ממשקה ישראל - מן המותר לישראל | בית המדרש – דיונים תורניים ממשקה ישראל - מן המותר לישראל | בית המדרש – דיונים תורניים

נראה לפשוט

משתמש רשום
gemgem
הודעות
74
תודות
141
נקודות
30
ידוע הדין המובא בש"ס בכ"מ, דכל דבר האסור באכילה א"א להקריבו למזבח. וילפינן לה מקרא ד"ממשקה ישראל" ודריש "מן המותר לישראל". ע"כ.
וראיתי לחקור ביסוד הך דינא, אי בכה"ג דאי"ז מותר לישראל זהו עצמו החפצא של הפסול- שאי"ז מותר לישראל. או"ד דבכה"ג דאסור באכילה, הרי שבהך איסור אכילה דהדיוט נאמר גם איסור הקרבה לגבוה, והיינו דהך "מן המותר לישראל" אי"ז דין מסוים ובפ"ע, אלא דמחדש הך קרא דבכל איסור נאסר גם להקריבהו לגבוה. [שוב מצאתי שעמד בזה הגרא"נ גרבוז זללה"ה בספרו "מנחת אברהם" עמ"ס מנחות בריש הספר, והביא שעמד בזה בשו"ת נחל יצחק להג"ר יצחק אלחנן ספקטור זללה"ה.]
נשמח לשמוע ראיות ונידונים בזה.
 
ידוע הדין המובא בש"ס בכ"מ, דכל דבר האסור באכילה א"א להקריבו למזבח. וילפינן לה מקרא ד"ממשקה ישראל" ודריש "מן המותר לישראל". ע"כ.
וראיתי לחקור ביסוד הך דינא, אי בכה"ג דאי"ז מותר לישראל זהו עצמו החפצא של הפסול- שאי"ז מותר לישראל. או"ד דבכה"ג דאסור באכילה, הרי שבהך איסור אכילה דהדיוט נאמר גם איסור הקרבה לגבוה, והיינו דהך "מן המותר לישראל" אי"ז דין מסוים ובפ"ע, אלא דמחדש הך קרא דבכל איסור נאסר גם להקריבהו לגבוה. [שוב מצאתי שעמד בזה הגרא"נ גרבוז זללה"ה בספרו "מנחת אברהם" עמ"ס מנחות בריש הספר, והביא שעמד בזה בשו"ת נחל יצחק להג"ר יצחק אלחנן ספקטור זללה"ה.]
נשמח לשמוע ראיות ונידונים בזה.
למאי נפק"מ?
בפשטות נראה לי שזה דין בחפצא, אך אין לי ראיה מפורשת לכך.
 

הודעות מומלצות

עשרת הדברות מחולקים לשני חלקים – חמשה דברות...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון