מי כתב ספר יהושע ? | בית המדרש – דיונים תורניים מי כתב ספר יהושע ? | בית המדרש – דיונים תורניים
האברבנאל לא חולק על חז"ל הוא רק סובר שכוונתם שיהושע כתב את הבסיס אך הוא נערך על ידי שמואל הנביא או ירמיהו. וכך הוא מבאר את הביטויים "עד היום הזה" שהוזכר בכמה מקומות בספר יהושע.
לגירסת היד רמ"ה בגמ' ספר יהושע נכתב גם ע"י הזקנים שהאריכו ימים אחרי יהושע.

14367_10_1079_1603.png
 
האברבנאל לא חולק על חז"ל הוא רק סובר שכוונתם שיהושע כתב את הבסיס אך הוא נערך על ידי שמואל הנביא או ירמיהו. וכך הוא מבאר את הביטויים "עד היום הזה" שהוזכר בכמה מקומות בספר יהושע.
לגירסת היד רמ"ה בגמ' ספר יהושע נכתב גם ע"י הזקנים שהאריכו ימים אחרי יהושע.

14367_10_1079_1603.png
מחילה, אך בקריאת ולימוד דברי הגמרא בב"ב אין ב' צדדים.
 
כתב שם כך:
כיוון שגם חז"ל עצמם הסתפקו באמינות כמה דברים שם "אינו מהבטל שגם אני אבחר בקצתו דרך יותר ישר ונאות כפי טבע הפסוקים ויושרם"

זכרוני שרבי צדוק הכהן חולק נחרצות על דבריו,
 
והוא צריך עיון, היאך יכול לחלוק על דברי הש"ס ?
זה לא דבר חדש בתורת האברבנאל לחלוק על הש"ס
כך דרכו לפרש את הפשט היותר פשוט והמבוא בש"ס לשיטתו יש בזה עומק אחר
כך שמעתי מבקיא בתורתו
 
זה לא דבר חדש בתורת האברבנאל לחלוק על הש"ס
כך דרכו לפרש את הפשט היותר פשוט והמבוא בש"ס לשיטתו יש בזה עומק אחר
כך שמעתי מבקיא בתורתו
אך פה הוא מתייחס לזה,
שאין לתמוה שחולק על חז"ל,
ותירוצו לא ברור מה מתכוון.
 
מצו"ב מדברי המקובל האלוקי, גדול ה'מבינים' בעניינים אלו מרן הגר"ש דבילצקי זיע"א
 

קבצים מצורפים

האברבנאל לא חולק על חז"ל הוא רק סובר שכוונתם שיהושע כתב את הבסיס אך הוא נערך על ידי שמואל הנביא או ירמיהו. וכך הוא מבאר את הביטויים "עד היום הזה" שהוזכר בכמה מקומות בספר יהושע.
גם אם נניח שמישהו ערך את הנביא, הגמ' שם (טו ע"א) עונה מי הוא:
יהושע כתב ספרו והכתיב (יהושע כד, כט) וימת יהושע בן נון עבד ה' דאסקיה אלעזר והכתיב (יהושע כד, לג) ואלעזר בן אהרן מת דאסקיה פנחס
 
לכאורה בדברי הרמב"ם במורה נבוכים ח"ב פ"ל,
מבואר מעין דברי האברבנאל.
 
מעניין לעניין באותו עניין?
האם מישהו באמת יוכל לבאר בקצרה הדעות בעניין כתיבת הנביאים,
האם זה נכתב ברוה"ק, בנבואה, או סיפור דברים מפי הנביא, או ליקוט מספרים שנכתבו בא' מג' האופנים הנ"ל (כמו שאולי נראה בספר מלכים, שהיה בפני הכותב ספר דה"י למלכי יהודה וספר דה"י למלכי ישראל והוא ליקט משניהם)
 
כידוע בזמן שנכתבו ספרים אלו היו עוד הרבה ספרים הקרויים ספרים חיצוניים ואולי התכוונו שהפיכת הספר למקובל התבצעה ע"י שמואל הנביא
דברים נפלאים כשלעצמם,
אך אינו ענין לדברי האברבנאל שאינו בלשונו.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

התפרסם ע"י המגיד מישרים הר' רוזנבלום שלפי...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה