יסורי המצפון שלנו | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית יסורי המצפון שלנו | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית

הנעור בלילה

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
184
תודות
328
נקודות
96
מבואר בחז"ל (סוכה דנ"ב) שלאחר שחיטת היצה"ר הצדיקים יראו אותו כהר גבוה, ויבכו כיצד יכולנו לנצח אותו.
ובכיה זו תמוהה מה שייך עצבות לכאן, הרי לכאו' הו"ל לשמוח שנצחו דבר קשה כזה.

והתחדש לי בזה רעיון נפלא ביותר, שהרי פעמים רבות יש לאדם יסורי מצפון ע"ז שלא הצליח להתגבר על היצה"ר, ומחמת כך הוא נופל לעצבות.
אך לעתיד לבוא כשנראה את היצה"ר נבין שבכלל לא היה לנו סיכוי לנצח אותו בלי עזרתו של הקב"ה.
ואז נבכה למה יסרנו את עצמנו לחינם, הרי כל התגברות הייתה דבר גדול מאוד!!!

אז אנו צריכים לדעת זאת מעכשיו, ולא ליפול ברוחנו ח"ו אם הייתה לנו נפילה אלא אדרבה להתחזק ולהמשיך הלאה.
 
מבואר בחז"ל (סוכה דנ"ב) שלאחר שחיטת היצה"ר הצדיקים יראו אותו כהר גבוה, ויבכו כיצד יכולנו לנצח אותו.
ובכיה זו תמוהה מה שייך עצבות לכאן, הרי לכאו' הו"ל לשמוח שנצחו דבר קשה כזה.

והתחדש לי בזה רעיון נפלא ביותר, שהרי פעמים רבות יש לאדם יסורי מצפון ע"ז שלא הצליח להתגבר על היצה"ר, ומחמת כך הוא נופל לעצבות.
אך לעתיד לבוא כשנראה את היצה"ר נבין שבכלל לא היה לנו סיכוי לנצח אותו בלי עזרתו של הקב"ה.
ואז נבכה למה יסרנו את עצמנו לחינם, הרי כל התגברות הייתה דבר גדול מאוד!!!

אז אנו צריכים לדעת זאת מעכשיו, ולא ליפול ברוחנו ח"ו אם הייתה לנו נפילה אלא אדרבה להתחזק ולהמשיך הלאה.
עצם הרעיון ועצם המסקנה נפלאים ביותר
אך קשה לומר לפענ''ד שזה המכוון כאן
שהרי כמו שכתבת צריך לדעת את זה מעכשיו
וממילא יודעים את זה
וממילא אין מה לבכות לעתיד על זה
שהרי ידענו כבר מהיום לא ליפול ברוחנו מחמת זה
ובפרט שמדובר באנשים צדיקים
אבל כמו שהזכרתי שעצם הרעיון הוא נפלא ביותר ממש
 
וממילא אין מה לבכות לעתיד על זה
שהרי ידענו כבר מהיום לא ליפול ברוחנו מחמת זה
אולי אנחנו יודעם אבל לא מפנימים מספיק.
כמו שכתבת.
בפרט שמדובר באנשים צדיקים
צדיקים זה אני ואתה, לא רק כל הרבנים והאדמורי"ם, אלא כל יהודי שעשה ורצה לעשות את רצון ה' הוא צדיק!!!
 
אולי אנחנו יודעם אבל לא מפנימים מספיק.
למה אתה חושב שאנחנו לא מפנימים את זה חזק
כל אחד יש לו דברים שהוא לא מפנים חזק
אך אחרי שהוא עושה עבודה נכונה ותרגול הוא מפנים את הדברים חזק מאוד
ויש הרבה אנשים שלא מתרגשים משום נפילה שלהם
אלא מיד הם מתחזקים ולא מצטערים כלל
אלא הם יודעים שעשו כל מה שהם יכולים
ולא עליך המלאכה לגמור.
 
ויש הרבה אנשים שלא מתרגשים משום נפילה שלהם
אלא מיד הם מתחזקים ולא מצטערים כלל
אלא הם יודעים שעשו כל מה שהם יכולים
ולא עליך המלאכה לגמור.
אשרם ואשרי חלקם.
הלואי ויהי חלקי עמהם.
 
אשרם ואשרי חלקם.
הלואי ויהי חלקי עמהם.
כמדומני שראיתי באיזה מקום
שכל דבר שאדם שואף אליו ומתפלל אליו
ומנסה ועמל להשיג אותו
הרי הוא כבר שם ברמה מסויימת
לכן הנני לבשר לך שיש לך כבר חלק עמהם
שהרי כך רואים באשכול אחר שפתחת בנושא זה של ציטוטים מגדולי ישראל בנושא הזה
וממילא כעת יש לך לפחות חלק קטן ואולי כבר גם חלק גדול
ואם עדיין לא הגיע אז בעזה''י יבוא לך גם חלק גדול מאוד מאוד

ומשתמע מכך שזה אנשים מיוחדים לכן הדגשתי.
את המילים אנשים צדיקים לא אני המצאתי
אבל בכל אופן הדברים שלך נכונים מאוד!!!!

ואז נבכה למה יסרנו את עצמנו לחינם, הרי כל התגברות הייתה דבר גדול מאוד!!!
אבל כתוב שם בגמ' שגם הקדוש ברוך הוא יתמה על זה
כמו שהבאת כעת באשכול אחר
ואיך תסביר את תמיהתו של הקב''ה לפי ביאורך.
 
אבל כתוב שם בגמ' שגם הקדוש ברוך הוא יתמה על זה
כמו שהבאת כעת באשכול אחר
ואיך תסביר את תמיהתו של הקב''ה לפי ביאורך.
תמיהתו של הקב"ה תהיה אך באמת הצלחנו להתגבר על היצר הרע.
 
אך לעתיד לבוא כשנראה את היצה"ר נבין שבכלל לא היה לנו סיכוי לנצח אותו בלי עזרתו של הקב"ה.
ואז נבכה למה יסרנו את עצמנו לחינם, הרי כל התגברות הייתה דבר גדול מאוד!!!
ק"ק לומר כן, שהרי הא פשיטא דלמעשה היה מוטל על האדם להתגבר ולנצח יצרו ולא יועילו טענותיו בזה ליום הדין
 
אתה הסברת שיבכו על מה שהצטערו
וכתוב בגמ' שגם הקב''ה יתמה על זה
דהיינו על מה שהם בוכים
זה מדויק בגמ' שלא כתוב שאף ה' יבכה, אלא ה' יתמה ותמיהה זו שייכת לשניהם איך יכלנו בכלל להתגבר ודו"ק
 
ק"ק לומר כן, שהרי הא פשיטא דלמעשה היה מוטל על האדם להתגבר ולנצח יצרו ולא יועילו טענותיו בזה ליום הדין
אך ה' הוא מבין את הקושי וידון אותנו באהבה ורחמים גדולים.
אפי' שנענש על הנפילות, זה יהיה עונש מקל מחמת הנסיבות.
 
לא נכון.
אחרת לא היה הקב''ה שולח את הנסיונות.
ואם הנסיונות נשלחו ע''כ שהיינו יכולים לעמוד בכ-ו-ל-ם.
מצד אחד אתה צודק.
אך א"כ איך יכול להיות שמבריאת העולם רק ד' אנשים מתו בעטיו של נחש.
וכן איך תבאר מש"כ "כי אין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא" (לא זוכר בדיוק את המשפט...)
 
אך א"כ איך יכול להיות שמבריאת העולם רק ד' אנשים מתו בעטיו של נחש.
וכן איך תבאר מש"כ "כי אין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא" (לא זוכר בדיוק את המשפט...)
להיפך, לפי מה שאני אומר זה מאוד מובן, כי בכל הדברים היה אפשר לעמוד ולמעשה רוב האנשים יש בהם לפחות דברים דקים שהם לא יכלו לעמוד בזה
ואדרבה, לפי דברי מר צ''ע למה זה נחשב חטא אם לא יכלו לעמוד בזה

ואגב, הציטוט המלא - כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא - קהלת ז כ
 

הודעות מומלצות

מתוך ה'מגדלות מרקחים':...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון