חידת היכי תימצי - חולה מסוכן בשבת מה עדיף להאכילו? | אוצר החידות חידת היכי תימצי - חולה מסוכן בשבת מה עדיף להאכילו? | אוצר החידות
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

לב טוב

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פותח האשכול
הודעות
401
תודות
991
נקודות
82
חולה מסוכן בשבת מה עדיף להאכילו נבילה שלפנינו או לשחוט לו ?
הדין הוא ששוחטים לו ואע''פ ששחיטה בשבת הוא איסור סקילה ואכילת נבילה הוא איסור לאו
מכל מקום חיישינן שמא יקוץ באכילת נבילה
היאך משכחת לה להאכילו נבילה ולא לשחוט

התשובה היא סברת הגר''י אברמסקי זצ''ל
והיא סברא מיניה וביה מעצם הדין,
ואין צורך להביא ולהסתייע ממקורות אחרים.
 
נערך לאחרונה:
אם הוחזק שאוכל נבלות כשהוא חולה
אם די לו בחצי שיעור.
תשובות יפות,
ואתם אכן בכיוון...
אך הגר''י אברמסקי זצ''ל
מצא אפשרות
גם באופן שלא הוחזק לאכול נבילות כשהוא חולה,
וגם באופן שצריךלאכול שיעור שלם.
 
א. משום שעצם האכילה בה נבילה היא,
ב. אולי כוונתו בנתנבלה ביוה"כ דאין איסור חל על איסור
א. הסברא שאדם קץ נראה לי ששייך רק בנבילה שהוא איסור חפצא ולא ביוה''כ שהוא איסור מחמת הזמן.
ב. ייש''כ אכן נראה לי שזו היא כוונת @חכימא
 
משום שיש לפקפק בזה, דמ"מ מאוס הוא
כפי הנראה כת''ר מתכוון לומר דאדרבה יהא מוכח מהשאלה הזו שכל הפוסקים לא מסכימים עם דברי בעל החזון יחזקאל.
אך מכל מקום חזינן שהחזון יחקאל לא נרתע מן השאלה הזו ובכל זאת חידש את חידושו.
 
כפי הנראה כת''ר מתכוון לומר דאדרבה יהא מוכח מהשאלה הזו שכל הפוסקים לא מסכימים עם דברי בעל החזון יחזקאל.
אך מכל מקום חזינן שהחזון יחקאל לא נרתע מן השאלה הזו ובכל זאת חידש את חידושו.
אכן,
רק הסברתי מדוע הם לא כתבוהו
 
אכן,
רק הסברתי מדוע הם לא כתבוהו
כוונתי שאם כדבריכם הרי שצריך לפסוק הלכה כמו כל הפוסקים ולא כדברי הבעל חזון יחזקאל
ולא מסתבר שהחזון יחזקאל אומר את דבריו נגד כל הפוסקים
וגם מרן הגר''י זילברשטיין שליט''א הביא דברי החזון יחזקאל כדין פשוט ללא חולק וללא שום ספק בזה.
 
נערך לאחרונה:

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון