הטוב.. דיסלקיים כמספר הודעותיו..?
א. מוטל על השני להחזיר לו..
ב. יורחק מהפורום.
ג. תחסם לו האופציה לתת דיסלייק.
ד. כאשר זמם - הדיסלקיים שנתן יחזרו אליו...

4. ניק אחד יכול להעניק משניהם על הודעה אחת?
א. לא. סתירה מיניה וביה.
ב. כן. פלגינן לייק.
ג. באספקלריה תורנית כן, בשאר לא.

5. והיה ונתרגל לדיסלייק, כיצד אפשר לשדרג את התעללות בקרבן..?
א. לתת לייק ולהסיר, ואז להפתיע את הקרבן.. בדיסלייק..
ב. דיסלייק ברמה מאחת עד עשר.. ככל שהרמה גבוה, שורות הודעת הקרבן יתקטנו..
ג. הודעה שתקבל 5 דיסלייק תימחק..

6. והיה ולא עזר?
א. להחליף את הדיסלייק בבוק.....?..
ב. והיה וגם זה לא עזר והקרבן התאושש..? חזרנו לנקודת ההתחלה... אז מה העניין?!

ואת הדילמות.. הללו, חסכו מנהלי פורמנו.... :)


אדון בינה עם כל הכבוד, זה לא מסביר מדוע הוא נותן תודות כסדר לאחד כמוך (באשכול הזה) - שמנפיק תגובות ללא השקעה, ושלא נצרך לתחושת הערכה ועידוד כדי ליצור טקסטים מלאכותיים... אז מה תשובתך אדוני?......

למעשה אפשר ליישב בקלות לפחות בשלושה דרכים...
 
מעשה שהיה בכהן שחפצה נפשו לטייל עם חבריו ומשפחתו בימי בין הזמנים, דא עקא שחלק גדול מהטיול היה להשתטח על קברי הצדיקים בתחינה לקראת השנה החדשה, ומה לכהן בבית הקברות?!
אלא שאותו כהן פיקח היה, ואמר כי אלו הקברים המדוברים לא היו ידועים מעולם, ונתגלו רק ברוח הקודש ע"י האר"י ז"ל, והלא מקובלנו ש'תורה לא בשמים היא', וא"כ כל זמן שאין לנו עדים נאמנים שאכן יש כאן קבר אין שום חסרון מצד הלכות טומאת כהנים לבוא לאלו הקברים, ואמנם - אמר אותו הכהן - הרי סוף סוף אמר האר"י ז"ל שיש שם קברים וא"כ מי לנו גדול מהאר"י הקדוש ולכן זהו מקום תפילה ממעלה ראשונה אף לו לכהן....
 
ראיתי בקידוש בבית כנסת חסידי שאוכלים את הקוגל ביד!
מה הסיבה? כי בעיני היום שכל בן תרבות אוכל בכף ומזלג אין ענין לאכול בידיים רק בגלל שלפני מאה שנה או יותר אכלו בידיים.
יש הלצה,
מנהג אבותינו "בידינו".
 
ואספר דבר צחות שממחיש ענין זה:
ידוע שראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי.
והקאצקער כותב על זה "ומכל מקום נשארה שפחה".
וכמובן שחריפות הדבר צריכה ביאור ואין כאן המקום.
אבל פעם ליטאי ראה את הדבר הזה בספרו של הקאצקער, ונטל את עטו והוסיף הערה "פשיטא - וכי מי שחררה"?...
ואחר כך ראה חסיד את ההערה של הליטאי, והוסיף מתחת "ראה ליטאי ווארט של הקאצקער ונשאר ליטאי"...
 
וכבר אמר בשעתו מרן הגרי"ז מבריסק (עוד ללפני הקמת המדינה) שאפילו אם תקום מדינה שתתנהל עפ"י השו"ע בכל חוקיה ונשיא המדינה יהיה רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זצוק"ל אסור שימות בשביל מדינה כזאת אפילו יהודי אחד, ולאחרונה נדפס ספר "זקניך יאמרו לך" ושמה מביא המחבר שבמלחמת ששת הימים סיפר למרן הגר"מ פיינשטיין זצוק"ל שכבשו את הכותל המערבי ונהרגו מספר חיילים בקרבות ואמר לו הגר"מ פיינשטיין זצוק"ל: "אינו כדאי אפילו טיפה אחת של דם יהודי כדי לקחת הכותל. וכי איזה מצוה יש בלקיחת הכותל?"
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון