מי זה [4]? | חידות בתמונה | פורום אוצר התורה מי זה [4]? | חידות בתמונה | פורום אוצר התורה
פִּתָרוֹן
כמדו' שכתוב על ניקנור שהניף ידו על ירושלים
מגילת תענית (אדר):
"אמרו נקנור א' מאפרכים של מלכי יונים היה עובר לאלכסנדריא. בכל יום ויום היה מניף ידו כנגד ירושלים וכנגד בית המקדש ומחרף ומגדף ומנאץ ואומר מתי יפלו בידי ואהרוס את המגדל הזה וכשגברה מלכות בית חשמונאי ונצחום נכנסו לחילות שלו והיו הורגין עד שהגיעו לקרוכין שלו וחתכו את ראשו וקצצו בהונות ידיו ורגליו ותלאוהו נגד ירושלים וכתוב מלמטן הפה שדבר בגאוה וידים שהיו מניפות נגד יהודה וירושלים ועל ב"ה נקמה זו תעשה בהם ובאותו היום שעשו לו כך עשאוהו י"ט"
אולי בגריס? עליו נאמר -
"וַיַּחֲשׁוֺב בְּלִבּוֺ וַיֹּֽאמֶר הַפַּעַם הַזֹּאת לֹא יוּכְלוּ לִי כִּי רַב חֵילִי וְעֹז יָדִי. וֵאלֹהֵי הַשָּׁמַֽיִם לֹא חָשַׁב כֵּן׃" (מגילת אנטיוכוס)
 
אולי כוונתך לביטול התמיד, שעל ידי זה יחרב המקדש?
"ר' יודה דמר ר' סימון בשם רבי יהושע בן לוי בימי מלכות יון היו משלשלין להן שתי קופות של זהב והיו מעלין להן שני גדיים באותה שעה האיר הקב"ה עיניהם ומצאו שני טליים מבוקרים בלישכת הטלאים על אותה שעה העיד ר' יודה בר בבא על תמיד של שחר שקרב בארבע שעות"
 
חבר'ה, אבהיר שוב. אני יוצר את התמונות בעצמי, כך שע"פ רוב התמונה היא לא רמז קלוש - אלא הכי מפורש שיש, תבדקו בחידות קודמות.
אגב מעין רמז - סוף הסיפור (אך התמונה הזאת לא בדיוק...):
Hoj9P466A6tdrRefNqzb--0--1br3l.jpg
 
נערך לאחרונה:
"ידו פרש צר"
שריפת התורה ע"י אפוסטומוס, (שלחלק מהמדרשים היה משרי היוונים)?
חבר'ה, אבהיר שוב. אני יוצר את התמונות בעצמי, כך שע"פ רוב התמונה היא לא רמז קלוש - אלא הכי מפורש שיש, תבדקו בחידות קודמות.
מה שאתה רואה בתמונה - זה מה שקרה.
 
כמדו' שכתוב על ניקנור שהניף ידו על ירושלים
מגילת תענית (אדר):
"אמרו נקנור א' מאפרכים של מלכי יונים היה עובר לאלכסנדריא. בכל יום ויום היה מניף ידו כנגד ירושלים וכנגד בית המקדש ומחרף ומגדף ומנאץ ואומר מתי יפלו בידי ואהרוס את המגדל הזה וכשגברה מלכות בית חשמונאי ונצחום נכנסו לחילות שלו והיו הורגין עד שהגיעו לקרוכין שלו וחתכו את ראשו וקצצו בהונות ידיו ורגליו ותלאוהו נגד ירושלים וכתוב מלמטן הפה שדבר בגאוה וידים שהיו מניפות נגד יהודה וירושלים ועל ב"ה נקמה זו תעשה בהם ובאותו היום שעשו לו כך עשאוהו י"ט"
 
פִּתָרוֹן
בוודאי שהרב @הצעיר שבחבורה שהוא אחד מהמנהלים המסורים שפה יאמר לך שמכיון שהוא לא הביא את המקור אז בוודאי שהפתרון אצל הרב @התורה
אם הדיון הוא למי זה מגיע, הרי שיש כאן מקום עיון, שהרי אני הבאתי את הפתרון, והוא הביא את המקור. ויש לעי' אי כל כה"ג חשיב כשנים שעשאוה, ואי חשיב כזה יכול וזה יכול או שמא בענין אחר?
ובר מן דין, יש לדון אם נצרך מקור לפתרון, כאשר הוא לא התבקש בפירוש, ואפשר שדי בפתרון החידה.

אך לענ"ד הדרך שנבחרה היא הטובה יותר, באשר כך מופיע בפתרון החידה גם את התשובה, וגם את המקור, וכך ייקל על המעוניין לדעת את הפתרון.
ובזה עדיף טפי מאשר לתת למי ש'מגיע' לענ"ד.
 
אם הדיון הוא למי זה מגיע, הרי שיש כאן מקום עיון, שהרי אני הבאתי את הפתרון, והוא הביא את המקור. ויש לעי' אי כל כה"ג חשיב כשנים שעשאוה, ואי חשיב כזה יכול וזה יכול או שמא בענין אחר?
ובר מן דין, יש לדון אם נצרך מקור לפתרון, כאשר הוא לא התבקש בפירוש, ואפשר שדי בפתרון החידה.

אך לענ"ד הדרך שנבחרה היא הטובה יותר, באשר כך מופיע בפתרון החידה גם את התשובה, וגם את המקור, וכך ייקל על המעוניין לדעת את הפתרון.
ובזה עדיף טפי מאשר לתת למי ש'מגיע' לענ"ד.
שניים אוחזין בפתרון, זה אומר כולה שלך, וזה אומר כולה שלך...
אוקי 'פתרון' בדוכתיה, ולא משום דזה עדיף מזה,
אלא מאחר דתפסינן לא מפקינן.
והאמת והשלום אהבו.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

רבי שמחה בונים אלתר זצוק"ל, בנו של האמרי אמת...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה