ישעיהו מנחלת דן

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
1,230
תודות
3,140
נקודות
339
(וראוי לעשות גם זכר לשמחה לפני ה')
הלב מתחמם ומתרתח על כך שבכל קברי הצדיקים וביחוד רשב''י הגדול והנורא יש אוכל ושתיה בשפע רב לעולי רגלים ואילו בקודש הקדשים האמיתי לבאים לפקוד את כתלו המערבי אין אפילו כוסות לשתיה ובודאי לא אוכל לעולי רגלים וההרגשה הטבעית היא שאם אתה רוצה לשמוח לך לרשב''י או לאומן אבל ביהמ''ק שיבנה בב''א הוא מקום העצבות והרצינות והבכי והקושי
הציבור הקדוש נקרא לתקן את זה ולבוא לשמוח לפני ה' זכר לשמחת בשר שלמים ולעורר האהבה שתחפץ
 
הלב מתחמם ומתרתח על כך שבכל קברי הצדיקים וביחוד רשב''י הגדול והנורא יש אוכל ושתיה בשפע רב לעולי רגלים ואילו בקודש הקדשים האמיתי לבאים לפקוד את כתלו המערבי אין אפילו כוסות לשתיה ובודאי לא אוכל לעולי רגלים וההרגשה הטבעית היא שאם אתה רוצה לשמוח לך לרשב''י או לאומן אבל ביהמ''ק שיבנה בב''א הוא מקום העצבות והרצינות והבכי והקושי
הציבור הקדוש נקרא לתקן את זה ולבוא לשמוח לפני ה' זכר לשמחת בשר שלמים ולעורר האהבה שתחפץ
איך אפשר לשמוח כשבית המקדש חרב??

מטו משמיה דהגרי"ז שפעם ראה ריקודים בכותל
אמר משל למה הדבר דומה
לאדם אחד שמתה אמו רח"ל בצורה טראגית
ורצו לנתחה רח"ל
והיה הפגנות קשות על זה
ומחאות בכל הארץ
ובסוף לא נתחו אותה
היעלה על הדעת שיהיה תזמורת בלוויה שלה
על זה שלא נתחו אותה??
 
איך אפשר לשמוח כשבית המקדש חרב??
אז אל תשמח כלל ולא ח''ו לשמוח במקומות אחרים
הטבע האנושי מחייב שמחה ולא לשמוח כלל בפרט בזמננו שאין שעבוד מלכויות בחי היומיום הוא מן הנמנע
ואם תשמח לפני ה' ותתעורר בד בבד בבכי וגעגוע לשכינה וביהמ''ק יותר מהר תבנה אותו לבסוף
 
אז אל תשמח כלל ולא ח''ו לשמוח במקומות אחרים
הטבע האנושי מחייב שמחה ולא לשמוח כלל בפרט בזמננו שאין שעבוד מלכויות בחי היומיום הוא מן הנמנע
ואם תשמח לפני ה' ותתעורר בד בבד בבכי וגעגוע לשכינה וביהמ''ק יותר מהר תבנה אותו לבסוף
לשמוח ליד בית המקדש החרב זה שונה
 
כבר היה לעולמים על ידי אסף ששורר מזמור על ששפך חמתו על עצים ואבנים וכל הענין בגמ'
אז היה עצים ואבנים לשפוך חמתו עליהם
ועכשיו אין לנו אפי' עצים ואבנים שישפוך חמתו עליהם
ורק על דא הוה סגי לן למבכי
וכש"כ על שכינתא שבגלותא
ועל הבית ששמם וחרב
ועל צער השכינה המנהמת כיונה אוי להם לבנים שגלו משולחן אביהם ואוי לו לאב שהגלה בניו
 
הציבור הקדוש נקרא לתקן את זה ולבוא לשמוח לפני ה' זכר לשמחת בשר שלמים ולעורר האהבה שתחפץ
הטבע האנושי מחייב שמחה ולא לשמוח כלל בפרט בזמננו שאין שעבוד מלכויות בחי היומיום הוא מן הנמנע
ואם תשמח לפני ה' ותתעורר בד בבד בבכי וגעגוע לשכינה וביהמ''ק יותר מהר תבנה אותו לבסוף
בדיני קדימה יל"ע האם קודם יש לקרוע ואח"כ ריקודים, שלכאורה יל"ע שיהיה תלוי בתדיר ומקודש או"ד אף ריקודים נמי הוי תדיר שאפשר בכל יום לעשות ריקודים ולשמוח, ומיהו יל"ע דאפשר דכיון שהוא מנהג התמהונים לא ייחשב תדיר משום כך, עוד יל"ע אי קריעה חשיב תדיר שהרי קורעין רק פעם בל' יום ויש שבאים בתוך ל' יום ואינם חייבים בקריעה, ועוד הא איכא מיעוטא דמעוטא דאינם קורעין אבעית אימא משום דעות כוזבות איבעית אימא משום דלא ידעינן דהוי דינא ולא מנהגא, ויל"ע.
 
אז היה עצים ואבנים לשפוך חמתו עליהם
והיום יש עצים ואבנים בנויים ומחכים לבניה לעורר האהבה בהם אם רק ירצו הבנים לשוב בשמחה
ועכשיו אין לנו אפי' עצים ואבנים שישפוך חמתו עליהם
היום כבר שפך חמתו די והותר ומכאן ואילך הלוך להרגיעו ישראל
ורק על דא הוה סגי לן למבכי
סגי למיחדי על התעוררות האהבה העצומה בעשרות שנים של מאור פנים שאין כדוגמתו
וכש"כ על שכינתא שבגלותא
על ריחוק העם מהשכינה
שבניו שכחוהו ומחריבים אותו ומשמימים אותו בידים
ועל צער השכינה המנהמת כיונה אוי להם לבנים שגלו משולחן אביהם ואוי לו לאב שהגלה בניו
אוי להם לבנים שטוב להם יושבים בבתיהם ספונים והבית הזה חרב והם רצים איש לביתו שאינם גומלים טובה לאביהם שבשמים על כל תשועות וניסים שעושה עמם זה עשרות בשנים
 
בדיני קדימה יל"ע האם קודם יש לקרוע ואח"כ ריקודים, שלכאורה יל"ע שיהיה תלוי בתדיר ומקודש או"ד אף ריקודים נמי הוי תדיר שאפשר בכל יום לעשות ריקודים ולשמוח, ומיהו יל"ע דאפשר דכיון שהוא מנהג התמהונים לא ייחשב תדיר משום כך, עוד יל"ע אי קריעה חשיב תדיר שהרי קורעין רק פעם בל' יום ויש שבאים בתוך ל' יום ואינם חייבים בקריעה, ועוד הא איכא מיעוטא דמעוטא דאינם קורעין אבעית אימא משום דעות כוזבות איבעית אימא משום דלא ידעינן דהוי דינא ולא מנהגא, ויל"ע.
ועתה אל תתלוצצו פן יחזקו מוסרותיכם
כת ליצנים אינם מקבלים פני שכינה
אף אחד לא אמר רקודים של הפקרות
מצות שמחה לפני ה' חיבת לשוב למקומה הראוי,
וכל זמן שלא נתעורר העם לבנות בהכרח היא משולבת באבלות
ובדיוק כמו שביו''ט עצמו שיש מצות שמחה מן התורה
ובמוסף מתאבלים מפני חטאינו ובחוה''מ חיבים לקרוע על החורבן
 
הלב מתחמם ומתרתח על כך שבכל קברי הצדיקים וביחוד רשב''י הגדול והנורא יש אוכל ושתיה בשפע רב לעולי רגלים ואילו בקודש הקדשים האמיתי לבאים לפקוד את כתלו המערבי אין אפילו כוסות לשתיה ובודאי לא אוכל לעולי רגלים וההרגשה הטבעית היא שאם אתה רוצה לשמוח לך לרשב''י או לאומן אבל ביהמ''ק שיבנה בב''א הוא מקום העצבות והרצינות והבכי והקושי
הציבור הקדוש נקרא לתקן את זה ולבוא לשמוח לפני ה' זכר לשמחת בשר שלמים ולעורר האהבה שתחפץ
ב"ה היום יש בשוק הכנסת אורחים בשם "נקדימון" של שתיה בלבד, ובאמת תימה הוא על קהילת זילברמן שעדיין לא דאגו למשהו גם עם אוכל.
 
והיום יש עצים ואבנים בנויים
מה בנו את המקדש?
היום כבר שפך חמתו די והותר
זו היא תקוותינו אבל דור שלא נבנה בו כאילו חרב בו
סגי למיחדי על התעוררות האהבה העצומה בעשרות שנים של מאור פנים שאין כדוגמתו
כשבאו לבנות את ביהמ"ק השני הצערים שמחו והזקנים בכו בראותם את החסר הגדול שהיה בבנין הבית השני ...
על ריחוק העם מהשכינה
דא ודא אחת היא
?
מה פתאום?! הרי
היום יש עצים ואבנים בנויים
 
כל מזמור נאמר עם כלי ניגון בדרך כלל
זה היה על ההצלה של ישראל על ידי החורבן ולא על עצם החורבן.
משא"כ אם תביא אוכל ושתיה לכותל, לא על זה תהיה השמחה.
והיום יש עצים ואבנים בנויים ומחכים לבניה לעורר האהבה בהם אם רק ירצו הבנים לשוב בשמחה
אתה יכול לטעון כאוות נפשך, שאנחנו צריכים לבנות,
אבל נכון לשעת כתיבת השורות, זה עדיין לא בנוי.
היום כבר שפך חמתו די והותר ומכאן ואילך הלוך להרגיעו ישראל
השפך חמתו מתעצם גם לנפשות ולא רק על עצים ואבנים רח"ל.
וכל עוד לא נבנה המקדש ומשיח לא בא - אין מצב של "להרגיעו ישראל".
סגי למיחדי על התעוררות האהבה העצומה בעשרות שנים של מאור פנים שאין כדוגמתו
צרות היחידים הם כלום בעינך??
אכן, יש הארת פנים בדור האחרון, אבל זה רק כי בלי זה - מרוב צרות - אבדנו כולנו.
על ריחוק העם מהשכינה
היינו הך.
שבניו שכחוהו ומחריבים אותו ומשמימים אותו בידים
מישהו אמר פעם באשכול שכן:
אתה לא מכיר את המציאות ומוציא ש''ר על עם ישראל
....
 
משל למה הדבר דומה: לאדם שנפל טיל על ביתו והחריבו, והיה הולך ובוכה על אובדן ביתו החרב, וככה היה עושה כמה וכמה שנים.
עד שיום אחד קיבל מכתב מהעירייה שבקרוב יתחילו לבנות את ביתו מחדש, אלא שהדבר ייקח כמה וכמה שנים.
האם אותו אדם בוכה או שמח?
אינו בוכה כיוון שכבר אינו מביט על חורבות ביתו.
וקצת שמח כיון רואה את העתיד הטוב באופק.
ואפשר שזה מצבינו כעת בסוף הגלות.
 
משל למה הדבר דומה: לאדם שנפל טיל על ביתו והחריבו, והיה הולך ובוכה על אובדן ביתו החרב, וככה היה עושה כמה וכמה שנים.
עד שיום אחד קיבל מכתב מהעירייה שבקרוב יתחילו לבנות את ביתו מחדש, אלא שהדבר ייקח כמה וכמה שנים.
האם אותו אדם בוכה או שמח?
בוכה עד מאוד כשרואה שהבניה מתאחרת ומתאחרת ומתאחרת.
 
משל למה הדבר דומה: לאדם שנפל טיל על ביתו והחריבו, והיה הולך ובוכה על אובדן ביתו החרב, וככה היה עושה כמה וכמה שנים.
עד שיום אחד קיבל מכתב מהעירייה שבקרוב יתחילו לבנות את ביתו מחדש, אלא שהדבר ייקח כמה וכמה שנים.
האם אותו אדם בוכה או שמח?
אינו בוכה כיוון שכבר אינו מביט על חורבות ביתו.
וקצת שמח כיון רואה את העתיד הטוב באופק.
ואפשר שזה מצבינו כעת בסוף הגלות.
אפי' לא משל
אם הבכי היה על העצים והאבנים ניחא
אבל הבכי הוא על הריחוק שאנו נמצאים ממנו יתברך
וכשרואים את הבית החרב ששם היה גילוי שכינתו
מה יעזור הידיעה אנו קרבים לזמן הגאולה
כשהידיעה שכל שלא נבנה בימיו חרב בימיו
ואם בדקה זו לא נבנה ביהמ"ק זה אומר שאילו היה ביהמ"ק קיים עכשיו הוא היה נחרב עכשיו
שאנו לא ראויים בעו"ה להשראת השכינה
ועל דא קא בכינא לא רק על מה שאין לנו את הבנין המרהיב של ביהמ"ק
 
אפי' לא משל
אם הבכי היה על העצים והאבנים ניחא
אבל הבכי הוא על הריחוק שאנו נמצאים ממנו יתברך
וכשרואים את הבית החרב ששם היה גילוי שכינתו
מה יעזור הידיעה אנו קרבים לזמן הגאולה
כשהידיעה שכל שלא נבנה בימיו חרב בימיו
ואם בדקה זו לא נבנה ביהמ"ק זה אומר שאילו היה ביהמ"ק קיים עכשיו הוא היה נחרב עכשיו
שאנו לא ראויים בעו"ה להשראת השכינה
ועל דא קא בכינא לא רק על מה שאין לנו את הבנין המרהיב של ביהמ"ק
ע' ב''ב ס: ולשיטתך אין מצות שמחה ביו''ט בזמננו ואינו נכון ואם שמחים בודאי שמצוה לשמוח לפני ה' ולא בתור שמחה לאיד ח''ו אלא בתור שמחה בקים וגעגוע בעתיד להיות וכל' היש''ש ישתה יינו וישכח רישו וישמח בה' אלהינו שעתיד לחזור אלינו ובפרט במקום שלא זזה שכינה משם לעולם
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון