תענית שעות | בית המדרש – דיונים תורניים | פורום אוצר התורה תענית שעות | בית המדרש – דיונים תורניים | פורום אוצר התורה

היושב בישיבה

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
436
תודות
817
נקודות
116
הגמ' דנה בע"ז (ד' לג לד) אי מהני ואי איכא ממש בתענית שעות ומבואר בראשו' שם שאי אכל מהבוקר ורוצה להתחיל לצום וודאי אין בזה ממש וכל הנידון הוא היכא שלא אכל כלל ורוצה להמשיך כצום עד מנחה או הערב, ולכאו' לא מובן מה ההבדל בין אם התחיל באכילה וסיים בתענית לבין התחיל בתענית ואינה משלימה ובאמת בתוס' הביאו מהירושלמי שאין הבדל וגם אם אכל עד חצות ורוצה מחצות להתענות עד הערב חשיב תענית שעות,
וצריך להבין, אשמח אם יחכימוני הגאונים דפה בגמ' ובסברא
 
לכאורה י"ל שבכל צום (גם בתענית שעות) יש שתי ענינים א. מציאות של אי אכילה ב. מחשבה לצום.
ולפ"ז י"ל שתענית שעות שייכת רק לגבי התנאי השני שכל שהתקיים התנאי הראשון מועיל גם התנאי השני.
אבל ככל ואכל בבוקר, לא שייך תענית שעות. כי אי אפשר לפצל תענית לשעות.
 
לכאורה י"ל שבכל צום (גם בתענית שעות) יש שתי ענינים א. מציאות של אי אכילה ב. מחשבה לצום.
ולפ"ז י"ל שתענית שעות שייכת רק לגבי התנאי השני שכל שהתקיים התנאי הראשון מועיל גם התנאי השני.
אבל ככל ואכל בבוקר, לא שייך תענית שעות. כי אי אפשר לפצל תענית לשעות.
מה ההבדל, למה אחרי חצות הוא יכול לאכול למה זה לא מפצל את התענית
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

פרשת פקודי

מה גרם לבני ישראל...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה