שיטות לימוד - פלפול ולומדות | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3 שיטות לימוד - פלפול ולומדות | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 3
אקווה שלא אתבזה בעיניכם לומר שמהיותי בחיידר ועד היום בשבתי על מקומי בכולל
עדיין לא זכיתי להבין את עניין 'כוח הטענה', ולא, לא שלא שמעתי את הרעיון של ר' נחום בפה שאסר שהופך את כל העניין על פיו, ואת כל שאר האחרונים שמנסים בסגנונם להסביר את העניין, שמעתי גם שמעתי,
אבל, עדיין לא זכיתי להבין!!!

בדרך צחות אכתוב מה שאמר לי מג"ש חשוב בישב"ג, שבחורים צעירים חושבים שמי שמבין את 'כוח הטענה' הרי הוא למדן, ולא יודעים שההיפך מי שידוע להקשות על 'כוח הטענה' הוא הוא הלמדן..

אני מסכים עם הרב @MMH אין מה להתכחש למציאות שאנו הלמדנים כשמגיעה לפתחנו סוגיא שיש בה רעד ישיבתי, וחשבון חזק של מהרש"א/מהר"ם שיף/ פנ"י, אנחנו בורחים לישיביש, כי החשבונות הם מפרכים והם דורשים עיון מחדש בכל מהלך הסוגי'/התוס', משא"כ בישיביש אפי' אצל ר' חיים שחידושיו וצורת כתיבתו אינם קלים, עדיין אפשרי לתפוס את רעיון הלומדעס' ואיתו לתרץ את הסוגיא, ולא משנה איך ר' חיים הגיע לזה...

מסופר שהחזו"א שהתנגד מאוד לשיטת הלימוד הזו, התבטא פעם שזה לא דרך מחודשת שזכינו אליה מגדולתינו בתורה, אלא מחוסר ברירה והבנה שזה מה שמושך את הצורבים ללימוד.

לך הכל ברור ופשוט...

כשהיה לך זמן פנוי להתבונן על הדברים,
תוכל לתפוס שמה שנוסף זה לא הבנה,
אלא ידע.

ז"א,
זה שבישי"ק היו 2 קושיות נגד הרעיון של 'כח הטענה',
ובישי"ג נוספו עוד 3 קושיות,
לא הופך את המושג עצמו ליותר מובן או לפחות מובן.

גם ביחס לדוגמא שציינת - מתן תורה.
תבדוק עם עצמך,
מה שנוסף מהגן להיום, הוא עוד הרבה ידיעות בנושא.
לא מבין כ"כ את תורף טענתך הרב @MMH . מי אמר שכל מושג יסודי צריך להתפתח בהבנה יותר מאיך שראשי הישיבות למדו וכתבו אותו? עיקר ההתפחות בהבנה לא תמיד תהיה כלפי אותו מושג, אלא שככל שאדם למד ביסודיות ובהבנה בדרכם של ראשי הישיבות, ממילא גם ההבנה שלו תתפתח - בסוגיות אחרות, א"נ בנקודות עליהם לא דיברו.

בנוסף, איפה שלא יובן לו מה שאמרו הם, יסביר ע"פ דרך החשיבה שקיבל מהם בצורה משלו.
 
לא מבין כ"כ את תורף טענתך הרב @MMH . מי אמר שכל מושג יסודי צריך להתפתח בהבנה יותר מאיך שראשי הישיבות למדו וכתבו אותו? עיקר ההתפחות בהבנה לא תמיד תהיה כלפי אותו מושג, אלא שככל שאדם למד ביסודיות ובהבנה בדרכם של ראשי הישיבות, ממילא גם ההבנה שלו תתפתח - בסוגיות אחרות, א"נ בנקודות עליהם לא דיברו.

בנוסף, איפה שלא יובן לו מה שאמרו הם, יסביר ע"פ דרך החשיבה שקיבל מהם בצורה משלו.
בקיצור, @MMH ייתכן שיש לך ביקורת על איך שבחורים מנסים ללמוד היום, אבל איני מבין איך זה מעניין האשכול כ"כ. נראה שהתערבבו פה כמה דיונים.
 
מי שמתעקש לא להבין בטוח שלא יבין.​
מסכים עמך בכל מילה. אמת לאמיתה. כשניגשים לבדוק נושא בצורה סובייקטיבית, הדבר לא יועיל בכלום. יש רבים שממורמרים מהבעיות שהלומד"ס מחוללת, ומשום כך הם מפקיעים לגמרי את כל המכלול, וחבל שכך, יש להפריד.
בקיצור, @MMH ייתכן שיש לך ביקורת על איך שבחורים מנסים ללמוד היום, אבל איני מבין איך זה מעניין האשכול כ"כ. נראה שהתערבבו פה כמה דיונים.
בדיוק כך, זה מתחבר עם מה שאמרתי, מן הסתם יש מי שממורמר מהלומד"ס, ויש לו על מה להתרעם באמת כנ"ל, ולכן הוא ניגש לסוגיית הלומד"ס של ר' יוסל בגישה סובייקטיבית.
 
לא מבין כ"כ את תורף טענתך הרב @MMH . מי אמר שכל מושג יסודי צריך להתפתח בהבנה יותר מאיך שראשי הישיבות למדו וכתבו אותו? עיקר ההתפחות בהבנה לא תמיד תהיה כלפי אותו מושג, אלא שככל שאדם למד ביסודיות ובהבנה בדרכם של ראשי הישיבות, ממילא גם ההבנה שלו תתפתח - בסוגיות אחרות, א"נ בנקודות עליהם לא דיברו.

מסכים אתך.
היה מי שטען שההבנה של המושג - מתפתחת.
אני טענתי שלא כך הדבר.
אנחנו מסכימים.

[]מי שמתעקש לא להבין בטוח שלא יבין.[/]

אתה הבנת את תסבוכת המילים שנכתבה לעיל?
 
נערך לאחרונה:
היה מי שטען שההבנה של המושג - מתפתחת.
אני טענתי שלא כך הדבר.
ואחרי תשובת הAI אוצר,
ואחרי שראית - אם ראית - את הקישור שציינת כאן,
אתה רואה את עצמך יכול לחלוק על המחקרים הללו?
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון