ניסן - שש''פ - יודה''ל של הגאון רבי חיים שאול גריינימן זללה''ה בעל חדושים ובאורים| דף 2 | פורום אוצר התורה ניסן - שש''פ - יודה''ל של הגאון רבי חיים שאול גריינימן זללה''ה בעל חדושים ובאורים| דף 2 | פורום אוצר התורה

ניסן שש''פ - יודה''ל של הגאון רבי חיים שאול גריינימן זללה''ה בעל חדושים ובאורים

האם המכתב התפרסם ברבים? מה הכוונה ולרבי רישיה וכו' הוא ברכה?
ברם יש לציין שד' בנו הגראי"ש שליט"א בקונטרסיו שאינו גדולה להיות בהנהגת הדור, ואם באנו ליישב הדברים כא' ע"כ צ"ל שלא לזה נתכוין הגר"ח, וד' בנו ר"נ צ"ע.
 
ברם יש לציין שד' בנו הגראי"ש שליט"א בקונטרסיו שאינו גדולה להיות בהנהגת הדור, ואם באנו ליישב הדברים כא' ע"כ צ"ל שלא לזה נתכוין הגר"ח, וד' בנו ר"נ צ"ע.
איני חושב שיש בזה סתירה, ויש בזה הרבה מורכבות.
 
איני חושב שיש בזה סתירה, ויש בזה הרבה מורכבות.
זה שזה מורכב אני מסכים אבל הגראי"ש באופן נחרץ בא' מהקונטרסים האריך להוכיח שאינו מעלה כלל כמדומני שהביא לזה ראי' מהנ"ך איני זוכר כעת מקומו אולי יבואו הבקיאים ויציינו ויהיה ניתן לדון בענין.
וגם הגר"ח בחיי חיותו נמע מזה גם בתקופות מלפנים, וזכורני שסיפרו בשמו שאמר פעם שאין מנהגנו לשבת על במות וכו' וכו',
אולי גם האי ברכה שכתבו זללה"ה כונתם לדברי תורה שיזכה להפצת מעיינותיו אכולי כרכא, וזה באמת אנו רואים כמה שנים מעת התפשטות האהלים על כל קצוות תבל, לבי אומר לי שכונת הגר"ח יותר נכונה לשם ומ"מ עדיין צ"ע.
 
בסמינר של ערכים בפסח לא היה מספיק מצות והיה שייך לקנות רק מצות רבנות, (מהגרועות) ושאלו אותו מה לעשות, והוא אמר שגם אם יצטרכו ללכת לערבי לקנות פיתות צריך לעשות זאת.
אך שמעתי שהוא אמר את בתור בדיחה. והיה ברור שאחרי תשובה כזו ישיגו מצות.
(אולי זה לא היה בדיחה, אבל זה מה שכול מי שנכח שם הבין)
 
בסמינר של ערכים בפסח לא היה מספיק מצות והיה שייך לקנות רק מצות רבנות, (מהגרועות) ושאלו אותו מה לעשות, והוא אמר שגם אם יצטרכו ללכת לערבי לקנות פיתות צריך לעשות זאת.
אך שמעתי שהוא אמר את בתור בדיחה. והיה ברור שאחרי תשובה כזו ישיגו מצות.
(אולי זה לא היה בדיחה, אבל זה מה שכול מי שנכח שם הבין)
הבאתי את הסיפור לעיל כפי מה ששמעתי כמה וכמה פעמים מא' מבעלי המעשה,
אני תמיד הבנתי שדבריו נאמרו ברצינות ונימוקו עימו כמו שהבאתי לעיל
 
זה שזה מורכב אני מסכים אבל הגראי"ש באופן נחרץ בא' מהקונטרסים האריך להוכיח שאינו מעלה כלל כמדומני שהביא לזה ראי' מהנ"ך איני זוכר כעת מקומו אולי יבואו הבקיאים ויציינו ויהיה ניתן לדון בענין.
נכון שזה לא סיבה אבל לפעמים זה עכ''פ סימן, כגון אצל הגרד''ל שליט''א שאין לו משהו אחר מה שיעשה אותו גדול זולת יגיעתו בתורה.
 
חזור
חלק עליון