נדה - כתמים שומעין להקל | ים התלמוד | פורום אוצר התורה נדה - כתמים שומעין להקל | ים התלמוד | פורום אוצר התורה
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

מבקש תורה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
205
תודות
572
נקודות
116
הנה כלל ידוע בהלכות כתמים, שבכתמים הולכים לקולא,
ונסתפקתי האם הדין נובע מהא דספיקא דרבנן לקולא או שהוא דין חדש בכתמים,
שהרי בפוסקים מביאים שכיוון שכתמים דרבנן אזלינן בהו לקולא, ותולים בכל מה שאפשר,
אך אינם מזכירים את הדין, של ספיקא דרבנן לקולא.

מה דעת חו"ר הפורום דכאן?
 
הנה כלל ידוע בהלכות כתמים, שבכתמים הולכים לקולא,
ונסתפקתי האם הדין נובע מהא דספיקא דרבנן לקולא או שהוא דין חדש בכתמים,
שהרי בפוסקים מביאים שכיוון שכתמים דרבנן אזלינן בהו לקולא, ותולים בכל מה שאפשר,
אך אינם מזכירים את הדין, של ספיקא דרבנן לקולא.

מה דעת חו"ר הפורום דכאן?
לכאו' ראייתך היא ראייה .
שהרי תולים אפי' אם זה לא דומה כלל לכתם, כלומר שאני יודע שזה לא אותו צבע
וסברת הדברים כיון שהסיבה שטאו כתמים הוא משום שא"א לטהר כשיש לאישה כתם
אטו טהרות וכו'
אך כל עוד יש סיבה לתלות תלינן
 
לכאו׳ זה סברא בכתמים
שאם זה מצד ספק דרבנן לקולא א״כ רק מתי שיש ספק אמיתי שומעים להקל
וחזינן שתלינן לא רק אם יש ספק אמיתי אלא יש מקרים שתולים כל היכא שאפשר לתלות
 
השאלה היא מ"ט לא נאמר מטעם ספיקא דרבנן ומדוע צריכים לומר רעיון חדש

ומ"ש הרבנים @אמרי שפר ו @הרב מרודוש שהתליה היא אפילו כשאין ספק, זה תמוה,
דוודאי רק שיש ספק כגון שנתעסקה וכו' או עברה בשש"ט, שאז יש ספק אמיתי-תולים, אבל בלא"ה לא.

ומדוע לא נאמר שהרעיון הוא ספיקא דרבנן דלקולא.
 
השאלה היא מ"ט לא נאמר מטעם ספיקא דרבנן ומדוע צריכים לומר רעיון חדש

ומ"ש הרבנים @אמרי שפר ו @הרב מרודוש שהתליה היא אפילו כשאין ספק, זה תמוה,
דוודאי רק שיש ספק כגון שנתעסקה וכו' או עברה בשש"ט, שאז יש ספק אמיתי-תולים, אבל בלא"ה לא.

ומדוע לא נאמר שהרעיון הוא ספיקא דרבנן דלקולא.
תליה זה לא בספק
אלא אפי׳ בדברים רחוקים מאד שמסברא רגילה אין להסתפק עליהם ובוודאי לא הוי ספק השקול
 
ר' משה שאול קליין אוחז שהיום כתמים יותר חמורים מפעם,
טעמו ברור, רק שזה מסובך להסביר את זה,
עיקר טעמו בנוי על צורת הלבישה בימינו וד"ל.
 
דוודאי רק שיש ספק כגון שנתעסקה וכו' או עברה בשש"ט, שאז יש ספק אמיתי-תולים, אבל בלא"ה לא.
שו"ע סי' קצ' סעי' ל'
אינה צריכה להקיף (פירוש ענין הקפה הוא לדמות דבר לדבר) הכתם לדבר שהיא תולה בו, אלא תולה מן הסתם עד שתדע שזה שחור וזה אדום:
מה תאמר כאן?
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

כידוע בהכרעות שונות המקובלים הכריעו נגד תורת...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון