"והב בסופה": על הצורך באיזון בדיונים תורניים מקוונים | האוצר שלנו "והב בסופה": על הצורך באיזון בדיונים תורניים מקוונים | האוצר שלנו
  • פורום ייעודי לשאלות נפוצות וקבלת תשובות מסודרות, לצד הסברים והדרכות מפורטות על כל האפשרויות והכלים שבפורום, ניתן למצוא ב ויקי-אוצר מדריך למשתמש, או לבדוק בפורום כאן אם כבר קיים אשכול בנושא. במקרה שלא מצאתם כאן מידע או בויקי-אוצר – ניתן לפתוח אשכול חדש ולבקש עזרה.

תענוג

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
173
תודות
299
נקודות
96
א) בדרך כלל ת"ח בבית מדרש חבורתן נעימה זה לזה וכמש"כ הרמב"ם בפירוש המשנה למס' דמאי למה נקראו תלמידי חכמים בשם חברים מפני שחברתן נעימה
אולם בכתיבה בפורמים בדרך כלל הכתיבה בלשון יבש, ועיקר הכתיבה עפ"י רוב הוא להביע דעה שונה מקודמו, ואם יש איזה רגש בנכתב זה רק בחלק דמלחמות בספר ה'
אולי מהראוי עכ"פ שיהיה דבר רגיל עכ"פ לפי הענין להחיל התגובה בלשון שלום וברכה או ידידי או כדומה, או לפעמים לפני שמגיבים במה טעה הראשון יהיה כתיב איזה ביטוי במה שכתב כן נכון, כגון ביטוי יפה, נכון כו' אולם יש להעיר כו'
אולי אם יהיה הנוהג הזה כאן רגיל גם אני הקטן אהיה נאה מקיים

ב) אמרו ז"ל במס' קידושין כי ידברו את אויבים בשער מאי את אויבים בשער אמר רבי חייא בר אבא אפי' האב ובנו הרב ותלמידו שעוסקין בתורה בשער אחד נעשים אויבים זה את זה ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה את זה שנאמר את והב בסופה אל תקרי בסופה אלא בסופה
והנה בביהמ"ד יש הזמן המצוי לזה זמן לאויבים וזמן לאוהבים, אולם בבביהמ"ד הפורמים כנ"ל עיקר הרגש נמצאת בחלק האויבים, וזה אכן כן רצוי בזמנו, אבל אין האפשרית כראוי לזמן והב בסופה, ובפרט כאשר מתחילה הענין התחילה בלי הבאת רגש אהבה דביטוי שלום וברכה רק בהתקוטטות (דאין הענין כאן בדרך כלל להביא ראיה רק לפרוך) וזה לא חברתן נעימה עכ"פ בחיצוניות, אולי לסדר שהגם שאין תגובות פרטיות מזה לזה (בהתחלה, וטעמם ונימוקם עמם) יהיה הפורום מסודר כך שיהיה אפשר לשלוח תגובות פרטיות מזה לזה באיזה משפטים השייכים לוהב בסופה.​
 
חלק מהיופי הוא, שזה כמו שיחה בין שנים,
ולא כמו מכתב שנשלח.
וע"כ כמו שלא בכל תגובה שאתה מגיב לחבר אתה פותח במה נשמע, אלא עונה, ה"ה הכא.
אמנם כמו שבשיחה בין שתים צריך לשמור על מכובדות וכבוד המשוחח, ה"ה הכא.
 
חלק מהיופי הוא, שזה כמו שיחה בין שנים,
ולא כמו מכתב שנשלח.
וע"כ כמו שלא בכל תגובה שאתה מגיב לחבר אתה פותח במה נשמע, אלא עונה, ה"ה הכא.
אמנם כמו שבשיחה בין שתים צריך לשמור על מכובדות וכבוד המשוחח, ה"ה הכא.
כן אבל כוין שיש הרבה דעות שונות ולפעמים ויכוחים זה מה שמחבר את עם ישראל שיראו שמה שמתוכחים זה רק השקפתי אבל אוהבים אחד את השני .
 
חלק מהיופי הוא, שזה כמו שיחה בין שנים,
ולא כמו מכתב שנשלח.
וע"כ כמו שלא בכל תגובה שאתה מגיב לחבר אתה פותח במה נשמע, אלא עונה, ה"ה הכא.
אמנם כמו שבשיחה בין שתים צריך לשמור על מכובדות וכבוד המשוחח, ה"ה הכא.
יפה אמרת
וע"כ כתבתי שזה לפי הענין וכגון כשכותב תגובה ארוכה שייך לכתוב שלום וברכה, ובכל אופן אם יש ממש בחלק אחד מהדברים מהקדמו אפשר להתחיל עם יפה אמרת או דבריך נכונים אולם יש להעיר כו' ה' עוז לעמו יתן כו' בשלום
 
הבעיה בשכוח הוא שיש כאן דיון שלגבי זה לא רוצים להודות עם שכוח... ובצדק
אין זה סותר כלל, חייב להודות על הרעה כשם שמודה על הטובה.
'תודה' לא בא לבטא שאני מסכים עם מה שנאמר, אלא הבעת קורת רוח על עצם זה שהדבר נאמר.
 
הבעיה בשכוח הוא שיש כאן דיון שלגבי זה לא רוצים להודות עם שכוח... ובצדק
מה נשמע?
כבר מזמן אני טוען שצריך לעשות כאן כפתור של ג"א מצטרף
וממילא יפנה לשכוייח את מקומו הטבעי
אבל לא הסכימו עמי חברי
 
מה נשמע?
כבר מזמן אני טוען שצריך לעשות כאן כפתור של ג"א מצטרף
וממילא יפנה לשכוייח את מקומו הטבעי
אבל לא הסכימו עמי חברי
לא הגזמתם עם הכפתורים?
בשביל זה נועדו: תודה, שכוייעח, לחיצת ידיים. מה עוד נחוץ:
גא"מ. גא"מ כיהודה ועוד לקרא. ייש"כ עצום. נכון, אבל.. , מה עוד?
 
לא הגזמתם עם הכפתורים?
בשביל זה נועדו: תודה, שכוייעח, לחיצת ידיים. מה עוד נחוץ:
גא"מ. גא"מ כיהודה ועוד לקרא. ייש"כ עצום. נכון, אבל.. , מה עוד?
אני לא מסכים עם מה שכתבת
אבל אני שמח על שהגבת לדברי ומאוד מעריך את האומץ שלך לחלוק עלי
על איזה כפתור לדעתך עלי ללחוץ בתגובה להודעתך כדי להביע את דעתי?
 
'תודה' לא בא לבטא שאני מסכים עם מה שנאמר, אלא הבעת קורת רוח על עצם זה שהדבר נאמר.
יפה אמרת
אולם בדיון רציני לא במקום להביע קורת רוח על הדבר הנאמר ובפרט במחלוקת כאן בעניני השקפה ואמונה ועל גדול פלוני ואלמוני כאשר לא במקום להביע קורת רוח הזה להבעל פלוגתא- בספר המכתבים להגאון רבי ישראל מסאלאנט ז"ל אגרת ו' כתב וז"ל "הלימוד בתורה אשר יקרא לימוד הוא ללמוד בחריפות הדעת כל אחד מחזיק בכל עוז סברתו" עכ"ל.
אולי שייך כפתור ידידיך (בלי ציור)
 
מה נשמע?
כבר מזמן אני טוען שצריך לעשות כאן כפתור של ג"א מצטרף
וממילא יפנה לשכוייח את מקומו הטבעי
אבל לא הסכימו עמי חברי
כפתור אחד ג"א מצטרף לרבע הודעה
כפתור לשליש
כפתור לחצי
כפתור לכל הההודעה

אולי זו הסיבה שאני וחברי לא הצטרפו להצעתך.
 
כפתור אחד ג"א מצטרף לרבע הודעה
כפתור לשליש
כפתור לחצי
כפתור לכל הההודעה

אולי זו הסיבה שאני וחברי לא הצטרפו להצעתך.
אין טעם להתווכח על מה שכבר הוכרע...
אא"כ עכשיו המנהלים ישתכנעו ...
יש פעמים אשכולות, שפותח האשכול מעונין לדעת מה דעת הכותבים, ואחד הכותבים כותב את דעתו, ומי שג"כ מסכים איתו, אין טעם שיכתוב גם הוא, ומאידך א"א להבין ממה שנותן תודה או שכוייח שגם הוא מסכים,
וכמו שמוכח באשכול זה, שכל אחד נותן לכפתורים אלו פרשנות שונה...
ולכן אם היה כפתור של גם אני מצטרף, או אני מסכים להנ"ל יפתור את הבעיה הזו,
ולגוף הבעיה שהעלת, נמצא שיש לו ויכוח, א"כ שכתוב את טענותיו, בשביל זה יש פורום...
 
אין טעם להתווכח על מה שכבר הוכרע...
אא"כ עכשיו המנהלים ישתכנעו ...
יש פעמים אשכולות, שפותח האשכול מעונין לדעת מה דעת הכותבים, ואחד הכותבים כותב את דעתו, ומי שג"כ מסכים איתו, אין טעם שיכתוב גם הוא, ומאידך א"א להבין ממה שנותן תודה או שכוייח שגם הוא מסכים,
וכמו שמוכח באשכול זה, שכל אחד נותן לכפתורים אלו פרשנות שונה...
ולכן אם היה כפתור של גם אני מצטרף, או אני מסכים להנ"ל יפתור את הבעיה הזו,
ולגוף הבעיה שהעלת, נמצא שיש לו ויכוח, א"כ שכתוב את טענותיו, בשביל זה יש פורום...
מה הבעיה לתת למישהו לייק גם אם הוא מתווכח איתך בסוף אתה מעריך אותו כמו את החברותא שלך בכולל שחולק עליך .
 
מה הבעיה לתת למישהו לייק גם אם הוא מתווכח איתך בסוף אתה מעריך אותו כמו את החברותא שלך בכולל שחולק עליך .
אין בעיה
אבל
הבעיה בשכוח הוא שלפעמים הרבה יש כאן דיון רציני שלגבי זה לא רוצים להודות עם שכוח... ובצדק
יפה אמרת
אולם בדיון רציני לא במקום להביע קורת רוח על הדבר הנאמר ובפרט במחלוקת כאן בעניני השקפה ואמונה ועל גדול פלוני ואלמוני כאשר לא במקום להביע קורת רוח הזה להבעל פלוגתא- בספר המכתבים להגאון רבי ישראל מסאלאנט ז"ל אגרת ו' כתב וז"ל "הלימוד בתורה אשר יקרא לימוד הוא ללמוד בחריפות הדעת כל אחד מחזיק בכל עוז סברתו" עכ"ל.
אולי שייך כפתור ידידיך (בלי ציור)
ולכן אם יהיה כפתור גם אני מצטרף, נדע שכל עוד ולא סומן כפתור זה, אין כאן הסכמה עם הנכתב, ורק הבעת ידידות והערכה.
וכל עוד זה לא קיים אנחנו בבעיה.
ואפשר שזה יהיה ע"ח אחד מכפתורי השכוייח, אחד נראה לי מיותר...
 
נערך לאחרונה:
אז פשוט,
הכפתור הכחול: תודה על כך שכתבת את הודעה זו.
הכפתור הצהוב: גא"מ, ואלמלא שאתה כתבת אותה יתכן שאני הייתי כותב אותה.
הכפתור הירוק: מודים אנחנו לך! ייש"כ עצום! פתחתי לי את העיניים.
מה עוד נחוץ?
 
אז פשוט,
הכפתור הכחול: תודה על כך שכתבת את הודעה זו.
הכפתור הצהוב: גא"מ, ואלמלא שאתה כתבת אותה יתכן שאני הייתי כותב אותה.
הכפתור הירוק: מודים אנחנו לך! ייש"כ עצום! פתחתי לי את העיניים.
מה עוד נחוץ?
עצה מצוינת
והסיבה שאני צריך בכל זאת לכתוב את זה למרות שלחצתי על הצהוב כי אין הדבר מפורסם.
אבל אולי באמת אפשרי שהדבר יפורסם ע"י המנהלים.
 

הודעות מומלצות

אחד יחיד יצר פוסט חדש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה