קידושין - מה חזק ממה - מעשה רב או משנה? | ים התלמוד קידושין - מה חזק ממה - מעשה רב או משנה? | ים התלמוד

אוקימתא

משתמש חדש
gem
הודעות
2
תודות
4
נקודות
2
בתוד"ה שו"כ ככסף,
בפדיון הבן מצינו ששוה כסף ככסף שהרי רב כהנא שקיל סודרא, צ"ת אמאי לא הביאו התוס' ראיה ממתני': האומר עגל זה לפדיון בני וכו',
שמא י"ל שמעשה רב אלימא ממתני'?
 
בתוד"ה שו"כ ככסף,
בפדיון הבן מצינו ששוה כסף ככסף שהרי רב כהנא שקיל סודרא, צ"ת אמאי לא הביאו התוס' ראיה ממתני': האומר עגל זה לפדיון בני וכו',
שמא י"ל שמעשה רב אלימא ממתני'?
ברב כהנא התחדש, ששווה כסף כסף הוא דין במקבל - דהיינו שאם למקבל זה שווה חמש סלעים, אפילו אם בשוק זה שווה רק סלע, בנו פדוי.
וראה את הגמרא בדף ח. וז"ל:
אמר רב יוסף מנא אמינא לה דתניא עגל זה לפדיון בני טלית זה לפדיון בני לא אמר כלום עגל זה בחמש סלעים לפדיון בני טלית זו בחמש סלעים לפדיון בני בנו פדוי האי פדיון היכי דמי אילימא דלא שוי כל כמיניה אלא לאו אף על גב דשוי וכיון דלא קייצי לא לא לעולם דלא שוי וכגון דקביל כהן עילויה כי הא דרב כהנא שקיל סודרא מבי פדיון הבן אמר ליה לדידי חזי לי חמש סלעים אמר רב אשי לא אמרן אלא כגון רב כהנא דגברא רבה הוא ומבעי ליה סודרא ארישיה אבל כולי עלמא לא כי הא דמר בר רב אשי זבן סודרא מאימיה דרבה מקובי שוי עשרה בתליסר:
 

הודעות מומלצות

רבינו עומד על רגליו במשך שעה ארוכה ונושא ונותן...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון