כן.לפי הירושלמי בבן עיר שעקר לכרך שנתחייב בשניהם?
ח''ע וחב''ח שנשתחרר באמצע היום אחר ששמע המגילה?חידה 2
איך יתכן אדם שיתחייב לקרות המגילה ב' פעמים באותו היום?
איני חושב שהוא חייב כה"ג לשמוע שוב, שהרי הי' בר חיובא גם מקודם, אפילו את"ל דחציו עבד אינו חייב אלא בשמיעה כמו אשה, אבל הרי היה גם חציו בן חורין.ח''ע וחב''ח שנשתחרר באמצע היום אחר ששמע המגילה?
אני חושב על ב' רעיונות אחרים.איני חושב שהוא חייב כה"ג לשמוע שוב, שהרי הי' בר חיובא גם מקודם, אפילו את"ל דחציו עבד אינו חייב אלא בשמיעה כמו אשה, אבל הרי היה גם חציו בן חורין.
ועכ"פ לא לזה התכוונתי, אלא יהודי רגיל, שחייב לשמוע ב' פעמים המגילה באותו היום.
אך אני דברתי על אדם שלכתחילה זוהי מצותו, לאחר שקרא המגילה ויצא בה ידי חובתו שוב חייב שוב לקראה.אני חושב על ב' רעיונות אחרים.
1. לפי מה שדן הברכ''י דמי שלא קראה בלילה יקרא ב''פ למחר מדין תשלומין [אומנם מסקנתו לעיקר שאין תשלומין ועי''ש מה שהביא מד' האחרונים].
2. לשיטת הט''ז דמי שלא קרה על עלות השחר יקרא עד קודם הנה''ח, נמצא דקורא ב''פ באותו יום [אך המ''ב תרפז תרפז סק''ג ושעה''צ שם פוסק כהחולקין].
האם זוהי רמיזא ד @חכימא או דילמא מצא היכ''ת גם להלכה כה''ג.
נ.ב. לגבי ח''ע וחב''ח יש להאריך ואקוה לכתוב בהמשך.
האם לכתוב כבר את התשובה לחידה 2?איני חושב שהוא חייב כה"ג לשמוע שוב, שהרי הי' בר חיובא גם מקודם, אפילו את"ל דחציו עבד אינו חייב אלא בשמיעה כמו אשה, אבל הרי היה גם חציו בן חורין.
ועכ"פ לא לזה התכוונתי, אלא יהודי רגיל, שחייב לשמוע ב' פעמים המגילה באותו היום.
לא היה לו אפשרות להיות בעיר שיש בה י'.איך יתכן אדם שיתחייב לקרות המגילה ב' פעמים באותו היום?
הרי להלכה גם הקורא ביחיד יצא.לא היה לו אפשרות להיות בעיר שיש בה י'.
ואח"כ נדמנו לו י'?
לא בזמנה. [יש לו מגילה רק בי"ג]הרי להלכה גם הקורא ביחיד יצא.
אם כן לא יצא בראשונה.לא בזמנה. [יש לו מגילה רק בי"ג]
אם לא היה לו אפשרות להשיג י'?אם כן לא יצא בראשונה.
אכן במקרה של החידה שלי- מדובר על אחד שקורא פעמיים עם ברכה.אם לא היה לו אפשרות להשיג י'?
[המשנ"ב בסימן תרפ"ח מביא את המאירי שבדיעבד יצא. ובכל מקרה בסוף סימן תר"צ נראה שיש לו דין לקרוא בפעם הראשונה, רק בלי ברכה.]
תן לנו רמז בבקשההאם לכתוב כבר את התשובה לחידה 2?
אולי אתה פשוט מתכוון למי שהתכנית שלו להיות בט"ו בעיר מוקף חומה - שהוא צריך לקרוא ביום י"ד ואח"כ בלילה שוב?חידה 2
איך יתכן אדם שיתחייב לקרות המגילה ב' פעמים באותו היום?
לפי הירושלמי בבן עיר שעקר לכרך שנתחייב בשניהם?התכוונתי ביום, ולא בלילה שלאחריו.
אבל אין ספק שאתה קרוב מאד לפתרון החידה.
כן.לפי הירושלמי בבן עיר שעקר לכרך שנתחייב בשניהם?
קשור לקו התאריך?אך אני דברתי על אדם שלכתחילה זוהי מצותו, לאחר שקרא המגילה ויצא בה ידי חובתו שוב חייב שוב לקראה.
לא.קשור לקו התאריך?
צודק.לא.
וכבר נכתב הפתרון לעיל.