ניסן - שש''פ - יודה''ל של הגאון רבי חיים שאול גריינימן זללה''ה בעל חדושים ובאורים | יומא דהילולא ניסן - שש''פ - יודה''ל של הגאון רבי חיים שאול גריינימן זללה''ה בעל חדושים ובאורים | יומא דהילולא

ניסן שש''פ - יודה''ל של הגאון רבי חיים שאול גריינימן זללה''ה בעל חדושים ובאורים (2 צופים)

ולא כלום

משתמש רגיל
פרסם מאמר
הודעות
84
תודות
162
נקודות
70
בשש''פ הבעל''ט חל יום היא''צ העשירי של מורנו בעל חדושים ובאורים זללה''ה
אחיינו ותלמידו הגדול של מרן בעל חזון איש זללה''ה.

נשמח אם יעלו חו''ר הפורום שליט''א עובדות לזכר נשמתו,
וכמובן למי שיש עובדות אישיות.
 
כ' חזון איש [הוריות יד סק יב] שבאופן שמקריבים קרבן אחד אחרי תמיד של בין הערביים- שוב אין כאן עשה דהשלמה ואפשר להקריב עוד קרבנות נוספים,
ויל"ע א"כ ל"ל טעם שמחו"כ מקריב כפרתו אחר תמיד של ביה"ע מצד עשה שיש בו כרת דחי עשה דהשלמה, תיפו"ל שבי"ד ניסן בכל אופן אין כאן עשה דהשלמה וצ"ע

ודוחק לחלק שעדיין לא הוקרב הפסח, דסו"ס בהאי יומא ידעינן שלא יהיה כאן השלמה. ועיין.
מעין דברי החזו"א כתב תלמידו החדושים וביאורים (זבחים סי' י"א סק"א) לעניין האיסור להקריב קרבן קודם תמיד של שחר.
 
בשש''פ הבעל''ט חל יום היא''צ העשירי של מורנו בעל חדושים ובאורים זללה''ה
אחיינו ותלמידו הגדול של מרן בעל חזון איש זללה''ה.

נשמח אם יעלו חו''ר הפורום שליט''א עובדות לזכר נשמתו,
וכמובן למי שיש עובדות אישיות.
עובדה מהגאון זללה"ה השייכת לענייני היום
ששמעתי מא' ממרי דעובדא והובא גם בקובץ הספדים הנ"ל (הבאתי כפי המובא בקובץ הנ"ל)
באחד מסימנרי ערכים שהתקיימו בפסח נגמרו המצות ומנע הדבר מלקבל משתתפים נוספים שביקשו להשתתף בסמינריון
ובאו לפני הגר"ח והורה להודיע בכולל חזון איש שאין מצות והודיע שאם אין מצות שיאכלו חמץ, שעי"כ יהיו כאלה שזה יהיה להם הפסח האחרון שאוכלים חמץ. ועי"כ נעשה רעש גדול ונאספו מצות כדי הצורך
 
כשמרן רבינו הגרד"ל שליט"א עלה לכס הנהגת הדור, הראה לי הגאון ר' נ. גריינמן בן מורינו הרב זללה"ה מכתב שכתב הרב זללה"ה בשנת תשמ"ט למרן רבינו הגרד"ל ובסוף המכתב כתוב בזה"ל "והנה זכה כת"ר ששם שמים מתאהב על ידו, ולרבי רישיה אכולא כרכא".
מי שמבין קצת בפוליטיקה של שנת תשמ"ט מבין עד כמה הדבר היה מופקע, וד"ל.
 
חלק מהסיפור כתוב במילי דהספידא הנז' שהעליתי לעיל בהספידו של הגרמ''ג שליט''א בשעת הלוי', אמנם יש פרט א' נוסף שלא כתוב שמה, והוא כי בהיותו בניחום אבלים אצל בני הגר''י שפירא זללה''ה היה שם נוכח מרן הגראי''ל זללה''ה ובמשך עשרים דקות דיברו ביניהם במעלת היסורים בהיביטים שונים (הסרטון זמין ביוטוב, אולי יש מי שיודע להוריד מיוטוב ויעלה לכאן), וסיפר אחרי זה הגרח''ג לאשתו שבא אליו הגרי''ש בחלום וא''ל שבלי היסורים לא היה שורד את הדינים, ועל בסיס זה קיבל עליו יסורים, וההמשך כמבואר שם בהספד.​
 
כשמרן רבינו הגרד"ל שליט"א עלה לכס הנהגת הדור, הראה לי הגאון ר' נ. גריינמן בן מורינו הרב זללה"ה מכתב שכתב הרב זללה"ה בשנת תשמ"ט למרן רבינו הגרד"ל ובסוף המכתב כתוב בזה"ל "והנה זכה כת"ר ששם שמים מתאהב על ידו, ולרבי רישיה אכולא כרכא".
מי שמבין קצת בפוליטיקה של שנת תשמ"ט מבין עד כמה הדבר היה מופקע, וד"ל.
האם המכתב התפרסם ברבים? מה הכוונה ולרבי רישיה וכו' הוא ברכה?
 
נערך לאחרונה:

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון