חידושים מרפסין איגרי של רבי עמרם פריד שליט"א | בית המדרש – דיונים תורניים חידושים מרפסין איגרי של רבי עמרם פריד שליט"א | בית המדרש – דיונים תורניים

נראה לפשוט

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
177
תודות
352
נקודות
56
כאן יעלה מו"מ ב"סקופים" דבי מדרשא מתורת הג"ר עמרם פריד שליט"א.
א' [אומרים גם בשם הגרח"ק כן] שמותר להניח ספר הפוך על פניו, כיון שהצד ההופכי של העמוד כעת מתיישר.
 
כאן יעלה מו"מ ב"סקופים" דבי מדרשא מתורת הג"ר עמרם פריד שליט"א.
א' [אומרים גם בשם הגרח"ק כן] שמותר להניח ספר הפוך על פניו, כיון שהצד ההופכי של העמוד כעת מתיישר.
כך שמעתי בשם הגרנ"ק ור פנחס שרייבר, והפוך פירושו שהספר עומד וראשו למטה
 
רק להבין, מה כוונתכם בהפוך?
על גבו של הספר?
או הפוך כשהוא פתוח שכריכתו פונה כלפי מעלה מ2 צדיה?
 
לא נראה לי שרק בס''ת וכך גם משמ' מדברי הרמ''א סי' רפב סעיף ה שכל כתבי הקדש אסור ולא נראה שרק בס''ת
השאלה אם מדובר ברמ"א על ספרים כשל ימינו, או על מגילות, דדמי לס"ת.
ולכאו', הרי בזמן הרמ"א כבר הודפסו ספרים, כנודע.
 
כי בחומש יש יותר 'תוירה'
כנלענ"ד ביארו בזה האחרונים
ולפי זה אם באמת יהיה חומש נניח רק אם פרשת בראשית יהיה מותר להניחו מעל סידור
כמדומני שברוב הסידורים יש את כל פרשת וזאת הברכה וצ''ע
 
מענין לענין באותו ענין המקפידים שלא להניח סידור מעל חומש למה בסידורים עצמם אינם חוששים שהרי בסוף הסידור יש קריאת התורה לשני וחמישי
פסוקים בעלמא אין להם קדושת חומש, ודוקא ספר שלם יש בו קדושת חומש.
וכמו שלענין קריאת הפטרה צריך ספר אחד שלם.
 
שמעתי בשם מרן הגר"י בויאר זללה"ה להקפיד לא להניח תלמוד על סידור כיון שיש ספר של של שיר השירים
וכנראה חלקי פרשיות אכתי לא מגדיר כחומש, ויש שאף לא חששו בסידורים על אף שיש שם ספר שלם וכנראה סברתם דזה לא נמצא שם בתורת כתובים אלא כשיר השירים הנאמר בערב שבת ויל"ע האם סברא זו מספקת
 

הודעות מומלצות

בדרך העיון, יש לימוד באופן מעמיק ויסודי בניתוח...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון