סוכות, שמח"ת ושמ"ע - נוסח ההושענות | ענייני דיומא| דף 2 סוכות, שמח"ת ושמ"ע - נוסח ההושענות | ענייני דיומא| דף 2
לשטתי... כן אכתוב קץ....
בספר המידות למוהר"ן זי"ע ערך אמונה כתב בזה"ל משיח יבוא בשנת ברכה
ובגור אריה למהר"ל ריש פרשת לך כתב דסתם ברכה הוא ממון (כדרשות חז"ל בכמה מקראות)
וראה ממו"ן גימ' תשפ"ו
ואני אמרתי רמז דמסיים הקינות קצפת עלינו עד מא"ד עד שנת ממו"ן
וראה הגימ'
הושענא ספור ות משמ עות הושענא - הושענא ספור תשפו ועת הושענא
 
לדעתי התירוץ הנכון, הוא דברי הרב שליט"א שהוא לשיטתו
 
לשטתי... כן אכתוב קץ....
בספר המידות למוהר"ן זי"ע ערך אמונה כתב בזה"ל משיח יבוא בשנת ברכה
ובגור אריה למהר"ל ריש פרשת לך כתב דסתם ברכה הוא ממון (כדרשות חז"ל בכמה מקראות)
וראה ממו"ן גימ' תשפ"ו
ואני אמרתי רמז דמסיים הקינות קצפת עלינו עד מא"ד עד שנת ממו"ן
וראה הגימ'
הושענא ספור ות משמ עות הושענא - הושענא ספור תשפו ועת הושענא
אבל שנה הבאה עם ח"ולא יתממש קץ זה כל ב"ב תתמלא מודעות ששנת המבול אינה מן המנין
ועם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא
 
הוא בסך הכל מפרש האמור בפסוק זה,
ולפסוק מותר לחשב? מלבד זאת אני לא חושב שיש דרך אחרת לחשב אץ הקץ שלא ע"י ספר דניאל, וכמדומה שע"ז גופא נסובו הדברים בגמ' בסנהדרין שהובאה לעיל.
 
אכן מהפסוקים מדניאל משמע דמותר לחשוב הקץ הרי תורה הוא וללמוד אני צריך ומקיים בזה מצות תלמוד תורה
ומסתמא מכאן ג"כ מקור דס"ל לרוקח ספורות משמעות דמותר לחשוב הקץ
ומצד הגמרא 'א"ר שמואל בר נחמני אמר ר' יונתן תיפח עצמן של מחשבי קיצין, שהיו אומרים כיון שהגיע את הקץ ולא בא שוב אינו בא.' אין שום קושיה על הרוקח ז"ל ושאר גדולים שפירשו פסוקי דניאל כי באמת לא צריכים כלל להשים פסיק לפני המילים שהיו אומרים כו' רק כפשוטו 'מחשבי קיצין שהיו אומרים כיון שהגיע את הקץ ולא בא שוב אינו בא'
וזה מה מסיים שם 'אלא חכה לו' שנאמר אם יתמהמה חכה לו
לפי ניתוח הראשון היה ראוי לסיים אלא 'תמים תהיה' כו' או אלא 'לא יתעסק אדם בדברי ההגדות' וכדומה
וכן בסוגית הגמרא בעצמה כמה מאמרים מקודם ואחריו המה מאמרי חשיבת זמן הקץ של תנאים ואמוראים ע"פ חשבונות וסימנים והאיך יבא באמצע דבריהם קללת תיפח רוחן כמבואר שם מקודם מאמר איתמר תניא רבי נתן אומר מקרא זה נוקב ויורד עד תהום כי עוד חזון למועד ויפח לקץ ולא יכזב אם יתמהמה חכה לו כי בא יבא לא יאחר לא כרבותינו שהיו דורשין עד עידן עידנין ופלג עידן ולא כר' שמלאי שהיה דורש האכלתם לחם דמעה ותשקמו בדמעות שליש ולא כרבי עקיבא שהיה דורש כו' ויעו"ש ברש"י שכל דברים אלו חשיבת זמני הקץ. ודו"ק
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

יש לי סכום כסף לתרום לקראת יו"ט,
אני מסתפק למי...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה