סוכה ג' :
תוס' ד"ה ואין עושין אותו עיבור - סיכום תוס': הקדמה, לר"מ יש קרפף סביב לכל עיר - אין מודדין אלפים מהחומה אלא מלאחר ע' אמות ושיריים, לרבנן מודדין מהחומה, אך בין שתי עיירות בריחוק - לרב הונא - שני קרפפים, ולחייא בר רב - קרפף אחד; וקשה, מאי נפ"מ בשיעור ד"א - שהרי לחבר שתי עיירות קרובות אין צורך בבית האמצע, ואם הן רחוקות ובית ד' אמות מחבר - הל"ל 'לעיר אחת' שקרוב אליה - מאריך את נקודת המדידה משם - וממילא נמצא ששתיהן מחוברות, ומתרץ רשב"ם שאה"נ גורסין 'חיבור לעיר' ולא 'לעיירות', ור"ת מתרץ ד'אין נותנין אותו עיבור' - אין נותנים לו דין עיר לקבל קרפף ולהתחבר לעיר בשיעור קמ"א אמות ושליש, אך ביש ד' אמות - מתחבר לרב הונא בשיעור שתי קרפיפות, ולחייא בר רב קרפף אחד לעיר ובית שאצלה, מ"מ בית אחד בפני עצמו אינו כעיר לקבל קרפף לר"מ או שני קרפפים בין בית ובית לרב הונא.
תוס' ד"ה ואין עושין אותו עיבור - סיכום תוס': הקדמה, לר"מ יש קרפף סביב לכל עיר - אין מודדין אלפים מהחומה אלא מלאחר ע' אמות ושיריים, לרבנן מודדין מהחומה, אך בין שתי עיירות בריחוק - לרב הונא - שני קרפפים, ולחייא בר רב - קרפף אחד; וקשה, מאי נפ"מ בשיעור ד"א - שהרי לחבר שתי עיירות קרובות אין צורך בבית האמצע, ואם הן רחוקות ובית ד' אמות מחבר - הל"ל 'לעיר אחת' שקרוב אליה - מאריך את נקודת המדידה משם - וממילא נמצא ששתיהן מחוברות, ומתרץ רשב"ם שאה"נ גורסין 'חיבור לעיר' ולא 'לעיירות', ור"ת מתרץ ד'אין נותנין אותו עיבור' - אין נותנים לו דין עיר לקבל קרפף ולהתחבר לעיר בשיעור קמ"א אמות ושליש, אך ביש ד' אמות - מתחבר לרב הונא בשיעור שתי קרפיפות, ולחייא בר רב קרפף אחד לעיר ובית שאצלה, מ"מ בית אחד בפני עצמו אינו כעיר לקבל קרפף לר"מ או שני קרפפים בין בית ובית לרב הונא.
