קידוש השם בגוי | בית המדרש – דיונים תורניים | פורום אוצר התורה קידוש השם בגוי | בית המדרש – דיונים תורניים | פורום אוצר התורה
  • פורום אוצר התורה מאחל לכל לומדי התורה: הצלחה מרובה בעבודת אלול, שיזכו לגדול בתורה, ביראה וביראת הרוממות, ולהתחיל את הזמן החדש בחשק ובשמחה - גילו ברעדה!

האיש השרוי בשמחה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
330
תודות
644
נקודות
116
הרמב''ן שואל מה זו אהבה שאנו אוהבים את הקב''ה? וכתב לבאר שעם ישראל מוכנים למות על קידוש השם.
ולפ''ז יש לדון הרי אנו רואים ערבים שמוכנים להקריב את חייהם בשביל אמונתם הטפלה, והרי ודאי אינם בגדר אוהביו וצ"ע.
אשמח לשמוע דעת חו''ר הפורום
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
יל''ע הרמב''ן כותב מה זו אהבה שאנו אוהבים את הקב''ה ומבאר הרמב''ן שעם ישראל מוכנים למות על קידוש השם ולפ''ז יש לדון הרי אנו רואים ערבים שמוכנים להקריב את חיהם בשביל אמונתם הטפלה היתכן שאם זו אהבה כלפי ה' מה איתם הרי ודאי אינם בגדר אוהביו ואשמח לשמוע דעת חו''ר הפורום
הרמב"ן דיבר על עם חכם ונבון, ואין מביאים ראיה מהשוטים.
 
יל''ע הרמב''ן כותב מה זו אהבה שאנו אוהבים את הקב''ה ומבאר הרמב''ן שעם ישראל מוכנים למות על קידוש השם ולפ''ז יש לדון הרי אנו רואים ערבים שמוכנים להקריב את חיהם בשביל אמונתם הטפלה היתכן שאם זו אהבה כלפי ה' מה איתם הרי ודאי אינם בגדר אוהביו ואשמח לשמוע דעת חו''ר הפורום
אין הכי נמי באמת יש להם זכות על זה,
וכמו שהם מלים שיש להם זכות,
אם כי נראה לי שבכל אופן הערבים לא מוכנים למות על להתנצר וכן מוכנים למות על רציחת יהודים,
צריך להתעמק מה ההבדל.
 
הרמב"ן דיבר על עם חכם ונבון, ואין מביאים ראיה מהשוטים.
כבודו צודק אבל הרעיון של הרמב''ן הוא גדר קידוש השם שבזה מתייחדים עמ''י משאר האומות ולא דווקא עם חכם ונבון זה אולי חלק מהגדרת בני ישראל וא''כ מ''ש מאנשי עזה וכו' שמוכנים למות על קידוש השם

מה אתה בא להגיד בזה שהרמב''ן לא היה נביא?
בזמנו הערבים באמת לא מסרו נפשם.
תמיד זה היה עוד לפני מאות שנים
 
תמיד זה היה עוד לפני מאות שנים
אני לא בטוח, לי לא זכור מוות של ערבים על קדושת ד'.
להפך בכיבוש הנוצרים את ספרד אני חושב שכל המוסלמים התנצרו.
אני לא בדיוק יודע למה ברצח קל להם להתאבד ואולי זה קשור ללאומניות ותאות רצח.
 

הודעות מומלצות

אֱלֹהֵי מַסֵּכָה לֹא תַעֲשֶׂה לָּךְ, אֶת חַג...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון