מלחמת גוג ומגוג שהתחיל בשמח"ת | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית מלחמת גוג ומגוג שהתחיל בשמח"ת | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

ללמוד התורה

משתמש רשום
gemgem
הודעות
42
תודות
125
נקודות
36

בשולחן ערוך ובמשנ"ב סימן תרס"ג הובא: מפטירין בשבת חול המועד סוכות בוהיה ביום בא גוג, משום דלעת"ל תהיה מלחמת גוג ומגוג בתשרי.
במדרש רבה בפסוק: עורי צפון ובואי תימן. לכשיתעורר גוג ומגוג שנתון בצפון. ויבא ויפול בדרום המד"א (יחזקאל ל"ט) ושבבתיך וששאתיך והעליתיך מירכתי צפון. ובואי תימן. מרמז על המלחמה בתימן.
בפסוקים (ביחזקאל ) הובא שפרס (איראן) יהיה חלק במלחמה (ובמדרשי חז"ל הובא על המלחמה שיהיה ג' שעות, והיה ג' שעות טילים מאיראן)
מגוג: על פי רב סעדיה גאון, מדובר במדינה שממוקמת באזור איראן.

המלחמה התחיל בשמחת תורה שחל בשבת, לרמז על דברי חז"ל שאמרו: ב' סגולות להנצל, בזכות התורה והשבת.
במכילתא פרשת בשלח בפסוק וישבתו העם ביום השביעי: רבי אליעזר אומר אם תזכו לשמור את השבת תנצלו משלש פורעניות מיומו של גוג ומגוג ומחבלו של משיח ומיום הדין הגדול. וכששמעו דבר זה קבלו ושבתו. (עכ"ל).
במדרש משלי (פרק ב') בני אם תקח אמרי ומצותי תצפן אתך. אמר הקב"ה לישראל על הר סיני, אם זכיתם להצפין ולקבל תורתי ולעשותה, אני מציל אתכם משלש פורעניות. ממלחמת גוג ומגוג, מחבלו של משיח, מדינה של גיהנם.
 
נערך לאחרונה:

בשולחן ערוך ובמשנ"ב סימן תרס"ג הובא: מפטירין בשבת חול המועד סוכות בוהיה ביום בא גוג, משום דלעת"ל תהיה מלחמת גוג ומגוג בתשרי.
במדרש רבה בפסוק: עורי צפון ובואי תימן. לכשיתעורר גוג ומגוג שנתון בצפון. ויבא ויפול בדרום המד"א (יחזקאל ל"ט) ושבבתיך וששאתיך והעליתיך מירכתי צפון. ובואי תימן. מרמז על המלחמה בתימן.
בפסוקים (ביחזקאל ) הובא שפרס (איראן) יהיה חלק במלחמה (ובמדרשי חז"ל הובא על המלחמה שיהיה ג' שעות, והיה ג' שעות טילים מאיראן)
מגוג: על פי רב סעדיה גאון, מדובר במדינה שממוקמת באזור איראן.

המלחמה התחיל בשמחת תורה שחל בשבת, לרמז על דברי חז"ל שאמרו: ב' סגולות להנצל, בזכות התורה והשבת.
במכילתא פרשת בשלח בפסוק וישבתו העם ביום השביעי: רבי אליעזר אומר אם תזכו לשמור את השבת תנצלו משלש פורעניות מיומו של גוג ומגוג ומחבלו של משיח ומיום הדין הגדול. וכששמעו דבר זה קבלו ושבתו. (עכ"ל).
במדרש משלי (פרק ב') בני אם תקח אמרי ומצותי תצפן אתך. אמר הקב"ה לישראל על הר סיני, אם זכיתם להצפין ולקבל תורתי ולעשותה, אני מציל אתכם משלש פורעניות. ממלחמת גוג ומגוג, מחבלו של משיח, מדינה של גיהנם.
עפ"י כל היוצא מדברי הנביאים בביאור רבותינו ובראשם אדונינו הגר"א ז"ל מלחמת גוג ומגוג תתחיל בין שני אומות ללא קשר לישראל והם ילחמו על ארץ ישראל ללא קשר לעם ישראל ויכבשו את "כל" ארץ ישראל עד ירושלים (כמובן שאז יהרגו היהודים שלא יזכו לראות בגילוי השכינה של ביאת משיח ) וכשיבואו לירושלים אז יבקע כשחר אורך ויבא מלך המשיח וישיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם ויחיה המתים ויבנה בית המקדש (ירד מן השמים כמבואר ברש"י בסוכה)
ולפי"ז אין הרבה קשר בין מה שקרה פה בשנה וחצי האחרונות לביאת המשיח
מה שכן שמבואר שגוג זה רוסיה וכשפרצה מלמת רוסיה - אוקראינה הגר"מ שטרנבוך אמר לקנות בגדים לביאת המשיח...
 
מה שכן שמבואר שגוג זה רוסיה.
בפסוקים בנ"ך הובא שגוג ומגוג יהיה בארץ ישראל.
ביחזקאל פרק ל"ח פסוק י"ח וְהָיָ֣ה ׀ בַּיּ֣וֹם הַה֗וּא בְּי֨וֹם בּ֥וֹא גוֹג֙ עַל־אַדְמַ֣ת יִשְׂרָאֵ֔ל. ובפרק לח פָּרַ֛ס כּ֥וּשׁ וּפ֖וּט וכו'.

במדרש רבה: תני רשב"י אם ראית סוס פרסי קשור בארץ ישראל, צפה לרגליו של משיח. מה טעם? (מיכה ה) והיה זה שלום אשור כי יבוא בארצנו וכי ידרך בארמנתינו והקמנו עליו שבעה רעים וגו' (סוס פרסי מרמז על מלחמה עם פרס (איראן).
ובילקוט שמעוני, ישעיהו פרק ס: א"ר יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה: מלך פרס מתגרה במלך ערבי והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם, ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה, וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומר: להיכן נבוא ונלך? ואומר להם: בני, אל תתיראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתיראים? אל תיראו הגיע זמן גאולתכם, ולא כגאולה ראשונה גאולה אחרונה, כי גאולה ראשונה היה לכם צער ושעבוד מלכויות אחריה, אבל גאולה אחרונה אין לכם צער ושעבוד מלכיות אחריה.
 
נערך לאחרונה:

הודעות מומלצות

הסתפקתי במי שיש לו ודאי מצוה - שאינה תדירה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון