פירשו המקובלים ואנשי הסוד, כדוגמת בעל ה'דברי ישראל', את הפסוק הנאמר בפרשת וישלח (בראשית לב, יג): "וְאַתָּה אָמַרְתָּ הֵיטֵב אֵיטִיב עִמָּךְ":
כאשר האדם מכיר בטוב הקיים בחייו, ומצהיר בפה מלא: 'מצבי הנוכחי טוב הוא', אזי הקדוש ברוך הוא משיב לו כנגד: 'עתה אראך מהו טוב אמיתי'. ומיד נפתח צינור שפע עליון, והבורא משפיע עליו שפע רב וחסד גלוי, עד כדי כך ששפתותיו בלות מלומר "די" לנוכח גודל הברכה.
זאת ועוד:
כלל גדול בידינו, שבעת שהאדם מודה ומשבח לבוראו בכנות לב, מתעורר באותו הרגע "עת רצון" עליון בשמי מרום. שעה זו היא שעת כושר נפלאה לפעול ישועות ורחמים.
ראיה חזקה לדבר אנו מוצאים בפרשת כי תבוא:
התורה מצווה על 'וידוי ביכורים', שהוא שיא ההודאה על כל הטוב והחסד שגמל ה' את עמו. מיד לאחר הודאה זו, נאמר הפסוק המופלא: "הַשְׁקִיפָה מִמְּעוֹן קָדְשֶׁךָ מִן הַשָּׁמַיִם וּבָרֵךְ אֶת עַמְּךָ אֶת יִשְׂרָאֵל" (דברים כו, טו).
ההודאה היא המפתח:
מכאן אנו למדים כי רק לאחר שהאדם הקדים והודה לבוראו תחילה, נהפכת השעה לשעת רצון שבה תפילתו מתקבלת. ולא זו בלבד שבכוחו לבקש על עצמו, אלא גדול כוחה של הודאתו להתחנן אף בעד הכלל כולו, כפי שממשיך הפסוק: "וּבָרֵךְ אֶת עַמְּךָ אֶת יִשְׂרָאֵל".
כאשר האדם מכיר בטוב הקיים בחייו, ומצהיר בפה מלא: 'מצבי הנוכחי טוב הוא', אזי הקדוש ברוך הוא משיב לו כנגד: 'עתה אראך מהו טוב אמיתי'. ומיד נפתח צינור שפע עליון, והבורא משפיע עליו שפע רב וחסד גלוי, עד כדי כך ששפתותיו בלות מלומר "די" לנוכח גודל הברכה.
זאת ועוד:
כלל גדול בידינו, שבעת שהאדם מודה ומשבח לבוראו בכנות לב, מתעורר באותו הרגע "עת רצון" עליון בשמי מרום. שעה זו היא שעת כושר נפלאה לפעול ישועות ורחמים.
ראיה חזקה לדבר אנו מוצאים בפרשת כי תבוא:
התורה מצווה על 'וידוי ביכורים', שהוא שיא ההודאה על כל הטוב והחסד שגמל ה' את עמו. מיד לאחר הודאה זו, נאמר הפסוק המופלא: "הַשְׁקִיפָה מִמְּעוֹן קָדְשֶׁךָ מִן הַשָּׁמַיִם וּבָרֵךְ אֶת עַמְּךָ אֶת יִשְׂרָאֵל" (דברים כו, טו).
ההודאה היא המפתח:
מכאן אנו למדים כי רק לאחר שהאדם הקדים והודה לבוראו תחילה, נהפכת השעה לשעת רצון שבה תפילתו מתקבלת. ולא זו בלבד שבכוחו לבקש על עצמו, אלא גדול כוחה של הודאתו להתחנן אף בעד הכלל כולו, כפי שממשיך הפסוק: "וּבָרֵךְ אֶת עַמְּךָ אֶת יִשְׂרָאֵל".
