"יש שמיים יש מערכת. ואין לך יותר מרגיע מזה" דברי חיזוק מהמשגיח הגה"צ רבי טוביה פולק לרגל המצב | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית "יש שמיים יש מערכת. ואין לך יותר מרגיע מזה" דברי חיזוק מהמשגיח הגה"צ רבי טוביה פולק לרגל המצב | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

מאן דהו

משתמש ותיק
gemgemgemgem
הודעות
557
תודות
1,988
נקודות
116
שיחת חיזוק גדושה באמונה טהורה פשוטה שנמסרה מהמשגיח רבי טוביה פולק שליט"א. באחד מרגעי השיא של השיחה הסביר המשגיח עד כמה עמוקה ההשגחה של הקב"ה על כל צעד וכל אירוע שמתרחש, מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר. "זה לא שעף טיל וגמרנו, קשה לעצור אותו. אלוקים הולך עם כל טיל. הולך איתו בדיוק לפי המתכונת. אתה פה, בא הנה לפה, יש אזעקה, זוזו לפה, מצוין, היי רגע בלי לחץ, אתה בא לפה, מצוין אתה רגע חכה קודם הוא. אין טיל בטעות. ככה זה הולך, הכל מושגח!!"

תמלול מלא של השיחה המיוחדת:

"בזמנים כאלה, שעם ישראל ממש עובר, אי אפשר לתאר איזו שליחות, והקשיים רבים מאוד, אנשים מפוחדים מאוד, לא יודעים מה ילד יום, ולא רגילים, אפילו המבוגרים שבנו, לא רגילים, לא רגילים, אף פעם לא התנסו בכזאת צורה של מלחמה. קצת קצת מזכיר את מה שהיה במלחמת המפרץ, תשנ"א, קצת קצת מזכיר את זה, אבל המושגים האחרים. המושגים האחרים גם כי הנזקים בנפש הם שונים, שונים, וזה מגיע בעקבות המלחמה, שעדיין, עדיין מלחמה רצינית שניטשת בעזה עד היום הזה, עם אסונות כל הזמן, חס ושלום".

"אבל רוב עם ישראל לא רגיל לזה, לא רגיל לזה, מה עושים? מה עושים? אז פה נראה משהו בקצרה ממש, וכל אחד ייקח את זה איך שהוא רוצה, כמה שהוא רוצה, מי שיזכה ייקח את זה טוב והרבה, וכל אחד הלוואי שיזכה עוד ועוד".

"בואו נראה את זה לאט לאט. הזמן קצר, מלאכה מרובה, בואו נראה את העיקר. דבר ראשון לדעת, שכל אחד יכול לחיות את החיים שלו, היהודיים שלו, בצורה שטחית, ויכול לחיות את החיים בצורה עמוקה יותר. יש רובד אנשים חיים משטחיות, שטחיות גדולה אפילו. מישהו טען שזה נקרא שטחיות עמוקה. הם חיים בעומק השטחיות, בעומק השטחיות. כל דבר זה שטחי. רואים ראייה קצרה מאוד, ראיית צינור, רואים את המקרה עצמו, רואים טיפה, רואים חלק, רואים גרגיר, רואים חלק מהפאזל, רואים פירור במערכה. ראייה שטחית, שכל אחד מבין לבד כמה ראייה לא נכונה, היא ראייה מאוד לא אמיתית. לראות את כל המפה, את כל הדברים מסביב, זה עולם אחר, זו ראייה אחרת לגמרי".

גם טילים לא עפים סתם​

"ויש אנשים שחיים יותר בעומק. באין סוף, אין סוף לעומק. יותר בעומק זה כל דבר להבין בעין יותר עמוקה. בראש יותר בריא, בראש יותר שמימי, יותר גבוה. ואחת ההגדרות החזקות ביותר לחיים של עומק, לחיים של רמה, לחיים של תוכן, זה נקרא חיים של אמונה. חיים של אמונה זה חיים של תוכן. זה חיים שמבינים שדברים לא זזים סתם. גם טילים לא עפים סתם. ואף ערבי לא מחליט מה לעשות. איך מישהו אמר? 'אשר בדברו מעריב ערבים'. אין ערבי שמחליט מה לעשות. אין כזה דבר. אני מאמין באמונה שלמה, וזה העיקר הראשון בי"ג עיקרים, שהבורא יתברך שמו, הוא בורא, הוא מנהיג לכל הברואים. והוא לבדו עשה, ועושה, ויעשה, לכל המעשים. קל אדון על כל המעשים. קל אדון, זה אומרים בתפילה בשבת קודש".

"הוא אחראי על הכול. הוא בורא הכול, יוצר הכול. מנשים את הכול כל שנייה. אף זבוב לא עף לבד, ואף טישו לא נופל לבד. כל שכן שערבי לא זורק טילים על יהודים לבד. אין כזה דבר. ואין במקרה מישהו נפגע. זו איזו מחשבה עמלקית אשר ככה בדרך, דרך מקרה. האמונה, האמונה שהכל מושגח והכל מתוכנן והכל לטובה והכל ממנו. וכמה ניסים. רק היום שמעתי כמה סיפורים של ניסים, שעם כל הטילים שנפלו, כמה ניסים. מי מדבר על כמות הטילים שלא נפלו? מי מדבר על כל מיני דברים שמונעים את זה בכלל, שיטוסו בכלל לכאן, שיעופו לכאן? וכמה ניסים בשטח עצמו".

"כמה שמעתי היום סיפורים מאנשים שזזו לדירה השנייה, הלכו מהבית. כל מיני בתים שניצלו ועוד. אין סוף ניסים, כי הכל בהשגחה הפרטית. לכל אחד מה שמגיע לו, מה שצריך שיהיה לו, יהיה לו. כל אחד עם השליחות שלו. אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים. אנחנו לא יודעים. כמו שאנחנו לא יודעים למה מישהו ניזוק, אנחנו לא יודעים למה מישהו ניצול. אין לנו מושגים".

"יש שמיים, יש מערכת. ואין לך יותר מרגיע מזה"​

"אבל יהודי יודע שיש שמיים, יש מערכת. ואין לך יותר מרגיע מזה שיודעים שאנחנו נמצאים ביד השם. הוא נמצא איתנו, אנחנו נמצאים איתו. אין לך מרגיע יותר מזה. השם לי לא יירה, הוא כבר לא מפחד מה יעשה לי אדם. למה? כי השם לי, כי השם נמצא איתנו. הוא פה, הוא פה, הוא נמצא, הוא נמצא זה כבר מרגיע. הכל בידו, הוא עושה הכל, הוא שולט על הכל, הוא מנשים את כולם, הוא מזיז את כולם. והוא נמצא איתנו, אז מה אני מפחד? לא מפחד משום דבר, כי הוא אחראי על הכל".

"אין טיל פוזל, אין טיל מטושטש, אין כזה דבר בכלל"​

"זה לא שאף טיל וגמרנו, קשה לעצור אותו. כביכול, אלוקים הולך עם כל טיל, הוא הולך איתו, בדיוק לפי המתכונת, אתה לפה, בוא הנה אתה לפה אין זמן עכשיו, כשהיה יותר זמן היה תיאור שלם על העניין ככה מגיעה אזעקה, יש אזעקה, זוזו לפה, זוזו לפה, מצוין, רגע, רגע, בלי לחץ בוא, אתה לפה, מצוין, זהו, אתה לפה, אתה רגע, חכה, קודם מה הוא, זהו, לא, אתה תיפול פה, כן, ככה זה הולך, כל דבר מושגח, אין טיפה מהשמיים כשיורד גשם, הגמרא אומרת, אין טיפה נוגד בחברתה, אין טיפה נוגד בחברתה, אין כזה דבר שמשהו מתערבב, אין בטעות, אין טיל בטעות, אין טיל פוזל, אין טיל מטושטש, אין כזה דבר בכלל".

"הכל מושגח בפרט כשמדובר על עם ישראל שהשגחה היא הרבה יותר חזקה, על העם האהוב לו, בעמקי הגלות, הקדוש ברוך הוא נמצא איתנו ושומר עלינו. זה חיים של אמונה, זה חיים של גובה. לא, שוא תשועת האדם, שב תשועת האדם. כמו שמאמינים שזה לא ערבים אלא זה הכל משמיים, ככה עמוק מאוד. חייבים להאמין שגם זה לא יהודים, הכל משמיים. כן, הכל משמיים, זה גם לא יהודים. נכון, הקדוש ברוך הוא נותן שכל לאנשים, הקדוש ברוך הוא מוביל אנשים, מה זה בן אדם? זה בשר ודם, הקדוש ברוך הוא כל שנייה מחיה אותו, אתה חונן אדם דת, איפה השכל שלו? הכל זה משמיים כל שנייה. אז הקדוש ברוך הוא ברצותו נותן שכל, ברצותו לוקח את השכל".

"הנה שמה בשמחת תורה, כל המודיעין המשוכלל וכל הצבא המהולל הזה שום דבר לא ראה, הגבול הכי רגיש בארץ לאורך המוני קילומטרים פרצו ערבים בכמויות דבר שלא נתפס בשכל אנושי בכלל, למה? איפה הכל נעלם? כשהקדוש ברוך הוא רוצה רואים, וכשהקדוש ברוך הוא לא רוצה לא רואים, זה הכל, אנחנו ביד השם וזה ניסיון זה ניסיון, זה ניסיון שהתורה מעידה עליו "ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", זה ניסיון, ניסיון לא קל, אפילו קשה, להבין שמה שאדם עושה זה הכל משמיים. ואולי נגיד רעיון בעניין סתם לעזור בזה ההגרשה של הכל משמיים, לא צריכים להגיע עכשיו לחיילים ולצבא ולמודיעין בתוכי איראן".

"לא לא לא לא, זה מדי גדול לא מתחילים משם מתחילים מדברים קטנים שאדם פתאום יש לו רעיון לבוא לפה, רעיון לשם, משמיים נותנים לו פתאום להיזהר מזה, להיזהר משם, ואדם מרגיש כמה השגחה פרטית הוא מושגח בדברים קטנים שהוא עושה, זה אותו אלוקים, אותו אלוקים של הדברים הקטנים זה אותו אלוקים של הדברים הגדולים. הכל הכל זה אותו אלוקים, החיים של אמונה זה חיים של עומק, זה חיים של רוגע, זה חיים של תוכן, זה חיים של תפילות, זה חיים של ציפייה וזה חיים של שמירה".

מנוחת נפש הבוטח​

"אנחנו כאן עומדים בניסיון אם נראה את החיים בצורה יותר רדודה יותר, תקשורתית, הוא עשה, והוא אשם, ותלוי במישהו ובמשהו, או נחיה חיים של אמונה, חיים של גובה, חיים של שמחה, חיים של רוגע. כשה'חובות הלבבות' רוצה לכתוב מה זה נקרא ביטחון, הוא מוצא משפט אחד שנקרא 'מנוחת נפש הבוטח'. זאת הגדרה של ביטחון, מנוחת נפש הבוטח. הוא כותב שם, זה מהות הביטחון, זה לא איזה תנאי, זה לא סימן צדדי, זה מהות הביטחון, כי אדם שהוא מלא רוגע זה פשוט מהות, זה מהות של אדם שחי בידי שמיים, חי בידי שמיים. גם כשהולכים לממ"ד וגם כשיורדים למקלט צריך ניסים גלויים".

"גם לאלה שיורדים למקלט וגם לאלה שנמצאים בממ"ד צריכים המון המון ניסים, המון המון ניסים. צריכים ללכת, צריכים לעשות את ההשתדלות ולא לשכוח כמה אנשים לא נמצאים בממ"ד, לא יכולים ללכת לממ"ד. דיברתי עכשיו עם יהודי, יש לו הורים מבוגרים בבני ברק, הם גרים בקומה האחרונה למעלה, קומה רביעית. לא יכולים ללכת, אין סיכוי שהם רצים לממ"ד, אין סיכוי, הם נשארים בדירה למעלה, הם לא יכולים ללכת, דיברתי כמה שאין, אין להם איפה ללכת, לא יכולים ללכת, נו אז מה קורה איתם? מה הם אבודים למה? למה שיקרה? חס ושלום, אותו יהודי מאמין, אין עוד מלבדו, צריכים השתדלות ללכת לממ"ד, לא מצליח, אדם נתקע, בא לממ"ד, נסגר הדלת, מה הוא עושה? מה הוא עושה? הוא מאמין באמונה שלמה שאין עוד מלבדו, נקודה".

אסור בלי השתדלות אבל לא ההשתדלות עוזרת​

"צריכים השתדלות, אסור בלי השתדלות אבל אם לא הסתדר ההשתדלות, לא ההשתדלות עוזרת, צריכים השתדלות אבל היא לא עוזרת, לא ממנה הישועה כי להשם הישועה, השם הושיע המלך יעננו, לא בגבורת אסור יחפץ, לא לא, אין המלך נושע ברוב חייל וגיבור לא ינצל ברוב כוח. הניצחון לא לפי הטנקים, הניצחון לא לפי המטוסים, הניצחון רק לפי רצון השם, ורצון השם נשאב ונבנה מהמעשים שלנו, המעשים שלנו, מהתורה שלנו, מהמצוות שלנו, מהשמירה שלנו".

איך לא מפחדים?​

"כל מה שדיברנו עד עכשיו זה לא מנהגים, זה לא תלוי בשיטות וחוגים ועדות, זה פסוקים מפורשים. זה תורה, זה תורה מפורשת, זה לא רק מסביב, זה לא איזה וורט של מישהו. התורה, החומש מלא בזה, החומש מלא בזה, חז"ל מלאים בזה. דוגמה, דוגמה מאפיינת 'כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך', 'לא תירא מהם', התורה מצווה, לא תירא מהם ושערי תשובה מביא את זה בשער שלישי, אות ל"ב, הוא מביא את זה, 'לא תירא מהם', הוזהרנו בזה, הוזהרנו, שלא נפחד מהאויבים, איך לא לפחד? טילים עפים, האיראנים מאיימים, מלא מחבלים, איך לא מפחדים? איך לא מפחדים? איך לא תירא מהם? והפסוק מיד אומר את הפירוש ואת התירוץ ואת הדרך 'כי השם אלוקיך עמך', כי השם אלוקיך עמך, ואיזה אלוקים? 'המעלך מארץ מצרים'. אתה מכיר אותו? אתה זוכר אותו? אתה יודע מי זה המלך הגדול הזה? הוא שומר עליך".

"ואחרי זה, שני פסוקים אחר כך, שהגויים עושים כל מיני רעשים, במקום מיני צעקות. התורה מצווה 'אל ירך לבבכם, אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם'. אל ירך לבבכם מצהלת סוסים. הם עושים רעש עם הסוסים שלהם. אל תיראו, אומר רש"י, מהגפת התריסים. תריסים עם ברזל שהיו מורידים, או התריסים של המגנים שלהם, עושים המון רעש, וטבע האדם שהוא נבהל מרעש. ואל תחפזו מקול הקרנות, שהם תוקעים מכאלה שופרות. ואל תערצו מכל הצווחה. עושים הרבה צווחות, הרבה הרבה רעשים. ולמה? לא לפחד, או איך לא מפחדים? וגם התורה עונה תשובה מיד, בפסוק הבא, 'כי השם אלוקיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויביכם, להושיע אתכם'".

"אין לך יותר מרגיע מחיים של גובה, מחיים של אמונה"​

"אין לך יותר מרגיע מחיים של גובה, מחיים של אמונה. השם נמצא פה, וזה השם של כל צעד ושעל. זה השם שהכל נהיה בדברו, זה השם שרופא כל בשר ומפליא לעשות, זה השם שבברכת המזון, זה השם שכל בוקר פותחים את העיניים, זה אותו אלוקים של הטילים, אותו אלוקים שבגללו בזכותו ממנו אנחנו פותחים את העיניים ואנחנו נושמים וזזים, זה אותו אלוקים, זה אותו אלוקים של המלחמה. זה אומר, זה אומר, חיים של אמונה, מי שחי חיים טובים כאלה, אין לו הבדל, אותו אלוקים, לעולם השם ולכן נמצא בשמיים. הוא רגוע, הוא רגוע. מה שרצון השם זה מה שיהיה. מנוחת נפש הבוטח".

"פה נוסיף עוד משהו קטן, וזה התכוונתי מקודם שכל אחד ייקח את זה לפי איך שהוא אוחז. יהודי תמיד צריך לדעת שהקדוש ברוך הוא מדבר איתו. הקדוש ברוך הוא אוהב אותנו, הוא שומר עלינו, אז למה הוא יורה עלינו טילים? נכון, הוא יורה טילים עם המון שמירה. רוב הטילים הולכים לאבדון, רוב הטילים לא מגיעים בכלל. זה המון שמירה, המון שמירה, המון ניסים. אז למה הוא יורה את הטילים? הוא אוהב אותנו, אז למה הוא יורה את הטילים? כי הוא אוהב אותנו. מה הכוונה? הוא רוצה לחנך אותנו, לנער אותנו, קצת לזעזע אותנו, שיהיה ברור. ולכן אם לא חוזרים לתשובה ואם לא משפרים את המצב, אז אוי ואבוי. הרמב"ם כותב בהלכות תענית זה נקרא אכזריות, כי חס ושלום יכול להיות עוד צרות אם לא חוזרים לתשובה. המטרה היא לחזור לתשובה, לשנות מעשים, לרומם את הדרך, משהו לעשות".

"הטילים פוגעים פה בעיקר בבתים, בבית היהודי"​

"ופה משהו עדין מאוד, הגשה ליהודים ברמה. אם שמים לב, הטילים פוגעים פה בעיקר בבתים, בבית היהודי, בבתים. נכון, יש פה שם הרוגים, וכל אחד שנהרג, אוי ואבוי, פצועים יש גם, אוי ואבוי. רוב הפצועים, ברוך השם, פצועים קל, עוד הרבה פצועים של אלף וחרדות וכל מיני דברים כאלה שלא אומרים את זה בכלל. אבל רואים פה משהו מיוחד, שהקדוש ברוך הוא שולח טילים בעיקר לבתים. לבתים, וגם בניינים מסביב, ברוך השם אין הרוגים, ואולי גם בקושי יש פצועים, אבל הבתים נהרסו. המון בתים נהרסו. המון בתים נהרסים. נהרסו המון בתים. ואולי, אולי, ברוגע, כן, לחשוב טיפה, יש פה איזה רמז. יש פה איזה רמז משמיים. יותר, יותר משהו, משהו לזעזע, לזעזע. יותר לחזק את הבית היהודי. יותר לחזק את הבית היהודי".

לחזק את הבית היהודי​

"וכל אחד ייקח את זה לאן שהוא רוצה. לחזק את הבית היהודי, אולי בענייני צניעות יותר, עכשיו בתים יהיו יותר צנועים אולי בבית היהודי לזכור יותר לזכור שהעולם פרוזדור? אני לא אומר עכשיו לגור באיזה חורבה, לא, ממש לא, אבל פחות, אולי פחות, פחות להשקיע בפרוזדור, אולי אם הכסף הזה ילך למצוות אחרות יותר טובות, לא אחרות אולי, למצוות יותר טובות, להחזיק יותר תורה, אולי אנחנו נרוויח הרבה יותר בעולם הזה וכל שכן בעולם הבא, להזכיר שהבית פרוזדור, עם כל הכבוד לבית הוא פרוזדור. אולי יותר שמחה בבית, בדברים רוחניים? יותר בית של שבת קודש? יותר לעשות סיפור משבת קודש? הלכות שבת? לקבל שבת יותר מוקדם? להוציא אותה בשנייה שרק אולי אפשר? לשפר את הבית היהודי? בית יותר עם תורה, יותר עם אמונה, יותר ברכת המזון בכוונה, יותר תפילות".

"יש פה איזה זעזוע, יש פה איזה מסר לבית היהודי. ואולי גם יותר להיזהר, איפה ההנאות שלנו? איפה המעניין? ואולי זה הדבר הכי הכי חשוב. איפה המעניין של יהודי? ובשנים האחרונות, כשהתגברו, מאוד מאוד התגברו יכולות הטכנולוגיה, נוצר פה משהו מאוד עצוב, מאוד עצוב. שיהודי מתעסק המון המון, המון, עם המון המון חדשות והמון תמונות, והמון המון המון הודעות וכו'. עולם שלם שמעסיק את היהודי, ויכול להעסיק אותו גם שעות רבות, עולם שלצערנו הרב לא קשור בכלל בכלל ליהודי. לא קשור בכלל לחובתו בעולמו, לא קשור בכלל ליראת שמיים, לא קשור בכלל בכלל בכלל לתורה, למצוות, לא להר סיני, לא לגן עדן, לא קשור לבורא עולם".

"עולם שיכול להיות שאותו עולם בדיוק נהנים בו גם כל מיני אנשים שלא יודעים מה זה תורה בכלל, לא יודעים מה זה יהודי בכלל ולא ייתכן שאני וחמור נאכל מאבוס אחד, יותר לבדוק בבית איפה ההנאות שלנו, פחות, פחות שטויות, יותר לשמור על הפה, יותר לשמור על העיניים, יותר לשמור על תחום ההנאות שלנו. וכמובן בעשה טוב בעיקר יותר מצוות בחשק, יותר תורה בחשק, יותר צניעות בחשק, יותר חינוך, חינוך לבית יהודי חינוך לבית שיהיה כרצון השם".

"מי יודע אם לא? זה המסר הגדול שהקדוש ברוך הוא נותן לנו בניעור, בניעור שלנו עכשיו, איך שטיל אחד, כל כך הרבה בתים נהרסים בעקבות זה. אז השם אוהב אותנו ושומר עלינו חיים של אמונה, חיים של גובה, חיים של ביטחון, חיים של מנוחת הנפש, חיים של תפילה, של תקווה, של הודאה, גם של המון שמחה. עם מסר מיוחד, שהבית יהיה יותר בית יהודי, שהבית תהיה יותר יהודי, יותר יהודי עם כל המשתמע, בין בשור מרע ובין בעשה טוב".

"בעזרת השם כשנבנה את הבית שלנו בצורה יותר יהודית ויותר טובה ויותר כשרה ויותר טהורה, וכל אחד יכול לשפר בתחום שלו, אז נזכה שבעקבות הבית הזה תגיע הגאולה העתידה. הפתרון לכל הצרות שבעולם, שבעקבות הבית הטוב שלנו ייבנה הבית הגדול במהרה בימינו אמן. ואז בורא עולם יבוא לגור איתנו, וכשיבוא לגור איתנו ייפסקו כל הצרות, כל המלחמות, ונזכה לטוב ולאושר כל הימים, לנצח לנצחים. הלוואי שנזכה. בהצלחה, כל טוב".
 

הודעות מומלצות

מספר בעל המעשה: "אני גר בבני ברק, בקצה אחד של...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון