הגמ' בתחילת איזהו נשך מקשה מדוע לא דורשים את האונאה והריבית מגזל.
והדברים תמוהים דהנה הא ריבית זה שכירות המעות [כמבו' בשו"ת הרשב"א המיוחס רכג] בסך הכל ואיזה גזילה יש כאן.
וכן הא אונאה הא קצצו בינהם, שזה הסכום שכל אחד מסכים לתת לשני בעבור זה, והיכי נימא דגזלן הוא.
נ.ב. למדתי מחברי הפורום שכמה שהשאלה בראשית האשכול תהיה יותר קצרה היא יותר תהיה מגובה בפורום.
והדברים תמוהים דהנה הא ריבית זה שכירות המעות [כמבו' בשו"ת הרשב"א המיוחס רכג] בסך הכל ואיזה גזילה יש כאן.
וכן הא אונאה הא קצצו בינהם, שזה הסכום שכל אחד מסכים לתת לשני בעבור זה, והיכי נימא דגזלן הוא.
נ.ב. למדתי מחברי הפורום שכמה שהשאלה בראשית האשכול תהיה יותר קצרה היא יותר תהיה מגובה בפורום.