מסכת שבועות - שאלה ברש"י בדף כד: | ים התלמוד מסכת שבועות - שאלה ברש"י בדף כד: | ים התלמוד

כשר

משתמש רשום
gemgem
הודעות
47
תודות
118
נקודות
30
שאלה ברש"י בדף כד:
רש"י כותב בד"ה אכילה אחת זית אחד
ולכאורה אחד מהדברים שהגמרא דיברה עליהם שמתחייבים זה יום כיפור
וביום כיפור מתחייבים בככותבת (יומא פרק ח' משנה ב') ולא בכזית אז למה רש"י פירש כזית?
 
שאלה ברש"י בדף כד:
רש"י כותב בד"ה אכילה אחת זית אחד
ולכאורה אחד מהדברים שהגמרא דיברה עליהם שמתחייבים זה יום כיפור
וביום כיפור מתחייבים בככותבת (יומא פרק ח' משנה ב') ולא בכזית אז למה רש"י פירש כזית?
הגמרא דיברה על יום הכיפורים רק לגבי אכילה אחת שיתחייב ארבע חטאות
 
הגמרא דיברה על יום הכיפורים רק לגבי אכילה אחת שיתחייב ארבע חטאות
נו ו...
תכלס' אם הוא אוכל כזית מתחייב רק ג' חטאות לא ד'
כי רוב דברים שם בכזית
אם רש"י היה מוכרח לפרש כזית ניחה אבל כאן רש"י פירש כזית וזה היה מובן גם לי פירושו א" רש"י לא היה צריך לכתוב כזית
 
אם רש"י היה מוכרח לפרש כזית ניחה אבל כאן רש"י פירש כזית וזה היה מובן גם לי פירושו א" רש"י לא היה צריך לכתוב כזית
לשון אכילה היא בכל מקום בכזית, ולכן פירשו רש''י כן
 
לשון אכילה היא בכל מקום בכזית, ולכן פירשו רש''י כן
במשנה ביומא פרק ח' משנה ב' כתוב
האוכל ככותבת הגסה כמוה וכגרעיניתה, והשותה מלא לוגמיו, חייב.
וגם אם כל מקום זה כזית כאן זה לא אז שרש"י לא יפרש כזית
 
אם הוא אכל לפני והכזית משלים לכותבת אז הוא חייב על האכילת כזית, אבל בפשטות רש"י כתב כזית כי רוב איסורי האכילה בכזית.
עדיין אי''ז מיישב כ''כ, דעל הכזית עצמו אינו חייב ד'
 

הודעות מומלצות

חוץ מרוב ומיגו.

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון