תחרות חיבורים תורניים מפעל הפיס | עזרה הדדית | פורום אוצר התורה תחרות חיבורים תורניים מפעל הפיס | עזרה הדדית | פורום אוצר התורה

חדושא

משתמש רשום
gemgem
הודעות
31
תודות
86
נקודות
18
תחרות כתיבת חיבורים תורניים של מפעל הפיס הינה מיזם תרבותי ייחודי מסוגו לקהל הדתי והחרדי, גברים ונשים כאחד, הפועל זו השנה השלושה עשר.

במסגרת התחרות מוזמן הקהל לקחת חלק בכתיבת חיבור תורני באחד משלושה נושאים , המשתנים מדי שנה במטרה לפנות לקהלים שונים ומגוונים.

סכומי הפרסים במסגרת התחרות עומדים על הסכומים הבאים: פרס ראשון בכל מסלול כתיבה הינו 35 אלף ₪ , פרס שני 25 אלף ₪ ופרס שלישי 15 אלף ₪.

בנוסף 5 חיבורים בכל מסלול יזכו לפרס כספי בסך 1,000 ₪ .

המיזם זוכה לאהדת הציבור והרבנים המובילים.

במהלך השנים נאספו אלפי חיבורים תורניים בנושאים שונים, חלקם אף קובצו ופורסמו בספרים שראו אור.


מועד אחרון להגשת בקשה
29/09/2025 בשעה 23:59


נושאי התחרות
תוך כדי דיבור – קניינים, גיטין וקידושין, אבלות, ספירת העומר, ברכות ועוד, בראשות הרב פוברסקי.

שליחות בהלכה – בדיני ברכות, נזיקין וגיטין וכו', בראשות הרב יעקב שפירא.

שבע יפול וקם - שיקום ובנייה מחדש לאחר משברים אישיים או ציבוריים על פי עיון בתנ"ך, הגות בדברי חז"ל בנושאי תקומה ותקווה עם חקר היסטורי על קהילות או בודדים שהתרוממו לאחר נפילה, בראשות הגברת רוחמה פז (זלושינסקי).



אופן הגשת המועמדות
הגשת מועמדות תתאפשר באופן מקוון בלבד באמצעות:

הגשת טופס מקוון לרבות צירוף קבצים עבור הצרופות המפורטות בטופס ההגשה.

הגשה באמצעות דואר אלקטרוני - ניתן להגיש את החיבור באמצעות שליחת דואר אלקטרוני, בצירוף החיבור, טופס הרשמה וכתב התחייבות חתום, לכתובת: chiburim2025@gmail.com.
לפני הגשת החיבורים, יש לקרוא בעיון את תנאי הסף וההנחיות להגשה ולוודא שמגישי החיבורים עומדים בכל תנאי הסף המפורטים.
לקבלת מידע נוסף, ניתן לפנות במהלך תקופת ההגשה בדרכים הבאות:
טלמסר שמספרו 03-3135722
דוא"ל: chiburim2025@gmail.com


לוחות זמנים

תיאור לו"ז
הגשת החיבורים מועד אחרון להגשת חיבורים :
ז' בתשרי תשפ"ו
29 בספטמבר 2025
בחינת החיבורים המוגשים חשוון – טבת תשפ"ו
אוקטובר – דצמבר 2025
הכרזה על הזוכים שבט תשפ"ו
ינואר 2026


* מועצת הפיס לתרבות שומרת לעצמה את הזכות לשנות את לוחות הזמנים ותנאי התחרות בכל עת, לרבות ביטולה, וזאת על פי שיקול דעתה הבלעדי.
כל שינוי כאמור יפורסם באתר האינטרנט של מועצת הפיס.



תנאי הסף
המשתתפים הם אזרחי ישראל שמרכז חייהם בישראל וגילם מעל 18 שנה.

המשתתפים הגישו חיבור תורני אחד בלבד באחד מהמסלולים של התחרות המפורטים בסעיף ‎1.3 לעיל, על פי בחירתם (למעט המסלול האמור בסעיף ‎1.3.3, אשר מיועד לנשים בלבד), באופן מקוון (לרבות באמצעות דוא"ל).

המשתתפים לא זכו באחד משלושת המקומות הראשונים בתחרות, על כל מסלוליה, במהלך שלוש השנים האחרונות שבהן התקיימה התחרות ( תש"ף, תשפ"ג, תשפ"ד).

החיבור נכתב על ידי שני משתתפים לכל היותר, העומדים בעצמם בכל תנאי הסף במצטבר.

החיבור מורכב ממערכת חידושי תורה המבוססת על התורה, התלמוד ופרשניו וההלכה היהודית, הכתובה בסגנון עיוני - הלכתי.

החיבור כולל הפניות וציטוטים שיובאו בלשון המדויקת והמקורית מחמישה מקורות תורניים לפחות, בצירוף המקור באופן מפורט (כגון שם הספר, ציון הפרק, העמוד או הסימן שממנו נלקח הציטוט) בהערות שוליים, כמקובל בכתיבה תורנית.

מבנה החיבור כולל את הצגת הנושא ומטרתו ובסיומו סיכום המסקנות או הרעיון המרכזי.

החיבור כתוב וערוך בבהירות לשון, מנוסח היטב בצורה ברורה וממוקדת, ועל פי הסגנון המקובל בכתיבה התורנית.

החיבור המוגש הינו מקורי, פרי עטו של המשתתף וכל זכויות היוצרים בחיבור הינן בבעלותו. שימו לב! אין להגיש חיבור מועתק או דומה בנוסחו ליצירה אחרת.

היקף החיבור המוגש יהא בין 3 ל- 7 עמודים (עמוד A4) לכל היותר.

החיבור כתוב בשפה העברית בלבד ומוקלד (אין להגיש חיבור בכתב יד).

המשתתפים הגישו למפעל הפיס כתב הצהרה והתחייבות חתום המצורף לטופסי ההרשמה והבקשה.


קריטריונים
איכות החיבור ותוכנו
60%
מבנה החיבור וניסוחו
20%
עושר ודיוק הלשון
30%
הקול הקורא מנוסח בלשון זכר, אולם הפנייה מיועדת לכל המגדרים.


 
על ארגון וכתבתם אמרו בהלצה כל שאינו בקשירה אינו בכתיבה
והתחרות של מפעל הפיס גרועה מזה
חבל על ההשקעה
אני גם שמעתי ככה
מצד שני שמעתי משני אנשים שלא ככה

האם אתה יודע מידיעה אשמח מאוד שתאמר, כי זה נוגע לי למעשה...​
 
על ארגון וכתבתם אמרו בהלצה כל שאינו בקשירה אינו בכתיבה
והתחרות של מפעל הפיס גרועה מזה
חבל על ההשקעה
למה?
בבחרותי זכיתי בראשון (טרם... ואכמ"ל), ותיכף לנשואי זכיתי בשני....
אני עוד זוכר שברוב תמימותי נדנדתי לר' דב במעמד החלוקה.. אם הוא מקבל את הישוב שלי על המחנה אפרים....
כהרגלו הוא חייך חיוך רחב ומתוק, ופטרני לשלום.....
 
אני גם שמעתי ככה
מצד שני שמעתי משני אנשים שלא ככה

האם אתה יודע מידיעה אשמח מאוד שתאמר, כי זה נוגע לי למעשה...​
עיקר הדגש בבדיקה, זה על ניסוח מוקפד יותר מאשר איכות החומר.
נסה להיכנס לנעליו של הבודק... מה שמעניין אותו, זה לעבור על החבורה, להבין במבט ראשון, לסמן וי, ולדפדף הלאה.
ככל שהחבורה לוקה בחוסר בהירות (מצד הזרימה ולא מצד התוכן), רב הסיכוי שהוא ידלג עליה בשורות הראשונות.
הכלל, לכתוב בצורה מתומצתת, בבהירות, ולא לנסות לכתוב מערכות ארוכות.
אגב, אם מרנא החזון איש היה שולח חבורה למפעל הפיס.. קרוב לוודאי שהוא לא היה זוכה. שתבין במה מדובר.
 
עיקר הדגש בבדיקה, זה על ניסוח מוקפד יותר מאשר איכות החומר.
נסה להיכנס לנעליו של הבודק... מה שמעניין אותו, זה לעבור על החבורה, להבין במבט ראשון, לסמן וי, ולדפדף הלאה.
ככל שהחבורה לוקה בחוסר בהירות (מצד הזרימה ולא מצד התוכן), רב הסיכוי שהוא ידלג עליה בשורות הראשונות.
הכלל, לכתוב בצורה מתומצתת, בבהירות, ולא לנסות לכתוב מערכות ארוכות.
אגב, אם מרנא החזון איש היה שולח חבורה למפעל הפיס.. קרוב לוודאי שהוא לא היה זוכה. שתבין במה מדובר.
כן, אבל בסוף יש מקומות ראשונים, אז לכאורה כן צריך להיות מיוחד, לא?

או שההפך, והמיוחד זה מי הכי רגיל ומסודר וברור?
 
עיקר הדגש בבדיקה, זה על ניסוח מוקפד יותר מאשר איכות החומר.
ראה
קריטריונים
איכות החיבור ותוכנו
60%
מבנה החיבור וניסוחו
20%
עושר ודיוק הלשון
30%

כמדו' שיש מצוה לדון לכף זכות, בוודאי כשמדובר ב"אחד הרבנים".
 
בתחרות האחרונה שלושת המקומות הראשונים היו באמת מיוחדים מאוד בכתיבה שלהם ובהיקף שלהם.
א' מהם זכה אברך ממש צעיר (או אולי אפי' בחור, אני לא זוכר), והיה רושם אמיתי שהבחירה היתה באמת לגופו של ענין.
 
בתחרות האחרונה שלושת המקומות הראשונים היו באמת מיוחדים מאוד בכתיבה שלהם ובהיקף שלהם.
א' מהם זכה אברך ממש צעיר (או אולי אפי' בחור, אני לא זוכר), והיה רושם אמיתי שהבחירה היתה באמת לגופו של ענין.
מישהו יכול להעלות את החבורות שזכו, או לציין היכן אפשר לראות אותן
 

קבצים מצורפים

עיקר הדגש בבדיקה, זה על ניסוח מוקפד יותר מאשר איכות החומר.
נסה להיכנס לנעליו של הבודק... מה שמעניין אותו, זה לעבור על החבורה, להבין במבט ראשון, לסמן וי, ולדפדף הלאה.
ככל שהחבורה לוקה בחוסר בהירות (מצד הזרימה ולא מצד התוכן), רב הסיכוי שהוא ידלג עליה בשורות הראשונות.
הכלל, לכתוב בצורה מתומצתת, בבהירות, ולא לנסות לכתוב מערכות ארוכות.
אגב, אם מרנא החזון איש היה שולח חבורה למפעל הפיס.. קרוב לוודאי שהוא לא היה זוכה. שתבין במה מדובר.
אם אני בוחר לכתוב במסלול אותו בודק הרב שפירא הכתיבה צריכה להיות בסגנון מרכז הרב?
ואם במסלול של הרב פוברסקי זה צריך להיות בסגנון ליטאי?
 
אם אני בוחר לכתוב במסלול אותו בודק הרב שפירא הכתיבה צריכה להיות בסגנון מרכז הרב?
ואם במסלול של הרב פוברסקי זה צריך להיות בסגנון ליטאי?
לא, אלא שבעקרון זה אמור להיות ככה מאליו... כאילו אם אתה משם אז ממילא בד"כ תכתוב כמשם, ואם ההפך ההפך
 
שבע יפול וקם - שיקום ובנייה מחדש לאחר משברים אישיים או ציבוריים על פי עיון בתנ"ך, הגות בדברי חז"ל בנושאי תקומה ותקווה עם חקר היסטורי על קהילות או בודדים שהתרוממו לאחר נפילה, בראשות הגברת רוחמה פז (זלושינסקי).
הנושא הזה מיועד רק עבור נשים או לא?
 

הודעות מומלצות

"הלכו 4 עמדו 5 חזרו 3 המשיכו 2"

[חידה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון