נקודה טובה
משתמש חדש
- הודעות
- 6
- תודות
- 8
- נקודות
- 5
האם נשים צריכות לצום את תענית בכורות?
מה הדין בשומע סיום בטלפון או בשידור חי?
האם יוצאים ידי חובה במסכת אבות?
מה הדין בשומע סיום בטלפון או בשידור חי?
האם יוצאים ידי חובה במסכת אבות?
האם פשיט''ל למר דתלי 'בשמיעה'מה הדין בשומע סיום בטלפון או בשידור חי?
שו"ע - ויש מי שאומר שאפילו נקבה בכורה מתענה. (ואין המנהג כן) (מהרי"ל):האם נשים צריכות לצום את תענית בכורות?
מה הדין בשומע סיום בטלפון או בשידור חי?
יש מעלה באבות ע"פ עדויות וקינים?האם יוצאים ידי חובה במסכת אבות?
מסתמא מאי דנקט מר מעיקרא עדויות וקינים הי' משום דעליהם אין גמ' ובזה טפי יש סברא דיחשב 'סיום' גם במשניותיש מעלה באבות ע"פ עדויות וקינים?
או מסכת מגילה במשניות?
וכמדו' שבמסכת משניות אין מעלת סיום
ומזכרוני ששמעתי משמי' דהגרח"ק דבסדר משניות יש מעלת סיום.
כמובן.מסתמא מאי דנקט מר מעיקרא עדויות וקינים הי' משום דעליהם אין גמ' ובזה טפי יש סברא דיחשב 'סיום' גם במשניות
ולפי''ז מגילה ל''ד לאבות בזה
הגרש"ז הורה לחייל שלא ישמע סיום בטלפון אלא שילמד משניות מסכת אבות ויעשה ע"ז סיוםהאם יוצאים ידי חובה במסכת אבות?
היכן?הגרש"ז הורה לחייל שלא ישמע סיום בטלפון אלא שילמד משניות מסכת אבות ויעשה ע"ז סיום
לא פשיט"ל ולכן אני שואל.האם פשיט''ל למר דתלי 'בשמיעה'
לכאו' תלי בנמצא ומשתתף בסיום [או בסעודת הסיום] אבל שומע מרחוק אפי' שלא באמצעות טלפון, האם שייך הוא לסיום?
לא הסברתי את השאלה. אני יודע מש"כ בפוסקים שציינת. כוונתי לשאול האם יש עניין שנשים יצומו?שו"ע - ויש מי שאומר שאפילו נקבה בכורה מתענה. (ואין המנהג כן) (מהרי"ל):
מ"ב - (ג) שאפילו נקבה בכורה - שמכת בכורות היתה גם עליהן כדאיתא במדרש: (ד) ואין המנהג כן - שהתורה לא נתנה קדושת בכורות לנקבה לשום דבר:
יש שסבורים שיוצאים במשניות. ולכן יש לחלק בין משניות הלכתיות למשניות מוסר.יש מעלה באבות ע"פ עדויות וקינים?
ראה בהודעתי שתוקנההיכן?
שמא דווקא בחייל היקל במסכת אבות?
לכאו' הוא מילתא דתליא בסברא, ומסתמא מי שלומד בעיון מסכת אחת של משניות [כמקובל היום בכוללי זרעים וטהרות] לכאו' שפיר הוי סיום למיסמך עלה.ומזכרוני ששמעתי משמי' דהגרח"ק דבסדר משניות יש מעלת סיום.
אחר שכתב הרמ"א שאין המנהג כן?לא הסברתי את השאלה. אני יודע מש"כ בפוסקים שציינת. כוונתי לשאול האם יש עניין שנשים יצומו?
לא איסור לצום, אלא שאינם חייבות.אחר שכתב הרמ"א שאין המנהג כן?