ויגש - מי ששמו יוסף מסוגל שיתקנאו בו | בראשית | פורום אוצר התורה ויגש - מי ששמו יוסף מסוגל שיתקנאו בו | בראשית | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
מנהל פורום
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
2,530
תודות
6,040
נקודות
622
אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם אֲשֶׁר מְכַרְתֶּם אֹתִי

כתב בספר כח ה' (בסוף ס' נובלות חכמה): ודע לך שג"פ ב"ן או אליהו בגי' יוסף, והוא עולה כמנין קנאה, ועל כן עלול לקבל היזקים מהקנאים הפחותים בעל שם זה.

ובמדבר קדמות (ערך יוסף אות כח) כתב הרב המושלם מהר"ר יש"ר מקנדיא בס' כח ה' כי מי ששמו יוסף מסוגל שיתקנאו בו, וכן יוסף גימ' קנאה, ע"ש. ואפשר דז"ש אני יוסף אחיכם אשר מכרתם, אתא לנחומיה כי שם יוסף הוא עלול שיתקנאו בו ואל יחר בעיניכם, כי כך היא המדה למי ששמו יוסף, וזה כיון באומרו אני יוסף אחיכם אשר מכרתם וכו', ודו"ק. עכ"ל.

ועל פי זה יש לפרש מה שאמר יעקב "רב עוד יוסף בני חי", ופירש במדרש תלפיות (ענף יוסף): הם קראוהו יוסף, ואמר שאינו כן, כי רב עוד שמו, כי יהוסף שמו בה"א יתירה, ולא יוסף מעט הכמות.

ועל פי הנ"ל היה לו עוד טעם לשמוח שמעתה לא יקנאו בו, כי שמו יהוסף מספר רב יותר מקנאה, וזהו אני יוסף ה-עוד, נוסף לי עוד אות על שמי שהוא האות ה', ולכן אבי חי, כי לא תקנאו בי יותר, אני יוסף בגימטריא אין קנאה.​
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה