לנחם אבלים או לברית? | בית המדרש – דיונים תורניים לנחם אבלים או לברית? | בית המדרש – דיונים תורניים
בפשטות ילך לאחיו, לא ללכת לברית של אח האו דבר מאוד לא מקובל ומתפרש כזלזול ופגיעה,
אבל יש כאו סיבה הוא יכול להסביר לו, הנידון הוא כלפי החשיבות של הדבר מה קודם....
 
אבל יש כאו סיבה הוא יכול להסביר לו, הנידון הוא כלפי החשיבות של הדבר מה קודם....
לא נראה לי, ולכן הברית יותר חשובה.
אם אתה שואל על ברית של אדם זר או נחום אבלים התשובה ברורה, אבל השאלה האי דווקא בגלל שזה אחיו, ולכן לענ"ד זו התשובה.
 
נערך לאחרונה:
ט֞וֹב לָלֶ֣כֶת אֶל־בֵּֽית־אֵ֗בֶל מִלֶּ֙כֶת֙ אֶל־בֵּ֣ית מִשְׁתֶּ֔ה בַּאֲשֶׁ֕ר ה֖וּא ס֣וֹף כׇּל־הָאָדָ֑ם וְהַחַ֖י יִתֵּ֥ן אֶל־לִבּֽוֹ׃

טוב ללכת אל בית אבל - מדה הנוהגת בחיים ובמתים; מלכת אל בית משתה - שהיא מדה שאינה נוהגת אלא בחיים (רש"י)

ניחום אבלים - מצוות עשה של גמילות חסדים.
השתתפות בברית - אינה מצווה, אלא מעלה.

אם נמצא במקום שיש בו ניחם אבלים וברית מילה, לכאורה ילך לנחם אבלים כי היא מצ"ע.
אבל אם נמצא בביתו ומתלבט להיכן ללכת, ע"ז כתוב "טוב לכת בית אבל" אבל אינו חייב.
 
נערך לאחרונה:
אבל מה החילוק בין אחיו, לאדם זר?
כי מתפרש כפגיעה? איזה נימוק הלכתי זה?
א. אם ההורים שלו חיים, אז זה גם מצוה של כיבוד אב ואם. הוריו בטח ישמחו לראות אותו, ולראות שהוא משתתף בברית של אחים.
'גפרור קטן יכול לשרוף יער שלם'. יש אנשים שדבר כזה (בהצטברות עם דברים נוספים), יכול לגרום למחלוקת עצומה ביותר.
המון מריבות בין אנשים, משפחות וקהילות, טוענים כל אחד על השני טענות שכליות, אך הגורם העיקרי זה החלק הרגשי, של פגיעות אחד מן השני.

שִׂנְאָה תְּעוֹרֵר מְדָנִים וְעַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה. (משלי י, י"ב)
 
כי מתפרש כפגיעה? איזה נימוק הלכתי זה?
כאשר אתה צריך לקחת את הילד לגן או לנחם אבלים מה קודם?
אין כזו שאלה, נכון?
כי מה שהאדם צריך לעשות במציאות חייו גם משמעותי בהלכה.
אני יודע, להניח תפלין לא נדחה בגלל שצריך ללכת לקנות אוכל, אבל יש דברים שכן, ולכן בכה"ג שיש ברית של אחיו שהדבר מקובל מאוד ללכת לכאורה כך צרי לעשות.
שווה בנפשך הרי ביטול תורה גם יש בזה, אבל לזה אינך חושש, נכון? ולא משום שלא אכפת לך מביטול תורה (כך אני משער, בכל אופן @מבקש תורה ....)
אבל יש דברים שצריכים להיעשות.
והפוך בה כי הרבה דברים הם כן.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה