חנוכה - ריקוד עם מנורת חנוכה | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה חנוכה - ריקוד עם מנורת חנוכה | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

נדיב לב

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
2,112
תודות
6,889
נקודות
407
הצג קובץ מצורף ריקוד עם החנוכיה.mp4
הרה"צ אלימלך בידרמן בריקוד עם מנורת חנוכה (חנוכייה בלעז...).

ודרוש ביאור לאור מש"כ במ"ב (המצו"ב) וז"ל: "שלא לטלטל הנרות ממקומן עד שיושלם השיעור", ומשמע שאין לטלטל לא בחוץ ולא בבית.
וצ"ל שהכרכור לא היה בתוך 30 דקות...
א"נ סמך על הפוסקים שאפשר אף בתוך 30 דקות.
(לפי כוסות השמן המלאות, קשה לדעת בבירור אם הכרכור לא נעשה אחרי חצי שעה..)

משנה ברורה סימן תרעה ס"ק ו' וז"ל: והוציאה לחוץ וכו' - וכתבו הפוסקים שאפילו היה ההדלקה והנחה במקום אחד בפנים או בחוץ ג"כ יש ליזהר שלא לטלטל הנ"ח ממקומן עד שיושלם השיעור של הדלקה דהיינו חצי שעה, ויש מאחרונים שמקילין בזה וכתב הפמ"ג דלכתחלה בודאי יש ליזהר בזה. ואפילו בנרות חנוכה שמדליקין בביהכ"נ ג"כ נכון ליזהר לכתחלה שלא לטלטלן ממקומן עד שיעור חצי שעה עכ"ל.
 
הצג קובץ מצורף ריקוד עם החנוכיה.mp4
הרה"צ אלימלך בידרמן בריקוד עם מנורת חנוכה (חנוכייה בלעז...).

ודרוש ביאור לאור מש"כ במ"ב (המצו"ב) וז"ל: "שלא לטלטל הנרות ממקומן עד שיושלם השיעור", ומשמע שאין לטלטל לא בחוץ ולא בבית.
וצ"ל שהכרכור לא היה בתוך 30 דקות...
א"נ סמך על הפוסקים שאפשר אף בתוך 30 דקות.
(לפי כוסות השמן המלאות, קשה לדעת בבירור אם הכרכור לא נעשה אחרי חצי שעה..)

משנה ברורה סימן תרעה ס"ק ו' וז"ל: והוציאה לחוץ וכו' - וכתבו הפוסקים שאפילו היה ההדלקה והנחה במקום אחד בפנים או בחוץ ג"כ יש ליזהר שלא לטלטל הנ"ח ממקומן עד שיושלם השיעור של הדלקה דהיינו חצי שעה, ויש מאחרונים שמקילין בזה וכתב הפמ"ג דלכתחלה בודאי יש ליזהר בזה. ואפילו בנרות חנוכה שמדליקין בביהכ"נ ג"כ נכון ליזהר לכתחלה שלא לטלטלן ממקומן עד שיעור חצי שעה עכ"ל.
לשם מצוות בצדק תשפוט עמיתך...
אולי מירי בהבהוב הנרות,
והרקודין הוא לכבוד ההכנה למצווה, שכידוע גדולים מהמצווה..
 
לשם מצוות בצדק תשפוט עמיתך...
אבל הבה ננסה להתעלות על עצמינו... ולהתייחס לגוש"ע.... (אם ישנו כזה... :)
הפר"ח שם כתב שבחנוכיה שלנו שלא משתמשים איתה אלא להדלקת הנרות חנוכה אין חשש שיאמרו לצורכו הוא מדליק
אמנם יש להעיר כיון שמונע את הפירסומא ניסא, א"כ לצורכו הוא מדליק.
אבל נראה שמנהגו להדליק בפתח הסלון בבית, וא"כ אין כאן מניעת הפרסומא לדרגא דליה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

זה כבר מוגזם וגובל במיאוס כשניק מנצל את הבמה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה