כתב הגו"א (שמות יב, טו) שמה שנאמר "שבעת ימים מצות תאכלו", בא לומר שאפילו אכל שבעת ימים מצה לא עבר על בל תוסיף, כיון שנקרא חג המצות, ואמנם שלא בזמנו בלי כונה בלא"ה לא עובר, כאן אפילו בכיון לשם מצוה ג"כ לא עובר, עיי"ש. והחת"ס כתב בביאור דברי המכילתא שצריך פסוק להתיר אפילו בלא כיון לשם מצוה, כיון...