חיי שרה - עפרון בגימטריא עפר נאה - מה הכוונה? | בראשית חיי שרה - עפרון בגימטריא עפר נאה - מה הכוונה? | בראשית

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
2,383
תודות
5,736
נקודות
507
וְעֶפְרוֹן יֹשֵׁב בְּתוֹךְ בְּנֵי חֵת

בש"ך על התורה (גימטריות): עפרון בגימטריא עפר נאה. סתם ולא פירש.

ובפי' התורה לר"י החסיד: עפרון בגימ' עפר נאה, שהיה בחלקו.

ואפשר בהקדים מ"ש על אמרם (ב"ר נח, ח) עשרה פעמים כתיב "בני חת" כנגד עשרת הדברות, ללמדך שכל מי שהוא מברר מקחו של צדיק כאילו מקיים עשרת הדברות, ומבארים מקחו של צדיק היינו תיקון של חטא אדם הראשון, שהתחיל התיקון במערה כמ"ש בזוה"ק ויקם שדה עפרון שהיה לאדם וחוה תקומה.

ואפשר שגם עפרון אע"פ שהיה רע עין, סוף כל סוף גם הוא היה בבחי' מברר מקחו של צדיק בזה שמכר לו את המערה, וזהו ועפרון יושב בתוך בני חת, שגם הוא בירר מקחו של צדיק כמותם.

ואי' בספר גלגולי נשמות שעפרון נתגלגל בארונה שמכר לדוד המלך את מקום בית המקדש, אפשר שגם שם היה המשך לתיקון חטא אדם הראשון לברר מקחו של צדיק, ודוד המלך תיקן חטא אדם הראשון כדאי', ואי' עקבו של אדם הראשון היה מאיר כגלגל חמה, וזה נרמז בגימטריא עפר נאה, שעל ידי עפרון נתברר מקחו של צדיק לתקן אדה"ר שכתיב בו כי עפר אתה ואל עפר תשוב, שישוב להיות נאה כמו קודם החטא.

וגם בית המקדש נקרא יפה נוף משוש כל הארץ, וגם זה נרמז בעפר נאה, שהמשך התיקון היה בבנין בית המקדש. וזה כוונת רש"י בכסף מלא וכן דוד אמר לארונה בכסף מלא, כי גם במכירת מערת המכפלה וגם במכירת בית המקדש היה תיקון לחטא אדה"ר שיהיה "מלא" בשלימות.

מלא בגי' אדם וחוה.​
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

הקמץ של המילה דָם נשמט כיון שהוא סמוך לכינוי...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה