בחיבור המתוק של מרן זצ'ל על מגילת אסתר עטרת זהב במהדורת תשס'ג בדף רסז כתב: שונים עם הכולל גימטריא כלי זמר ע'כ
והמעיין יראה שאינו מסתדר, שאלתי בזמנו את הרב הנאמן שליט'א וענה לי: שכוונתו גימטריא קטנה בלי הכולל.
ובמהדורא יותר מאוחרת של הספר כתבו שזה גימטריא על כלי זמר.
בשערי בינה להרוקח אשת חיל בגימטריא זו אסתר הדסה.
ולפי"ז אפשר לרמז בהמשך הפסוקים גמלתהו טוב ולא רע כל ימי חייה
שמרדכי הפריד את חלק הטוב של אסתר מחלק הרע, וחלק הטוב היה אצל מרדכי כל ימי חייה, ורק חלק הרע שלה היה אצל אחשורוש, ואתהדרת איהי בדרועיה דמרדכי, כמו שפי' האריז"ל בכוונת הזוה"ק ברעיא...
ותאמר אסתר איש צר ואויב המן הרע הזה, אמר ר' אלעזר מלמד שהיתה מחווה כלפי אחשורוש, ובא מלאך וסטר ידה כלפי המן. [מגילה טז.]
הטעם שאסתר הצביעה כלפי אחשורוש, כי אחשורוש בעצמו הפיל את הגורל לפני המן, כדאי' בנחל אשכול להרב חיד"א ז"ל: בִּשְׁנַת שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ הִפִּיל פּוּר...
'ומחר אעשה כדבר המלך' [פרק ה' פסוק ח]
וכתוב בילקוט, מה ראתה לומר מחר? אלא שכל זרעו של עמלק למודים לפול מחר, וכן הוא אומר מחר אנכי נצב על ראש הגבעה, ועי''ש.
וצריך הסבר מהו 'מחר' הרי היום הוא המחר דאתמול, ומחר לכשיבוא יהיה היום. ולמה ירמוז ענין ה'מחר'
אי' בשל"ה הקדוש מגילה נקראת י"א י"ב י"ג י"ד ט"ו לא פחות ולא יותר, כי זה החשבון עולה כמנין אדנ"י, ואמר לא פחות ולא יותר, רק המנין המועט, דהיינו י"א כמנין אותיות ו"ה מן השם, והמנין מרובה ט"ו כמנין י"ה אשר הפריד ביניהם עמלק כי יד על כס י"ה, והאמצעית עולה ל"ט הוא ארור המן וכו'.
אפשר להוסיף שנרמז מה...