עירובין - שכרותו של לוט | ים התלמוד | פורום אוצר התורה עירובין - שכרותו של לוט | ים התלמוד | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

הצעיר שבחבורה

בית המדרש/הלכה ומנהג
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
מנהל פורום
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
3,865
תודות
9,048
נקודות
447
סה,א
אמר רבי חנינא ל"ש אלא שלא הגיע לשכרותו של לוט אבל הגיע לשכרותו של לוט פטור מכולם:
לכאו' נח היה הראשון להגיע לשכרותו של לוט, כי שיכור כזה אינו נענש על מעשיו [ובאמת יל"ע למה קוראים לזה שכרותו של לוט ולא שכרותו של נח]
 
לכאו' נח היה הראשון להגיע לשכרותו של לוט, כי שיכור כזה אינו נענש על מעשיו [ובאמת יל"ע למה קוראים לזה שכרותו של לוט ולא שכרותו של נח]
ואולי דבפרשת נח גבי שכרותו של נח "ויקץ נח ניינו וידע את אשר עשה לו בנו הקטן" לפחות ידע נח בשעת מעשה מה נעשה לו ע"י בנו הקטן. זאת אומרת ששכרותו של נח היתה פחותה משכרותו של לוט שלא ידע בשכבה ובקומה.
 
א. לצד שנח היה צדיק אינו מן הראוי לקרוא שכרת על שמו
ב. כנראה שבדרגות ע"פ ההלכה צריך להיות שיכור כלוט ולא כנח
 
תראה את לשון הפסוק, נודע לו רק אח"כ כשהוא קץ מיינו
ההגדרה של שיכור כלוט כמדומני בתשב"ץ איני זוכר כרגע מקומו
דאם אחר שנתפקח הוא זוכר מה עשה או לא יעוי"ש
מבוא בנושאי כלים שו"ע אבה"ע סי' קכא'
 
נערך לאחרונה:
ההגדרה של שיכור כלוט כמדומני בתשב"ץ איני זוכר כרגע מקומו
דאם אחר שנתפקח הוא זוכר מה עשה או לא יעוי"ש
מבוא בנושאי כלים שו"ע אבה"ע סי' קכא'
הרמב”ם פרק כט מהלכות מכירה מגדיר את שכרותו של לוט וז"ל "השכור מקחו מקח וממכרו ממכר ומתנותיו קיימים, ואם הגיע לשכרותו של לוט והוא השכור שעושה ואינו יודע מה עושה אין מעשיו כלום והרי הוא כשוטה או כקטן פחות מבן שש".
 
הרמב”ם פרק כט מהלכות מכירה מגדיר את שכרותו של לוט וז"ל "השכור מקחו מקח וממכרו ממכר ומתנותיו קיימים, ואם הגיע לשכרותו של לוט והוא השכור שעושה ואינו יודע מה עושה אין מעשיו כלום והרי הוא כשוטה או כקטן פחות מבן שש".
נכון.
אבל כך הוא לומד פשט וגדר ברמב"ם יוע"ש
אני לא זוכר אם זה תשב"ץ או מהריט"ץ
בעז"ה כשאמצא אעדכן
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה