נפילים מישי"ג, מה לומר להם? | חינוך הבנים | פורום אוצר התורה נפילים מישי"ג, מה לומר להם? | חינוך הבנים | פורום אוצר התורה

נראה לפשוט

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
176
תודות
353
נקודות
56
כל שנה מחדש הלב מתפלץ ממש לראות את אותם הנפילים מהישיבות הטובות, שגם אם נפלו כי אינם "עידית שבעידית" ובפרט אם נפלו מסיבות טכניות, שהולכים לישיבות שכלל לא קריבות לרמתם, והמה שבורים ורצוצים, השאלה שנשאלת היא "מה לומר להם?", בדר"כ לומר להם "זה מה שה' רוצה" וכו' לא מוסיף להם כלום. השאלה היא מה כן לומר להם.
כמו"כ ע"ג במה זו יש לצעוק על הישיבות הטובות שסוגרות את הרישום מאוחר ובכך משאירים המון המון מצויינים בלי ישיבה כמעט, למה? למה לא לעשות זאת שבועיים או חודש לפני כן כמו רוב הישיבות. פשוט רחומנעס.
אבקש לתגובות ועזרת הציבור.
 
כל שנה מחדש הלב מתפלץ ממש לראות את אעותם הנפילים מהישיבות הטובות, שגם אם נפלו כי אינם "עידית שבעידית" ובפרט אם נפלו מסיבות טכניות ופוליטיות, שהולכים לישיבות שכלל לא קריבות לרמתם, והמה שבורים ורצוצים, השאלה שנשאלת היא "מה לומר להם?", בדר"כ לומר להם "זה מה שה' רוצה" וכו' לא מוסיף להם כלום. השאלה היא מה כן לומר להם.
כמו"כ ע"ג במה זו יש לצעוק על הישיבות הטובות שסוגרות את הרישום מאוחרובכך משאירים המון המון מצויינים בלי ישיבה כמעט, למה? למה לא לעשות זאת שבועיים או חודש לפני כן כמו רוב הישיבות. פשוט רחומנעס.
אבקש לתגובות ועזרת הציבור.
עצוב.
אבל למרבה הצער לא נראה לי שיש מה לעשות.
 
כל שנה מחדש הלב מתפלץ ממש לראות את אותם הנפילים מהישיבות הטובות, שגם אם נפלו כי אינם "עידית שבעידית" ובפרט אם נפלו מסיבות טכניות, שהולכים לישיבות שכלל לא קריבות לרמתם, והמה שבורים ורצוצים, השאלה שנשאלת היא "מה לומר להם?", בדר"כ לומר להם "זה מה שה' רוצה" וכו' לא מוסיף להם כלום. השאלה היא מה כן לומר להם.
כמו"כ ע"ג במה זו יש לצעוק על הישיבות הטובות שסוגרות את הרישום מאוחר ובכך משאירים המון המון מצויינים בלי ישיבה כמעט, למה? למה לא לעשות זאת שבועיים או חודש לפני כן כמו רוב הישיבות. פשוט רחומנעס.
אבקש לתגובות ועזרת הציבור.
תאמין לי הרבה מאוד שדווקא לא התקבלו לישיבה הנחשקת המותג והלכו לישיבה פחות עם שם בפנים נפולות דווקא שם הם צמחו לעילא ולעילא כי באמת זה היה הכי מתאים להם ולא הישיבה עם המותג וע''ז נאמר מסובב הסיבות סיבב להיטיב לבניו
 
לפעמים מפתח את הקומת אדם דווקא להיות ראש לשועלים.
אף שמלכתחילה עדיף להיות זנב לאריות, היות ובהשגחה פרטית קבע בורא העולם שכך יהיה, צריך לדעת שזה המצב הכי טוב שיכול להיות. אליבא דאמת, מה שטוב למבוגרים, טוב גם לבחורים ואפשר להמליץ גם להם על 'שער הביטחון' ולא להמתין למינוס בבנק בשביל זה.
 
תאמין לי הרבה מאוד שדווקא לא התקבלו לישיבה הנחשקת המותג והלכו לישיבה פחות עם שם בפנים נפולות דווקא שם הם צמחו לעילא ולעילא כי באמת זה היה הכי מתאים להם ולא הישיבה עם המותג וע''ז נאמר מסובב הסיבות סיבב להיטיב לבניו
לפעמים מפתח את הקומת אדם דווקא להיות ראש לשועלים.
אף שמלכתחילה עדיף להיות זנב לאריות, היות ובהשגחה פרטית קבע בורא העולם שכך יהיה, צריך לדעת שזה המצב הכי טוב שיכול להיות. אליבא דאמת, מה שטוב למבוגרים, טוב גם לבחורים ואפשר להמליץ גם להם על 'שער הביטחון' ולא להמתין למינוס בבנק בשביל זה.
יתכן, אך זה לא עונה על הטענה למה עושים את המבחנים כל כך מאוחר - אחרי שרוב הישיבות הבינוניות סגרו כבר את הרישום.
 
תאמין לי הרבה מאוד שדווקא לא התקבלו לישיבה הנחשקת המותג והלכו לישיבה פחות עם שם בפנים נפולות דווקא שם הם צמחו לעילא ולעילא כי באמת זה היה הכי מתאים להם ולא הישיבה עם המותג וע''ז נאמר מסובב הסיבות סיבב להיטיב לבניו
חכמה לדבר. יש לך אולי שמות של תחי"ם שנפלו וצמחו בזכות הישיבה ה"דפוקה"?.
 
השאלה היא מה כן לומר להם.
לכאוב בכאבם באמת, לפעמים זו הנחמה הכי גדולה.
כמו"כ ע"ג במה זו יש לצעוק על הישיבות הטובות שסוגרות את הרישום מאוחר ובכך משאירים המון המון מצויינים בלי ישיבה כמעט, למה? למה לא לעשות זאת שבועיים או חודש לפני כן כמו רוב הישיבות. פשוט רחומנעס.
זה נראה שאתה מדבר על ישיבות קטנות המסדרות את תלמידיהם מאוחר, ופעמים שזה מגיע מתוך גאווה פשוטה של ראש הישיבה שחושב שכולם רודפים אחרי תלמידיו, והוא מקריב נפשות על מזבח גאוותו וישלם על כך באש הגיהנום אם לא ימחלו לו הנופלים.
 
זה נראה שאתה מדבר על ישיבות קטנות המסדרות את תלמידיהם מאוחר, ופעמים שזה מגיע מתוך גאווה פשוטה של ראש הישיבה שחושב שכולם רודפים אחרי תלמידיו, והוא מקריב נפשות על מזבח גאוותו וישלם על כך באש הגיהנום אם לא ימחלו לו הנופלים.
לא, התכוונתי לישיבות גדולות הטובות ביותר [וד"ל] שעושות רישום במוע המאוחר ביותר שקיים. רח"ל.
 
לא, התכוונתי לישיבות גדולות הטובות ביותר [וד"ל] שעושות רישום במוע המאוחר ביותר שקיים. רח"ל.
עכשיו הבנתי.

אינני בא להצדיק אותם, אבל יש לציין שהסיבה שהם עושים כך היא בשביל זה גופא שיחשבו פעמיים לפני שמבקשים להתקבל אצלם. והוי עוד מסנן כי בדרך כלל העומס אצלם רב ולא יוכלו לקבל את כולם גם אם יתאמצו מאד.
 
עכשיו הבנתי.

אינני בא להצדיק אותם, אבל יש לציין שהסיבה שהם עושים כך היא בשביל זה גופא שיחשבו פעמיים לפני שמבקשים להתקבל אצלם. והוי עוד מסנן כי בדרך כלל העומס אצלם רב ולא יוכלו לקבל את כולם גם אם יתאמצו מאד.
שווה את זה? אתמהה.
 
הסיבה שהישיבות הטובות סוגרות מאוחר את הרישום, זאת כנראה להוריד כמה שיותר לחץ מעליהם, ומי שיכול להסתדר במקומות אחרים שיעשה זאת, פורסם למשל שבישיבת פונוביז' כ 430 בחורים קיבלו תשובה חיובית, ורק כ 100 שלילי שביחס לכמות שקיבלו, זה מספר נמוך מאוד.
ז"א שחלק גדול מהנרשמים או שסורבו הרבה יותר מוקדם ויכלו לחפש ישיבות אחרות, או שהתקבלו מכבר בישיבות אחרות.
 
האמת שכפי הנאמר כאן, הישיבות הגדולות בוחנות מאוחר, וכך מורידים את עצמם את כל מי שיש לו צד ללכת למקום האמת,
ובעיקר הדבר אין מה לצעוק על הישיבות - אפשר אולי לשאול למה אותו קיבלו ואותו לא -
אך עצם מה שמורידים את הבחורים זה דרך העולם ומגיע גם מביקוש הבחורים -
ישיבה שלא תסנן במבחן טובי הבחורים לא ירצו לבוא אליה,
ואכן בעולם יש זמנים של קושי ואין לזלזל בזה,

אך כמו שמקבלים בהבנה מנכ"ל חברת הייטק שמסנן עובדים כפי ראות עיניו, כך גם ראש ישיבה מסנן.
 
כ 430 בחורים קיבלו תשובה חיובית, ורק כ 100 שלילי
זה מוזר, כי אני שמעתי שנבחנו למעלה מ-600, וא"כ נפלו כ-200. [אם כי ישנם כאלו שנפלו עוד לפני ישיבת הרבנים, וקיבלו על כך הודעה מוקדמת, ואולי הם לא נכללו ברשימה].
 
לגופו של ענין - העצה המועילה בעיניי היא לפתוח להם את העיניים, שיסתכלו במבט רחוק על המצב שהם יהיו בו עוד חודש ועוד שנה. לפי הבנתי עיקר ה'ביאוס' של הנפילים אינו משום אי הקבלה לישיבה הנחשקת, אלא משום הבושות להוציא את האף לרחובה של עיר [בפרט כאלו שהיו בטוחים שיתקבלו, ודיברו על זה בשיא הביטחון וסיפרו את זה לכולם], והפתרון לזה הוא כנ"ל - להסתכל במבט כוללני 'מלמעלה', בלי שיהיה אכפת לך מה אומרים עליך עכשיו.
 
זה מוזר, כי אני שמעתי שנבחנו למעלה מ-600, וא"כ נפלו כ-200. [אם כי ישנם כאלו שנפלו עוד לפני ישיבת הרבנים, וקיבלו על כך הודעה מוקדמת, ואולי הם לא נכללו ברשימה].
גם אם מדבר ב 200 עדיין מספר נמוך לעומת אלו שהתקבלו, וכפי שכתבתי: ז"א שחלק גדול מהנרשמים או שסורבו הרבה יותר מוקדם ויכלו לחפש ישיבות אחרות, או שהתקבלו מכבר בישיבות אחרות"
 
לא קראתי את כל האשכול אך בגדול
א. לזהות מה הבעיה כשלא התקבל לישיבה שרצה האם זה ערך עצמי - אני דפוק- בושה מהחברים -או אכזבה - או פחד מהעתיד -איך בכלל אפשר להצליח שם- או יאוש או אשמה שלא השקיע מספיק אי נעימות מההורים ועוד ועוד
אין באמת משהו אחד שאפשר לומר לפעמים זה באמת מורכב מהרבה מאד תפיסות שיוצרות הרבה רגשות שליליים דכדוך וממילא חוסר תפקוד וחוזר חלילה
צריך לשנות את התפיסות למשהו פרופורציונלי יותר וזה כמובן בכל מקרה ותפיסה לגופו
בגדול, ניתן להוסיף שההורים מאד משפיעים באיך שהם מקבלים את זה, בתקווה שזה לא מאוחר מדי
 
למשל שבישיבת פונוביז' כ 430 בחורים קיבלו תשובה חיובית, ורק כ 100 שלילי שביחס לכמות שקיבלו, זה מספר נמוך מאוד.
ז"א שחלק גדול מהנרשמים או שסורבו הרבה יותר מוקדם ויכלו לחפש ישיבות אחרות, או שהתקבלו מכבר בישיבות אחרות.
זה מוזר, כי אני שמעתי שנבחנו למעלה מ-600, וא"כ נפלו כ-200. [אם כי ישנם כאלו שנפלו עוד לפני ישיבת הרבנים, וקיבלו על כך הודעה מוקדמת, ואולי הם לא נכללו ברשימה].
גם אם מדבר ב 200 עדיין מספר נמוך לעומת אלו שהתקבלו, וכפי שכתבתי: ז"א שחלק גדול מהנרשמים או שסורבו הרבה יותר מוקדם ויכלו לחפש ישיבות אחרות, או שהתקבלו מכבר בישיבות אחרות"
אינו מנושא האשכול, אך היות שפותח האשכול פתח להאשים את ה"ישיבות", אכתוב מעט מן העובדות הידועות לי (לגבי ישיבת פוניבז')

ראשית לגבי המספר, מידיעה ברורה, בישיבת הרבנים נפלו פחות מ100.
למיטב ידיעתי הרשימה כוללת את כל הנבחנים בפועל.

שנית, מנסיוני במשך השנים, והכרותי עם כאלו שקבלו תשובה שלילית, רובם המוחלט ידעו והוזהרו מראש על אפשרות שכזו, ובחרו לקחת סיכון זה
וע"כ דומני להאשים את הישיבה אינו ראוי ואינו הגון כלל.

שלישית, לגבי ההצעה להקדים את זמני המבחנים והקבלה, אולי תציע למתי?
וברור, שכשאשר זה יקרה, ישיבות אחרות יקדימו גם הן, מסיבות מובנות, ולכך ברור שלא תהיה בזה תועלת מלבד הקדמת זמני המבחנים והקבלה.
 
בדר"כ לומר להם "זה מה שה' רוצה" וכו' לא מוסיף להם כלום. השאלה היא מה כן לומר להם.
במחילה שאני חולק על הדברים.

הדבר הטוב ביותר שניתן לומר להם הוא "זה מה שה' רוצה".

זאת האמת לאמיתה.
זה צורת הדיבור היהודית והנכונה.

כמובן שצריך לדעת איך ומתי לומר את זה.
אבל אם ה' נתן לבחור את הנסיון, הוא בודאי גם נתן לאבא את החכמה והיכולת להעניק לבן שלו את מצבורי הכח שהאמונה מעניקה ליהודי.
 
במחילה שאני חולק על הדברים.

הדבר הטוב ביותר שניתן לומר להם הוא "זה מה שה' רוצה".

זאת האמת לאמיתה.
זה צורת הדיבור היהודית והנכונה.
זה הדבר הטוב ביותר שניתן לומר לך. כל אחד מה שמדבר ומנחם אותו.

וזה שזו צורת הדיבור הנכונה ביהדות לא אומר שזה מרפא כל כאב של כל יהודי. צריך לדעת מה להגיד ומתי. אשריך שזכית שזה מה שמנחם אותך, אבל לא כולם זכו.
 

הודעות מומלצות

בבא בתרא דף פא:
לקראת סוף העמוד...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון