חידת חנוכה - מדליק לפי מנין הימים היוצאים ולאחריו כמנין הימים הנכנסים | אוצר החידות חידת חנוכה - מדליק לפי מנין הימים היוצאים ולאחריו כמנין הימים הנכנסים | אוצר החידות

נדיב לב

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
2,302
תודות
7,527
נקודות
547
כיצד ייתכן שהדליק במשך כמה ימים לפי מנין הימים היוצאים וכעת יצטרך להדליק כמנין הימים הנכנסים.

דרך אגב, יש לדקדק במש"כ רש"י שבת כא: וז"ל: כנגד ימים הנכנסים - העתידים לבא: ימים היוצאין - שיצאו כבר, וזה שהוא עומד בו נמנה עם היוצאין ע"כ. ומדוע לא פירש זאת גם לגבי הימים הנכנסים שלא נטעה לחשוב שאין יום ההדלקה בכלל הימים הנכנסים. וצ"ל, כיון שמדליק בערבו של יום שהוא תחילתו ולא סופו הרי הוא חלק מהימים הנכנסים, משא"כ בימים היוצאים שעדיין לא עבר זמנו לגמרי, פירש שנחשב כיום שיצא.
 
פתרון החידה: לשיטה שלעתיד לבוא הלכה כבית שמאי. ולכן אם יבוא משיח צדקנו בימי החנוכה, יצטרף מכאן ואילך להדליק כשיטת ב"ש.
אגב ראיתי בזמנו באיזה ספר שכתב לדון בזה, ורצה לומר מכח כמה סתירות שבמקרה כזה ידליק מכאן ואילך רק נר אחד. ניסיתי להיזכר מי הוא ומה בדיוק הכרחו ולא עלה בראשי. אולי הגיע הזמן שאפנה לעזרת הציבור מי כתב בנושא הזה?
וראה מש"כ הבית הלוי בקונטרס על חנוכה באופן שאין לו בסוף ימי החנוכה מספיק נרות להדר כב"ה, אך יש לו מספיק בכדי לעשות הידור כב"ש, יעשה כן עיי"ש.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

לא תאכלו על הדם ויום כיפור, מה הקשר ביניהם?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה