פורים - אחשורו"ש | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה פורים - אחשורו"ש | ענייני דיומא | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חזרנו! התקלה יצאה להפסקה - והפורום שוב באוויר. פורום אוצר התורה מאחל לחברי הפורום וכל בית ישראל חג חנוכה שמח!

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
3,945
תודות
8,181
נקודות
807
מגילה י"ב א' רב ושמואל חד אמר מלך פיקח היה וחד אמר מלך טיפש.

וכתבו בעלי התוס' על המגילה, שמחלוקת זו רמוזה בשמו של אחשורוש:
אדם
חכם
שוטה
ופליגי
רב
ושמואל.

והנה במגילה י"א א' דרשו בגמ' כמה דרשות על שם אחשורוש -אחיו של ראש, וכדו'.
ויש להוסיף בכל זה שיש טוענים ששמו של אחשורוש היה אצל הגויים "חשיארש" [ומצינו בכמה מקומות שהפסוק משנה קצת את השם],
ובשם שכתוב במגילה - רמוז כל הרמזים בגמ' ובתוס'.
 
מגילה י"ב א' רב ושמואל חד אמר מלך פיקח היה וחד אמר מלך טיפש.

וכתבו בעלי התוס' על המגילה, שמחלוקת זו רמוזה בשמו של אחשורוש:
אדם
חכם
שוטה
ופליגי
רב
ושמואל.

והנה במגילה י"א א' דרשו בגמ' כמה דרשות על שם אחשורוש -אחיו של ראש, וכדו'.
ויש להוסיף בכל זה שיש טוענים ששמו של אחשורוש היה אצל הגויים "חשיארש" [ומצינו בכמה מקומות שהפסוק משנה קצת את השם],
ובשם שכתוב במגילה - רמוז כל הרמזים בגמ' ובתוס'.
ויש להוסיף. דלכאו' קשה מה שייך לרמוז בשמו גם חכם וגם טיפש, דממ''נ או דחכם היה או דטיפש היה.

אך באמת ל''ק דהרי כידוע או''א דברי אלוקים חיים [ובפרט בדברי אגדה כידוע] אלא דהיה בו גם עניני חכמה וגם עניני טפשות, ועיקר פלוגתתם ככה''נ הוא במה שנוגע למאורעות דהמגילה אם שייך יותר להחלק דחכמה או להחלק דטפשות.
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה