נפילים מישי"ג, מה לומר להם? | חינוך הבנים| דף 2 | פורום אוצר התורה נפילים מישי"ג, מה לומר להם? | חינוך הבנים| דף 2 | פורום אוצר התורה
הנושא כאוב , אך צריך קודם כל להביןן את הכאב הוא לא רק הכאב הנקודתי של ההשפלה הרגעית זו כואב אך הבעיה המרכזית היא מכיון שבציבור הליטאי הישיבה היא הולכת איתך לכל החיים. היא הלאום .של בגיל ארבעים תתצרך למלאות טופס כניסה לכולל ולמלאות את שם הישבה בה למדת לפני עשוריים ,
וכך הבחור מרגיש מאוד נחות .הלאום שלו הוא במקום להיות "פונוביז'" "חברון" או כל מותג אחר הפך לתפארת שאלתיאל
ולדעתי זאת הנקודה שהבחור צריך לחדד לעצמו
זה שאני הולך לתפארת שאלתיאל אינו הופך אותי בהכרח לתפארת שאלתיאל לי יש את המטרות שלי בחיים שהיא לגדול בתורה ואני ינסה לגדול עם ארגז הכלים המצומצם יחסית שיש לי שמה ויתכן בהמשך נעבור לישיבה הממותגתאך לעת הזאת אני עצמאי עם רשימת יעדים אישיים
והעיקר אינני "שאלתיאלניק"
 
זה שאני הולך לתפארת שאלתיאל אינו הופך אותי בהכרח לתפארת שאלתיאל לי יש את המטרות שלי בחיים שהיא לגדול בתורה ואני ינסה לגדול עם ארגז הכלים המצומצם יחסית שיש לי שמה ויתכן בהמשך נעבור לישיבה הממותגת
בחור שמראש נכנס לישיבה על דעת שהוא לא חלק מהישיבה, מפסיד חלק נכבד מהיכולת שלו להצליח בישיבה.

כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, זו ההזדמנות להחדיר לבחור את יסודות האמונה הפשוטה שיש מנהיג לבירה,
ואם הקב"ה שתל אותו במקום מסויים - בעל כרחך שזה המקום הטוב ביותר עבורו, ודווקא עם הכלים האלו הוא יצליח להגיע ליעדים שהקב"ה קבע לו בחיים.
 
אך לעת הזאת אני עצמאי עם רשימת יעדים אישיים
והעיקר אינני "שאלתיאלניק"
לדעתי, בחור שהולך עם גישה כזו לישיבה - לוקה בחוסר ישרות.
אני מאמין שאין ישיבה שמסכימה להכניס בחור שמגיע לישיבה עם הגדרות שכאלו שהוא מגיע לישיבה בתורת עצמאי, ואינו "שאלתיאלניק".
 
בחור שמראש נכנס לישיבה על דעת שהוא לא חלק מהישיבה, מפסיד חלק נכבד מהיכולת שלו להצליח בישיבה.

אם זה היה ישיבת תפארת ישראל של העדה האתיופית, גם היית אומר לו ככה להרבה בחורים חוסר השייכות לשאלתיאל הוא כמו האתיופית
כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, זו ההזדמנות להחדיר לבחור את יסודות האמונה הפשוטה שיש מנהיג לבירה,
ואם הקב"ה שתל אותו במקום מסויים - בעל כרחך שזה המקום הטוב ביותר עבורו, ודווקא עם הכלים האלו הוא יצליח להגיע ליעדים שהקב"ה קבע לו בחיים.
לא תמיד זה עוזר לבחור בפרט כשהוא חש שהוא פגע בהשתדלות .ואין כאן המקום להיכנס לסוגיא של השתדלות ותוצאה , אך להרבה בחורים זה לא יהיה יעיל
לדעתי, בחור שהולך עם גישה כזו לישיבה - לוקה בחוסר ישרות.
אני מאמין שאין ישיבה שמסכימה להכניס בחור שמגיע לישיבה עם הגדרות שכאלו שהוא מגיע לישיבה בתורת עצמאי, ואינו "שאלתיאלניק".

ממש לא, כוונתי היית שילך עם חזונו העצמאי בגבולות הישבה. וינסה לעלות בתורה במסגרת הטכנית של הישיבה ,אך שלא יסתפק בזה שהוא יהיה שאלתיאניק טוב ,אלא שינסה להגיע למטרות שהוא רוצה .תאמין לי זה יעלה את כל הישיבה. והישיבה תנשק את רגליו שלא הפך לעוד סרמטוט סוג ב' בשאלתיאל,
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אינו מנושא האשכול, אך היות שפותח האשכול פתח להאשים את ה"ישיבות", אכתוב מעט מן העובדות הידועות לי (לגבי ישיבת פוניבז')

ראשית לגבי המספר, מידיעה ברורה, בישיבת הרבנים נפלו פחות מ100.
למיטב ידיעתי הרשימה כוללת את כל הנבחנים בפועל.

שנית, מנסיוני במשך השנים, והכרותי עם כאלו שקבלו תשובה שלילית, רובם המוחלט ידעו והוזהרו מראש על אפשרות שכזו, ובחרו לקחת סיכון זה
וע"כ דומני להאשים את הישיבה אינו ראוי ואינו הגון כלל.
לגבי פוניבז' האמת עימך.

אבל ישנם ישיבות שמפילות בדווקא כדי לעשות לעצמם "שם" (ישנה ישיבה אחת שמתייחדת בזה לרעה, כידוע, וזה חלק מהדבר המכונה "רישום" שהתחיל משם וכו' וכיום עוד הרבה ישיבות למדו מהם וה' יצילנו מהם ומהמונם)
 
הסיבה שהישיבות הטובות סוגרות מאוחר את הרישום, זאת כנראה להוריד כמה שיותר לחץ מעליהם,
לגבי ההצעה להקדים את זמני המבחנים והקבלה, אולי תציע למתי?
אולי צריך על זה אשכול נפרד,
אך נ"ל שהסיבה שבוחנים מאוחר, (וגם אם זו לא הסיבה - ראוי לעשות כן בגלל זה) היא בגלל שהזמן של בין ישי"ק לישי"ג - הולך לאיבוד אצל רוב ככל הבחורים. וד"ל.
 
מענין שיש ישיבות שלא מקבלות שום נפילים.
מי שהיה ברישום - היה. זהו.
לא יעזרו תחנונים ולחצים.
קבלנו את סך הבחורים שקבלנו.
ובזה נגמר הענין.

יש כאלו שעוד מוכנים לומר: שינסה עוד שנה להכנס לשיעור ב'.
 
מענין שיש ישיבות שלא מקבלות שום נפילים.
מי שהיה ברישום - היה. זהו.
לא יעזרו תחנונים ולחצים.
קבלנו את סך הבחורים שקבלנו.
ובזה נגמר הענין.

יש כאלו שעוד מוכנים לומר: שינסה עוד שנה להכנס לשיעור ב'.
"מעניין"?
הסיבה ברורה.
נניח יש 3 ישיבות א. ב. וג. כשמם כן הם.
הבחור יכול להתקבל לב. אבל רוצה א. רק שלא בטוח שא. יקבלו אותו.
אם ב. יסכימו לקבל בכל מקרה הבחור אולי יתקבל לא. אבל אם לא הבחור יעדיף ללכת על בטוח ולא לחשוש מליפול לג.
 

הודעות מומלצות

בגמ' בסנהדרין אמרו שלר"י מי שלא דיבר עם חבירו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון