שחרור החטופים בפן ההלכה | בית המדרש – דיונים תורניים שחרור החטופים בפן ההלכה | בית המדרש – דיונים תורניים

נראה לפשוט

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
273
תודות
533
נקודות
176
הנה בימים אלו עומדים לשחרר את חטופי עב"י בס"ד בעה"י, ותמורת זו ישחררו מחבלים ורוצחים עם דמם על ידיהם כפשוטו רח"ל, וכבר דנו כמה מהפוסקים אי שרי כה"ג אי לאו, ורציתי ע"ג במה זו שיכתבו בזה כת"ר חו"ר הפורום את דעתם וידונו בענין, למען ישוטטו הרבים ותרבה הדעת,
אינני רוצה שבאשכול זה יהיה משום דיונים לגבי הציונות כלל וכל כיו"ב !!!
 
הנה בימים אלו עומדים לשחרר את חטופי עב"י בס"ד בעה"י, ותמורת זו ישחררו מחבלים ורוצחים עם דמם על ידיהם כפשוטו רח"ל, וכבר דנו כמה מהפוסקים אי שרי כה"ג אי לאו, ורציתי ע"ג במה זו שיכתבו בזה כת"ר חו"ר הפורום את דעתם וידונו בענין, למען ישוטטו הרבים ותרבה הדעת,
אינני רוצה שבאשכול זה יהיה משום דיונים לגבי הצינות כלל וכל כיו"ב !!!
כמדמוני שהכריעו בכך גדולי ופוסקי הדור שליט"א
שפיקו"נ עכשיו דוחה פיקו"נ עתידי
ועלינו לדאוג על ההוה ולבטוח בקב"ה לגבי העתיד
וכמדומני שיש ע"כ בקרינא דאיגרתא להסטיפלער שהתיר זה
 
בשו"ע (יור"ד סי' רנב) נפסק.
אין פודין השבויים יותר מכדי דמיהם מפני תיקון העולם, שלא יהיו האויבים מוסרים עצמם עליהם לשבותם.
א"כ מדוע שיהיה היתר לעשות עסקה מופרכת כזו, שמשחררים 2000 מחבלים בעבור 20 יהודים?
ואת"ל דהכא הוי פיקו"נ, ולכן מותר לפדותם יתר על דמיהם, וכמש"כ התוס' (גיטין דף נח).
כי איכא סכנת נפשות פודין שבויין יותר על כדי דמיהן
כבר נחלק עליו הרמב"ן (שם) וכן לא הובא שי' זו להלכה, לא בר"מ ולא בשו"ע.
וכן כתבו בפי' האחרונים, (המהר"ם מלובלין סי' ט"ו ועוד) שאף במקום של פיקו"נ אין פודים יתר על דמיהם.
ולפי"ז אסור לעשות את העסקה שנעשתה, וצ"ב מדוע תמכו בזה החכי"ם ה'חרדים'.


ומש"כ הרב @עוזי ומגני
שפיקו"נ עכשיו דוחה פיקו"נ עתידי
לכאו' אינו נכון משום שזה פיקו"נ דרבים בעתיד, לעומת פיקו"נ של כמה בודדים עכשיו.
 

קבצים מצורפים

כאשר בוודאות שישים אחוז חוזרים לטרור ובראשם יחיא סינואר ימ"ש,
זו טענה אחת, אבל לא קשורה לטענה של
הרי זה יותר מכדי דמיהן?

הוא שוחרר בעסקת שליט.
 
השאלה החמורה ביותר הוא איך ניתן לשחרר בכח
א. בשו"ע סעי' ד
אין פודין השבויים יותר מכדי דמיהם מפני תיקון העולם שלא יהיו האויבים מוסרים עצמם עליהם לשבותם אבל אדם יכול לפדות את עצמו בכל מה שירצה וכן לת"ח או אפי' אינו ת"ח אלא שהוא תלמיד חריף ואפשר שיהיה אדם גדול פודים אותו בדמים מרובים.
ושני אנשים נגד אחד אולי הוא יותר

ב. השאלה המרכזית מי "התיר" לחטוף אשה מהשבי מה שנפסק בשו"ע מפורש ההיפך
"אין מבריחין השבויים מפני תיקון העולם שלא יהיו האויבים מכבידים עולם עליהם ומרבים בשמירתם:"
ויש בזהב שני טעמים.
לבד מדבר ברור שזה יסכן השאר
ויתכן אולי לומר דמכיון שיש סכנה ברורה לשבויים הדין אחרת

ג. בשו"ע יש דיני קדימה אשה קודם לבעל וכו' וכו'

ד. שחרור רוצחים


יש להדגיש דלא דמי למבצע אנטבא עליו התירו כמה וכמה פוסקים
א.
דשם היה הצלה לכל השבויים, משא"כ הכא
ב. שם הציבו אולטימטום של 48 שעות, עד להוצאתם להורג משא"כ הכא דיתכן לומר ההיפך שיש להם אינטרס לשמור
ג. שם המדובר היה חשחרר פחות מחבלים זה היה פחות ממאה על 40
ד. וכאן יש כמה דברים לריעותא 1. השבתת המלחמה וסיכון חיי אדם בתוך הרצועה 2. השבתת כלים טכנולגיים לאיתור השבויים מה שיכול לגרום שבזמן הזה הם יכולים להסתיר אחרים. 3. ומה גם שלפי מערכת הבטחון כאן ככל שמתקדמת המלחמה הם יורדים במחיר, וכמו שבבתחילה דרשו שחרור של כל האסירים שלהם, .
מצו"ב מדברי המנחת יצחק בנידון
 
יש להדגיש דלא דמי למבצע אנטבא עליו התירו כמה וכמה פוסקים
א.
דשם היה הצלה לכל השבויים, משא"כ הכא
ב. שם הציבו אולטימטום של 48 שעות, עד להוצאתם להורג משא"כ הכא דיתכן לומר ההיפך שיש להם אינטרס לשמור
ג. שם המדובר היה חשחרר פחות מחבלים זה היה פחות ממאה על 40
ד. וכאן יש כמה דברים לריעותא 1. השבתת המלחמה וסיכון חיי אדם בתוך הרצועה 2. השבתת כלים טכנולגיים לאיתור השבויים מה שיכול לגרום שבזמן הזה הם יכולים להסתיר אחרים. 3. ומה גם שלפי מערכת הבטחון כאן ככל שמתקדמת המלחמה הם יורדים במחיר, וכמו שבבתחילה דרשו שחרור של כל האסירים שלהם, .
אגב גם במבצע אנטבה היה מי שהתנגד. מרן הרב שך כידוע.
מצו"ב מדברי המנחת יצחק בנידון
כרגע לא צורף. (אולי במק"א..:)
 
ב. השאלה המרכזית מי "התיר" לחטוף אשה מהשבי מה שנפסק בשו"ע מפורש ההיפך
"אין מבריחין השבויים מפני תיקון העולם שלא יהיו האויבים מכבידים עולם עליהם ומרבים בשמירתם:"
ויש בזהב שני טעמים.
לבד מדבר ברור שזה יסכן השאר
ויתכן אולי לומר דמכיון שיש סכנה ברורה לשבויים הדין אחרת
אכתי יש לדון במקום שזה יקדם עיסקה כלשהיא (לאחר שיתברר שזו מותרת ע"פ גדרי ההלכה כמובן).
 
שמעתי על אשה שמועסקת במשרד המשפטים ובאחת העסקאות הקודמות נדרשה לעבוד בשבת על עריכת הרשימות של האסירים שישתחררו וקיבלה לכך היתר מהר"י זילברשטין
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

היכן מוזכר בשס בפירוש

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון